Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Bimma »

Pollti skrev:Bikkja mi er død. Fikk beskjed nettopp nå. Nå legger jeg meg og griner meg i søvn. Da slutten kom var jeg ikke der for henne. Det plager meg mye akkurat nå. Isabelle sa at det gikk veldig pent for seg og at hun sovnet pent og rolig inn. Og rasekjøteren var veldig glad i Isabelle men jeg burde vært der for det. Jeg vet jeg reddet henne unna en overdose sovemedisin for snart 14 år siden og siden det har vi tuslet i grøftekanten sammen og har hatt det trivelig med det. Det var en staselig hund syntes jeg. Dette var ikke vår første hund, men fytti grisen hvor glad jeg var i henne- Utrolig hvor mye vann det er i hodet ? Jeg er ordentlig lei meg akkutat nå. Sorry. ](*,)
Huffda Pollti, dette var fryktelig trist å lese. Jeg traff Kari bare en gang, men ei flott bikkje var det. Man blir så utrolig glad i disse firbeinte familiemedlemmene våre, og de er så tunge å miste. :grt

KONDOLERER.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Og det værste var jo at hun godtok alle Sjefens krumspring uten å mukke :scratch Jeg får fremdeles litt vann strømmende ut av hodet når jeg tenker på henne. Ei staselig bikkje syntes jeg selv om hun var en de luxe park miks. Det tar veldig lang tid før jeg er over henne. Søstra mi som avler Labrador har uttrykt sin bekymring til HG.
Jeg har aldri hørt ham slik før fordi ei bikkje er død ? Neida, men idiotkjærringa har ikke mistet sin sjelevenn heller da.... Stapp Radar inn i røret sitt neste gang du svinger innom forresten. Den Vrengte Lodotten trenger litt løpstrening siden det ikke er noen ånkli staute KGB bikkjer i nabolaget bortsett fra Black Label. Og den flotte bikkja kutta de nettopp balla av de sadistene han bor hos...

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av FJZZR »

Pollti skrev:Og det værste var jo at hun godtok alle Sjefens krumspring uten å mukke :scratch Jeg får fremdeles litt vann strømmende ut av hodet når jeg tenker på henne. Ei staselig bikkje syntes jeg selv om hun var en de luxe park miks. Det tar veldig lang tid før jeg er over henne. Søstra mi som avler Labrador har uttrykt sin bekymring til HG.
Jeg har aldri hørt ham slik før fordi ei bikkje er død ? Neida, men idiotkjærringa har ikke mistet sin sjelevenn heller da.... Stapp Radar inn i røret sitt neste gang du svinger innom forresten. Den Vrengte Lodotten trenger litt løpstrening siden det ikke er noen ånkli staute KGB bikkjer i nabolaget bortsett fra Black Label. Og den flotte bikkja kutta de nettopp balla av de sadistene han bor hos...
Skal bortimot vedde på at det er en kvinnelig dyrlege som har vært på ferde

Nåvel.. Det kan være medisinske grunner til kastrering av hunder også (Prostata, for eksempel)
Kastrering for "kastreringens skyld" er faktisk forbudt! men man skylder ofte på adferdsproblemer...

Det var ei "dame" som mente jeg skulle kastrere Snoopy "sånn for sikkerhets skyld". Dessuten, så slapp han å være så propell når bikkjene i nærheten hadde løpetid.
Tenk, så behagelig for ham!!
S stakk aldri av i denne anledning, men er litt propell som Bordere SKAL være. Men hun mente han vill bli sååå mye roligere..............!!
Jeg anbefalte til slutt berta følgende. At ikke DU kastrerer deg, så slipper du å bekymre deg om denslags....

Hørta aldri mer mas om kastrering, nei :lol

(Mulig jeg var mer enn litt stygg da, men jeg var grundig lei av maset også!!)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Podagra,kaptein Voms plage,var visstnok sjelden blant evnukker,som vel var kastrert. :notlistening
Har selv podagra,men min fastlege mente at dette ikke var løsningen i dag ! :[-
"Dette er vel å gå litt drastisk til verks.."
:mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av FJZZR »

Yepp!
Det er forskjell på å barbere seg, og kappe av hele hodet! :lol

Gammelgutt

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Gammelgutt »

Det er også stor forskjell på vaksinering og sterilisering.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

For mye medisiner kan medføre komplekser ! sa en arbeidskamerat !! :lol :eh
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Bimma »

Pollti skrev: Stapp Radar inn i røret sitt neste gang du svinger innom forresten. Den Vrengte Lodotten trenger litt løpstrening siden det ikke er noen ånkli staute KGB bikkjer i nabolaget bortsett fra Black Label. Og den flotte bikkja kutta de nettopp balla av de sadistene han bor hos...
Jepp, skal prøve å få med meg Pit-Radar neste gang jeg svinger innom...! :prf Han har godt av litt løpstrening han også. Og han har begge balla i behold. :thumleft
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Nå vurderes avliving av lodotten og. Hun har krystaller i urinen . Muligens nyreproblem og antagelig en alvorlig livmorbetennelse. Er mye bedre når jeg er hjemme, et tupp i ræva og ordre om null volum på høytaleren. Lodotten er ødelagt av 1ste eier så jeg er litt enig. Salt menneske mat tåler hunder ikke, de skal ikke plages unødvendig men noen er dumme og skjønner ikke bedre. Dessverre har hun vært feilforet i over 2,5 år.Hun medisineres mot krystallene og så får vi se hvordan det går deretter. :-k En vegg til ser ut til å falle ut av huset... 2010 begynte ikke bra.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av OleB »

Pollti skrev:Nå vurderes avliving av lodotten og. Hun har krystaller i urinen . Muligens nyreproblem og antagelig en alvorlig livmorbetennelse. Er mye bedre når jeg er hjemme, et tupp i ræva og ordre om null volum på høytaleren. Lodotten er ødelagt av 1ste eier så jeg er litt enig. Salt menneske mat tåler hunder ikke, de skal ikke plages unødvendig men noen er dumme og skjønner ikke bedre. Dessverre har hun vært feilforet i over 2,5 år.Hun medisineres mot krystallene og så får vi se hvordan det går deretter. :-k En vegg til ser ut til å falle ut av huset... 2010 begynte ikke bra.
usjda - håper det ordner seg
livmorbetennelse går det vel an å få skikk på, men at voksne mennesker ikke skjønner at de ødelegger innmaten på bikkjer når de dytter på dem all verdens mat de ikke skal ha gjør meg olm :evil
Bikkjer skal ha bikkjemat - end of story
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Tja. 1ste eieren var en senil dame så da er det ikke annet å vente. Hun hadde egen stol,ble matet med skje og var til og med redd for å gå på grasset første gangen jeg så henne. Du skulle sett spøkelset da hun gikk i skauen, hun klagde og ulte over alt det uvante helt til sjefsbikkja ble lei og kjeppjaget henne bortover stiene. For etter tur er det nemlig mat å få så det gjelder å flytte beina litt. :knegg

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Lodotten har vært på ultra lyd i dag av urinblære og nyrer og livmor. Og de siste prøveresultatene viser at nyrene er OK ,ingen forverring fra sist, og ultralyden viste ingen nyresten i urinblære og urinledere og nyrene så også bra ut iht Dr. Dyregod. sAmme for livmora. Ville jo være noe uvanlig med nyresten i livmora da men Haus Gestapo var litt oppskjørtet når jeg snakket med henne så jeg droppet den kommentaren :knegg Det blir alikevel en runde med antibiotika så får vi se hvor det bærer hen. :janikk
Lodotten er ei sabla bråkebøtte egentlig men hun er jo grei og på sitt vis. Det hadde blitt svært tomt i huset uten ei eneste bikkje da. Hadde jeg hatt tid til å være mere hjemme hadde jeg kjøpt en boxer. Men de er for krevende når en egentlig ikke har tid til oppfølging. Om noen år når en er blitt pensjonert så blir det nok en sånn en. Tispe,med hvitt bånd over snuta. Da får HG fred om natta og tenker jeg :terge

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Bimma »

Pollti skrev:Nå vurderes avliving av lodotten og. Hun har krystaller i urinen . Muligens nyreproblem og antagelig en alvorlig livmorbetennelse. Er mye bedre når jeg er hjemme, et tupp i ræva og ordre om null volum på høytaleren. Lodotten er ødelagt av 1ste eier så jeg er litt enig. Salt menneske mat tåler hunder ikke, de skal ikke plages unødvendig men noen er dumme og skjønner ikke bedre. Dessverre har hun vært feilforet i over 2,5 år.Hun medisineres mot krystallene og så får vi se hvordan det går deretter. :-k En vegg til ser ut til å falle ut av huset... 2010 begynte ikke bra.
Huffda Pollti. Dette var dårlige nyheter :sorry .
Ei bikkje skal ikke ha menneskemat, de er ikke laget for å tåle det vi spiser. Fryktelig synd at enkelte mennesker ikke vet bedre... :[-(
Jeg håper det går bra med lodotten denne gangen. Spørs om ikke Pit-Radar og jeg snart må ta en tur sørover og live opp litt i heimen.
Jeg krysser fingrene for dere og håper inderlig at det er slutt på sorgene på Tjøme for en laaaaang stund framover...!

STOOOOOR trøsteklem :m
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Hvis lodotten har nyrestein i livmora, kan jo Pit-Radar få seg en liten overraskelse da. :scratch
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Nå er Lo Dotten ferdig med medisin kuren og i den grad spetakkelet kan kalles bikkje så er hun helt forandret. Hun er ikke masete og ikke helt avhengig av å bli klappet på mere. I morgen kjører jeg til dyrlegen og får en kur til Haus Gestapo også. Det skal bli godt å slippe maset hennes også. :notlistening

Svar