Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Har nå blitt en stolt Tempo Corvette 380 eier!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 13 nov 2017, 12:35 Vi bør ta en "to-taktstur" ila. vintern :)

Etter å ha fartet rundt på en to-takter i to-tre uker finner jeg det merkverdig tilfredsstillende!
Det er som du sier, bare å hive olje i tanken, sparke den igang og kjøre.
Ja, noen ganger er det enkle ofte det beste.

Å kjøre noe som ikke er så farlig med. Noe som kan gå i bakken uten at man må bruke en månedslønn på og fikse den igjen. Uten å tenke på at det er X antall mil igjen til service etc.

Man sparker den som du sier i gang og kjører av gårde. Skulle man over all formodning få et motorhavari, så parker den i snøfonna og ta taxi hjem.

Så at det blir noen runder på denne i vinter er nok ganske sikkert :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av Bjerknez »

I dag skal det kjøpes Autosol. Jeg har fri hele romjulen samt noen dager før så da blir det nok litt kvalitetstid med Tempoen i kjelleren samt litt pussing av litt sliten chrome. Heldigvis kjøpte jeg meg Rupes Nano poleringsmaskinen i sommer så den kommer innmari godt med.

En litt stor appropo helt på tampen...

Vet dere hva Hugh Hefner døde av?
Overdåse...

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 15 nov 2017, 07:21
Vet dere hva Hugh Hefner døde av?
Overdåse...
Jeg trodde han døde pga ensidig kosthold. Han spiste høne hver dag siden starten av 50-tallet.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av supersic »

Rune75 skrev: 15 nov 2017, 10:33
Bjerknez skrev: 15 nov 2017, 07:21
Vet dere hva Hugh Hefner døde av?
Overdåse...
Jeg trodde han døde pga ensidig kosthold. Han spiste høne hver dag siden starten av 50-tallet.
var nok ikke så ensidig det kostholdet, han spiste nok endel mus også

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av Bjerknez »

Samt en del pelsburger...

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av Rune75 »

Politiet mener det kan ha skjedd noe kriminelt og etterforsker saken. Det kan ta litt tid, det ble funnet DNA fra over 1300 personer i sengen der han ble funnet død.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av Bjerknez »

Har også hørt at politiet mistenker at han ble torturert til døde. Det sies at noen hadde brukt han som et toalett...

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 15 nov 2017, 07:21

En litt stor appropo helt på tampen...

Vet dere hva Hugh Hefner døde av?
Overdåse...
Appropos hva da ??
Kjørte Hugh Hefner også Corvette ?
Det måtte i såfall ha vært en med 4 hjul.

Du har forresten nevnt etpar ganger at du har vanskeligheter med å komme deg i seng........
Hugh var motsatt av deg, han kom seg vel sjelden ut av senga :P
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av Bjerknez »

Fra leksikonet:

Apropos, (eldre à propos)norsk uttale: apropˈo:, fransk: apråpˈå, i rette tid, godt anbrakt; brukt også når man gir samtalen en ny retning ved å føre den inn på noe man kommer til å tenke på ved et ord eller en ytring som er falt (rent i forbigående) i samtalens løp, med lignende betydning som «det er sant», «jeg kommer til å tenke på». – Et godt apropos, et godt anbrakt innfall

Jeg skrev:

«Kvalitetstid med tempoen...»

Do the math... :P

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av Jompa »

Ok. Skjønner det bedre nå.
HH hadde også flusst av kvalitetstid, selv om han ikke var lykkelig eier av en Tempo :knegg
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - teller dagene til når han kan hente førerkortet sitt...

Legg inn av Bjerknez »

Hmmm... lurer på hva jeg skal gjøre i morgen....
bilde-1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av WikingTnT »

Pynte brura ? Sminke grisen ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av Bjerknez »

I dag har det vært en noe spesiell dag på alle måter. Men jeg velger allikevel og gi dagens "rose" til et medlem her inne som virkelig har hjulpet meg med en ting i dag som jeg har tenkt på lenge.

Dagens rose går til derfor åpenbart til kjellv!

Jeg fyrte avgårde en chat melding via fjesboka tidligere i dag angående batteritilstanden på Bimmern som jo måtte pparkeres hos familie i Molde i sommer grunnet førerkortbeslag. Den står i tørr garasje, men det er jo kaldt og den har jo stått i fem måneder nå og vil trolig stå i enda fem måneder til før den blir hentet av undertegnede.

Siden jeg holder til i den andre enden av landet så hintet jeg vagt innpå om kanskje kjellv kunne tatt en kikk eller kommet med noen råd.

Svaret tilbake var at han kunne ta en tur de nærmeste dagene og måle batteriet samt lade det opp, evt. ta det med seg og eller bytte det hvis det var kapputt. Et slikt tilbud glir ikke bort i en skuff for å si det sånn, så jeg avtalte med huseier (der sykkelen står) om at han tok kontakt og at nøkkel skulle utleveres når han dukket opp.

Jeg logget av Fjesboka og gikk meg en tur med bikkja og bestemte meg for å besøke et søskenbarn. Jeg ble bedt inn og vi gikk begge opp i andre etg. for å hilse på bestefaren hans i samme slengen. Det var ikke et spesielt hyggelig syn. Vi fant han på gulvet død og der hadde han liggen en stund. Ytterligere detaljer som jeg ikke nevner her gjorde at det ikke akkurat ble Grandis på meg i dag, for å si det pent.

Ett par timer senere gikk jeg hjem og da så jeg at det hadde tikket inn ett par meldinger fra fjesboka og dem var fra kjellv! Bildet taler for seg...
kjellv.JPG
Så man kan trygt si at dette var en god kontrast til tidligere opplevelse og samtidig tilbudte han seg og dra tilbake etter vinteren og ta en sjekk til samt opplading så den var klar når jeg kom og hentet den.

Slikt settes stor pris av Bjerknez'en og en stor stjerne i boka. Noen kalde til sommeren kan han også forvente seg. Så tusen takk igjen Kjellv for hjelpen rundt dette. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 18 des 2017, 20:07
Slikt settes stor pris av Bjerknez'en og en stor stjerne i boka. Noen kalde til sommeren kan han også forvente seg. Så tusen takk igjen Kjellv for hjelpen rundt dette. :thumleft
Bare hyggelig :thumleft
Nå er det jo slik i disse førjulstider at det er en hel masse større og mindre arbeidsoppgaver i hjemlige omgivelser som forventes utført.. Jeg da, som bor "kjerringlaus" sammen med mine to voksne gutter fikk i dag et tydelig signal om noe som hastet mer enn å vaske hus..
Jeg måtte da i all hast delegere litt mer av dagens arbeidsplan til mine to sønner fordi jeg måtte ut å gjøre noe annet viktig. Det spørs vel om jeg ikke må spandere ei ekstra juleøl på hver av guttene på julaften for innsatsen i dag :lol

Neida, spøk tilside.. Selvfølgelig hjelper jeg til om en forumkompis eller en kamerat ber om hjelp. Ove er jo begge deler :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 18 des 2017, 20:44
Bjerknez skrev: 18 des 2017, 20:07
Slikt settes stor pris av Bjerknez'en og en stor stjerne i boka. Noen kalde til sommeren kan han også forvente seg. Så tusen takk igjen Kjellv for hjelpen rundt dette. :thumleft
Bare hyggelig :thumleft
Nå er det jo slik i disse førjulstider at det er en hel masse større og mindre arbeidsoppgaver i hjemlige omgivelser som forventes utført.. Jeg da, som bor "kjerringlaus" sammen med mine to voksne gutter fikk i dag et tydelig signal om noe som hastet mer enn å vaske hus..
Jeg måtte da i all hast delegere litt mer av dagens arbeidsplan til mine to sønner fordi jeg måtte ut å gjøre noe annet viktig. Det spørs vel om jeg ikke må spandere ei ekstra juleøl på hver av guttene på julaften for innsatsen i dag :lol

Neida, spøk tilside.. Selvfølgelig hjelper jeg til om en forumkompis eller en kamerat ber om hjelp. Ove er jo begge deler :prf
Ahaa... så det var JEG som hjalp DEG altså. Jaja... Vårsågod :lol

Kan hende jeg tilbyr deg en gratistur med Bimmern i retning Fredrikstad før sommeren inkludert en flybilett i retur. Men kjøreutstyret må jo også være med så det kan kanskje bli litt trangt om plassen :roll

Men det kan jo være litt skummelt... Brått så selger du FJR'en vetu... :knegg

Svar