Suzuki GS1000G Scrambler-nytt projekt.

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
Motorsykkelen din: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Scrambler-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll »

Sände ansökan till svv angående ombygging av mc. Printa ut från svv sina sidor. La till en A4 med projektplan och 8 sidor med bilder på motor, ram och annat.

Varit i kontakt med dem både centralt och lokalt. Det är lite många olika beskjeder, men satsar på att jag får slippa att möta upp INNAN demontering och bara visa till våren :)
41A77341-AF8B-4D62-9B11-DD025CED030F.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Suzuki GS1000G Scrambler-nytt projekt.

Legg inn av Jompa »

Ser du har kryssa av for omfattende ombygging av ramme, hvor omfattende blir det ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
Motorsykkelen din: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Scrambler-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll »

Ja du...i min ögon, och många andras är det inte alls omfattande. Men enligt svv så är det visst klassifiserat sånn. Skall bara göra standard kaping i övre del för att ha på en u-bygel. Kanske lite mellan beroende på sätet å batterikassen.

Har redan förhört mig hos svv. T o m en sån liten sak skall godkännas/visas. All kaping i ram medför det. Hade jag inte gjort det INNAN å försökt EFTER hade cykeln aldrig blivit godkänd.

Så det är småsaker men om jag en dag ska sälja cykeln så har jag gott samvete å ett papper på om nya ägaren skulle bli stoppad, att den är ett godkänt bygge av svv.

Svar