MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Canutus »

AJ skrev: 19 des 2017, 13:23 Voldsomme Midalu er en ting som åpenbart kommer om ikke lenge. Men flytter man litt om på noen av bokstavene dukker det opp en svært så særegen franskmann, nemlig Midual. som i likhet med Midalu har holdt på med å utvikle en modell som nå begynner å se ferdig ut:

Bilde

Mer info og massevis av detaljbilder her:
http://www.midual.com/unique/?lang=en
For ett smykke av en MC :thumleft

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kgjersda »

Minnet litt om vitpilen/svartpilen!
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av gsx750_80 »

kgjersda skrev: 19 des 2017, 16:11 Minnet litt om vitpilen/svartpilen!
Og Aprilia moto 6.5.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Canutus skrev: 19 des 2017, 14:27
AJ skrev: 19 des 2017, 13:23 Voldsomme Midalu er en ting som åpenbart kommer om ikke lenge. Men flytter man litt om på noen av bokstavene dukker det opp en svært så særegen franskmann, nemlig Midual. som i likhet med Midalu har holdt på med å utvikle en modell som nå begynner å se ferdig ut:

Bilde

Mer info og massevis av detaljbilder her:
http://www.midual.com/unique/?lang=en
For ett smykke av en MC :thumleft
Den der så slett ikke dum ut.

Men føler på en måte at potta er på "feil" side... Er ikke den vanligvis på den andre siden?

Terjek
Innlegg: 29
Registrert: 11 jan 2017, 10:52
Motorsykkelen din: Africa Twin XRV750 Rd07a 1996

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Terjek »

Her kan det ikke bli "feil" side når det er en på hver side om man ser på andre bilder
Africa Twin XRV750 Rd07a 1996 (Solgt, men angrer)
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Terjek skrev: 20 des 2017, 07:13 Her kan det ikke bli "feil" side når det er en på hver side om man ser på andre bilder
Ahaa... da blir det jo straks bedre ja :thumleft

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 20 des 2017, 01:12
Canutus skrev: 19 des 2017, 14:27
AJ skrev: 19 des 2017, 13:23 Voldsomme Midalu er en ting som åpenbart kommer om ikke lenge. Men flytter man litt om på noen av bokstavene dukker det opp en svært så særegen franskmann, nemlig Midual. som i likhet med Midalu har holdt på med å utvikle en modell som nå begynner å se ferdig ut:

Bilde

Mer info og massevis av detaljbilder her:
http://www.midual.com/unique/?lang=en
For ett smykke av en MC :thumleft
Den der så slett ikke dum ut.

Men føler på en måte at potta er på "feil" side... Er ikke den vanligvis på den andre siden?
Jo vanligvis. Men her er det 2.
Noen BMWer har potta på støttesiden. Har alltid syntes det er rart. Ser liksom feil ut når sykkelen står på sidestøtta.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av WikingTnT »

Dette er riktig plassering av potte ;)
IMAG0471.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Juicebox »

Sikkert en upopulær mening, men herregud for en pumpa opp og flau launch event av Triumph. De er sikkert flinke med hva de gjør og syklene er gode de, men her prøvde de for hardt syns jeg. Usikker om jeg greide å uttrykke meg riktig her, men syns det var for mye og flaut bare :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 06 feb 2018, 03:17 Sikkert en upopulær mening, men herregud for en pumpa opp og flau launch event av Triumph. De er sikkert flinke med hva de gjør og syklene er gode de, men her prøvde de for hardt syns jeg. Usikker om jeg greide å uttrykke meg riktig her, men syns det var for mye og flaut bare :P
Jeg så ikke absolutt hele videoen, men opplever vel ikke denne noe værre enn andre motorsykkel launchere?

Speed Triple R ER faktisk en uhyre flott sykkel. Har selv hatt lillebroren og det er nok den mest lettkjørte og morsomme sykkelen jeg jeg noengang har prøvd. Jeg har også kjørt Speed Triple R og dens eneste svakhet som også er utrolig irriterende er at den ikke klarer og konkurrere med S1000R, SuperDuke, Tuono etc. når det kommer til motoreffekt. I mine øyne vinner den alle andre steder. Spesielt på utseende.

Den nye har så vidt jeg vet fått 150HK'er og 117NM og det er ikke akkurat noe man får gåsehud av i den klassen. Men den er utrolig digg og kjøre. En perfekt langtursykkel, skikkelig tøff lyd, flott utseende etc. Men den lever litt sitt eget liv på sidelinjen.

Hadde dem hatt som formål og konkurrere med de andre syklene jeg nevnte så hadde dem nok tatt i litt, men det ser ut til at dem vil kjøre sitt eget løp og skape sitt eget publikum. Forsåvidt en ærlig sak det og kanskje er det det dem vinner på.

Hadde den fått en litt mer rampete motor så hadde jeg nok ikke vert sen med å sette mitt navn på kontrakten :redface

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Juicebox »

Hehe ja, blir som oftest litt for mye av det gode. Føler at utseende på disse er at enten så hater du det eller så elsker du det. Aldri skjønt meg på insektlykta og de store pottene under baksetet.

Forresten, du må se når de sammenligner eksoslyden på fjorårets modell med de to nye modellene. Hvordan han fyren tvinger publikummerne til å juble sånn. Fantastisk.

ZZR-Erling

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av ZZR-Erling »

Canutus skrev: 19 des 2017, 14:27
AJ skrev: 19 des 2017, 13:23 Voldsomme Midalu er en ting som åpenbart kommer om ikke lenge. Men flytter man litt om på noen av bokstavene dukker det opp en svært så særegen franskmann, nemlig Midual. som i likhet med Midalu har holdt på med å utvikle en modell som nå begynner å se ferdig ut:

Bilde

Mer info og massevis av detaljbilder her:
http://www.midual.com/unique/?lang=en
For ett smykke av en MC :thumleft
Hoff, gyselig! Mye pling plong, brunt og fælt :-k

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av overlay »

Juicebox skrev: 06 feb 2018, 03:17 Sikkert en upopulær mening, men herregud for en pumpa opp og flau launch event av Triumph. De er sikkert flinke med hva de gjør og syklene er gode de, men her prøvde de for hardt syns jeg. Usikker om jeg greide å uttrykke meg riktig her, men syns det var for mye og flaut bare :P
Ikke noe mer cringe-worthy enn andre launches vil jeg si. De skal jo alltid hype opp litt, det er jobben deres :P
Lekker sykkel, liker detaljene. Men er ikke så fan av eksos plasseringen. Liker eksosen under syklene istedet og hvordan dette senker tyngepunket og gjør stussen slank :)

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Sted: Ski

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Kwak »

Her er det vel motor-konseptet med boksermotor i lengderetningen som skal være greia.
Kan vel være en god ide, men hvordan kommer oljen seg tilbake til sumpen fra fremre sylinder? Hvis det er egen pumpe i toppen er jeg skeptisk. Hvis det er slange ned til sumpen er jeg også skeptisk.

Og motorsykler har ikke dashbord. Dette blir litt Boss Hoss
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av WikingTnT »

Juicebox skrev: 06 feb 2018, 08:52 Hehe ja, blir som oftest litt for mye av det gode. Føler at utseende på disse er at enten så hater du det eller så elsker du det. Aldri skjønt meg på insektlykta og de store pottene under baksetet.

Forresten, du må se når de sammenligner eksoslyden på fjorårets modell med de to nye modellene. Hvordan han fyren tvinger publikummerne til å juble sånn. Fantastisk.
Ref Trippel-eksos/innsugs-lyd så synes jeg denne kompressor-drevne Benellien fra Evotech er kul , spesielt på bane fra 1:10 :thumleft

Link : https://www.youtube.com/watch?v=A5SOtntV7UY

Svar