Hvordan var reaksjonen fra Triumph når havariet skjedde da? Ble du hentet med kassevogn, og tilbudt lånesykkel?
Jeg hadde også totalhavari på min KTM 1290 SA. 3 ganger faktisk

Første gang bare etter to dager, innsprøytningselektronikken streiket totalt. De tilbudte seg å komme og hente sykkelen med kassevogna si. Fikk lånesykkel(KTM 1290 Super Duke, en totalt sinnsyk sykkel

), og det ble ordnet etter noen dager. Men så skjedde det samme igjen. Nok en tur med kompiser ble spolert. Men nå gikk den i alle fall på lavt turtall, så jeg fikk karret meg så vidt det var til forhandleren. Det var jo midt på sommeren, så jeg syns jo dette var veldig ergelig, og jeg var skuffet over kvaliteten, og begynte å tvile litt på driftsikkerheten til KTM. Hadde faktisk fått noen "advarsler" av GS gutta på jobben, men jeg regnet dem som subjektive, og sta som jeg er valgte jeg å overse dette

Men forhandleren var veldig ryddig, og det ble ny lånesykkel, Honda Africa Twin denne gangen. Artig sykkel, men det var jo ikke denne jeg hadde planlagt å dra på ferie med. Men jeg var visst ikke alene om å ha disse problemene. Hele produksjonslinja på denne modellen hadde visst noe problem på et belegg inne i bensintanken, som løsnet og pakket seg i innsprøytninga.
Etter noen uker var sykkelen på beina igjen, og jeg hadde noen måneder med problemfri kjøring. Ble mange fine turer, og jeg var imponert over ytelse og kjøreegenskaper

. Men jeg fikk vondt i rumpa og beina mine på turene over 50 mil.
Vel, senere på høsten streiket sykkelen igjen

(elektronikken denne gangen), og igjen ble det lånesykkel, nok en Super Duke.
DA VAR DET NOK. Jeg sjekket markedet litt, og fikk en grei deal med en Triumph forhandler, og fikk byttet den inn i en ny Triumph 1200 Explorer, 2017. Og den har det ikke vært noe tull med så langt, men nå har jeg heller ikke så mange mila med denne da, siden jeg fikk den den sent i høst. Men jeg får ikke vondt i verken rumpe eller bein på langtur med den i alle fall, og jeg har så langt full tillit til den.
Nå kommer det jo en ny 2018 modell med 100 nye oppgraderinger, og jeg velger å bytte inn 2017 modellen med den nye.
Helt riktig, teit med nøkkel til bensinlokket når det er keyless. men nøkkelen er nå integrert i keylessbrikken som en "spring-kniv" da, så derfor er den jo med uansett. Nå er det bare å håpe på at samme nøkkel passer til sidevesker og toppboks også. Hvis ikke er det jo helt høl i hue, bortimot meningsløst.
Ulempen med dette byttet, er at man utsetter seg jo for alt av barnesykdommer da..... Alltid sårbart med en ny modell. Er ting prøvet helt fullstendig og grundig ut? Det gjenstår å se....
Skal ikke si jeg aldri kommer til å kjøpe KTM igjen, for jeg var nok uheldig, og fikk nok en ordentlig mandagssykkel. Og forhandleren gjorde alt dem kunne for å ordne opp, det skal de virkelig ha

Og savnet etter "råskapen" til motoren kommer helt sikkert til å melde seg
Det eneste positive oppe i all denne elendigheten var at jeg fikk jo prøve ut litt andre sykler da, og det var jo moro
Uansett, Nå blir det ny Triumph, og det betyr jo ny sykkel med full garanti i minimum to år fremover. Da er det jo bare å håpe på at en ikke behøver å benytte seg av det