I dag tok jeg turen til mitt første Cars & Coffee treff på Bilskaden Hadeland.
(Altfor...) mange tyske biler av et par merker som utpekte seg spesielt, selvfølgelig... .
Og en del amerikanere...
For å krydre samlingen litt ekstra stilte to Alfaer, jeg med min GT og AlfaGuzzi med sin høyst sjeldne GTV, som nettopp er solgt.
Og før ny eier kommer og henter den om noen dager, så fikk jeg forespørsel om å ta den en liten tur. Det takket jeg naturligvis ja til og må si det ble en tur som befestet min begeistring for Alfa.
Denne bilen er en drøm å kjøre. Og for en lyd den avgir på såvel tomgang som under heftig driv hvor turboen slår inn og gir den unikt designede bilen et berusende skyv!
Fantastisk kjøyregreie, som jeg er sikker på AlfaGuzzi vil savne lenge når den nå forlater Alfagarasjen med flere Alfabrødre ikke langt fra der jeg bor.
Vel tilbake i setet på min egen GT så kjente jeg godt Alfagenene i det jeg dro fra C&C treffet.
Selv om den direkteinnsprøytede rekkefireren er den morsomste og heftigste motoren jeg har hatt i bilene jeg har eid i de 40 årene jeg har hatt bil, er nok likevel GTV maskineriet godt og vel hakket hvassere.
Veldig artig at jeg fikk prøve denne før den er utenfor rekkevidde om få dager... :
Cars & Coffee
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Cars & Coffee
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Cars & Coffee
Det kom kanskje ikke fram i teksten ZZR-Erling, men jo det sitter en V6 Turbo Benzina i denne bilen. Den motoren du refererer til + turbo. alt er originalt slik det skal være. Hyggelig lesning Anders
Re: Cars & Coffee
GTV TB er en morsom bil.
Jeg hadde samme modell frem til i fjor.
Jeg hadde samme modell frem til i fjor.
Kjører: Ducati 999R
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cars & Coffee
Men en e-golf så du nok ikke der tenker jeg!