Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Fin innsats Anders!
156n er friskmeldt og ny eier kommer å henter den i morgen.
156n er friskmeldt og ny eier kommer å henter den i morgen.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Takk for det :) .AlfaGuzzi skrev: 30 sep 2017, 22:09 Fin innsats Anders!
156n er friskmeldt og ny eier kommer å henter den i morgen.
Når kommer ny eier?
Kan fort hende jeg stikker innom en tur...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Ny eier hentet den nå kl12 Anders. Så meldingen din litt for sent
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Ok.AlfaGuzzi skrev: 01 okt 2017, 13:19 Ny eier hentet den nå kl12 Anders. Så meldingen din litt for sent
Og han er kommet vel hjem med bilen denne gangen, vil jeg tro?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Joda, helt hjem og kona har også prøvd bilen. Og alt er Ok.
Han blir med på høsttreffet neste lørdag. Møtes på HG kl 14:00. Det gjør vel du også Anders?
Han blir med på høsttreffet neste lørdag. Møtes på HG kl 14:00. Det gjør vel du også Anders?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Jeg kommer :) !AlfaGuzzi skrev: 01 okt 2017, 16:51 Joda, helt hjem og kona har også prøvd bilen. Og alt er Ok.
Han blir med på høsttreffet neste lørdag. Møtes på HG kl 14:00. Det gjør vel du også Anders?
Tenker det blir en sak om treffet i avisen også, påfølgende onsdag på I Farta sidene...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Det hadde vært stas Anders 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
"Forstillingsdeler er forbruksvare", fikk jeg vite kort tid etter at jeg ble Alfa Romeo GT eier.
Helt uforberedt på dette var jeg ikke siden forrige eier noen få måneder tidligere hadde byttet øvre bærearmer foran på bilen.
Noen måneder etter at jeg overtok bilen, som kun hadde kjørt snaue 63000 dokumenterte (servicehefte)km., dukket det opp en ikke akkurat delikat klonkelyd i forstillingen.
Kilden til dette kan være flere ting.
I mitt tilfelle var det heldigvis noe så enkelt og billig som droplink/stab.stagene på hver side ved forhjulene. I verste fall kunne det vært fóringene på hovedstab.staget (Anti-Roll Bar) mellom forhjulene. I så fall masse jobb for å få byttet...
Etter å ha lest meg opp og kikket på Youtube videoer kom jeg til at sannsynligheten var størst for at det var droplink stagene på GT'en, som var i ferd med å takke for seg.
Så nye ble innkjøpt for helgegodteripenger. Ja,disse koster ikke allverdens, så det var ingen grunn til å drøye med innkjøpet.
I dag byttet jeg stagene og klonkelyden forsvant. Analysen av hva som mest sannsynlig var årsaken, slo til.
Dermed sparte jeg en god del verkstedkroner og er veldig fornøyd med det og at jeg selv tok sjansen på å fikse problemet, selv om jeg ikke liker spesielt å skru på bil...
Etter å ha sprayet på Fluid Film spray på festepunktene til stab.staget noen dager i forveien og før jeg gjøv løs på jobben i dag, løsnet faktisk mutterne uten nødvendig bruk av langt mer brutale metoder.
Nye stag ble montert uten problemer.
Her et par bilder fra operasjonen:
Gammel droplink demontert
Ny droplink i ferd med å bli montert
Helt uforberedt på dette var jeg ikke siden forrige eier noen få måneder tidligere hadde byttet øvre bærearmer foran på bilen.
Noen måneder etter at jeg overtok bilen, som kun hadde kjørt snaue 63000 dokumenterte (servicehefte)km., dukket det opp en ikke akkurat delikat klonkelyd i forstillingen.
Kilden til dette kan være flere ting.
I mitt tilfelle var det heldigvis noe så enkelt og billig som droplink/stab.stagene på hver side ved forhjulene. I verste fall kunne det vært fóringene på hovedstab.staget (Anti-Roll Bar) mellom forhjulene. I så fall masse jobb for å få byttet...
Etter å ha lest meg opp og kikket på Youtube videoer kom jeg til at sannsynligheten var størst for at det var droplink stagene på GT'en, som var i ferd med å takke for seg.
Så nye ble innkjøpt for helgegodteripenger. Ja,disse koster ikke allverdens, så det var ingen grunn til å drøye med innkjøpet.
I dag byttet jeg stagene og klonkelyden forsvant. Analysen av hva som mest sannsynlig var årsaken, slo til.
Dermed sparte jeg en god del verkstedkroner og er veldig fornøyd med det og at jeg selv tok sjansen på å fikse problemet, selv om jeg ikke liker spesielt å skru på bil...
Etter å ha sprayet på Fluid Film spray på festepunktene til stab.staget noen dager i forveien og før jeg gjøv løs på jobben i dag, løsnet faktisk mutterne uten nødvendig bruk av langt mer brutale metoder.
Nye stag ble montert uten problemer.
Her et par bilder fra operasjonen:
Gammel droplink demontert
Ny droplink i ferd med å bli montert
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Her om dagen kom jeg plutselig på, uvisst av hvilken grunn, at jeg ville se nærmere på dynamoreima/multireima på Alfaen.
Fram med lommelykta for å sjekke. Og hva ser jeg! Jo, ei reim som tilsynelatende har hoppet over et av de seks sporene den skal snurre rundt på
! Reima lå altså ikke i sporet sitt. Dette kunne umulig være riktig...
Tenkte jeg, og dro til bildoktoren og bestilte time for sjekk av reim og for å få den korrekt plassert.
Alfaen hadde vært på service med reg.reim bytte og det hele, i fjor sommer. I forbindelse med reg.reim bytte må multireima fjernes for å komme til reg.reima. Deretter settes den evt. på på plass igjen. Det normale er dog at den byttes samtidig med reg.reima.
Uansett så skal ny eller gammel multireim settes på korrekt. Det var altså ikke gjort i dette tilfellet.
Heldigvis oppdaget jeg dette før reima var blitt så skadet at den sto i fare for å ryke.
Ja, reima var såpass skadet av feilmonteriingen at en ny måtte på plass.
Ingen stor kostnad, men burde vært helt unødvendig siden Alfaen har vært på service hos anerkjent Alfaverksted siden bilen var ny.
Et slikt verkested burde vite hva de holder på med
.
Godt at dette ble oppdaget for det skjedde et reimbrudd.
Etter byttet hører jeg at motorgangen er blitt bedre. Det er rimelig åpenbart at den feilmonterte reima har laget en ulyd som jeg, imin uvitenhet, har trodd var en del av den "karakteristiske" Alfa motorlyden...
Her. før og etter bilder, til skræk & advarsel, for andre med samme reimsystem på sine biler. Verd å sjekke om, verkstedet har gjort jobben sin. Det er nok ikke alltid det er tilfelle
:
Fram med lommelykta for å sjekke. Og hva ser jeg! Jo, ei reim som tilsynelatende har hoppet over et av de seks sporene den skal snurre rundt på

Tenkte jeg, og dro til bildoktoren og bestilte time for sjekk av reim og for å få den korrekt plassert.
Alfaen hadde vært på service med reg.reim bytte og det hele, i fjor sommer. I forbindelse med reg.reim bytte må multireima fjernes for å komme til reg.reima. Deretter settes den evt. på på plass igjen. Det normale er dog at den byttes samtidig med reg.reima.
Uansett så skal ny eller gammel multireim settes på korrekt. Det var altså ikke gjort i dette tilfellet.
Heldigvis oppdaget jeg dette før reima var blitt så skadet at den sto i fare for å ryke.
Ja, reima var såpass skadet av feilmonteriingen at en ny måtte på plass.
Ingen stor kostnad, men burde vært helt unødvendig siden Alfaen har vært på service hos anerkjent Alfaverksted siden bilen var ny.
Et slikt verkested burde vite hva de holder på med

Godt at dette ble oppdaget for det skjedde et reimbrudd.
Etter byttet hører jeg at motorgangen er blitt bedre. Det er rimelig åpenbart at den feilmonterte reima har laget en ulyd som jeg, imin uvitenhet, har trodd var en del av den "karakteristiske" Alfa motorlyden...
Her. før og etter bilder, til skræk & advarsel, for andre med samme reimsystem på sine biler. Verd å sjekke om, verkstedet har gjort jobben sin. Det er nok ikke alltid det er tilfelle

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Tørt, kaldt og fine kjøreforhold idag gjorde at jeg tok en spontan tur med den vinterlagrede GT'en idag etter at den har fått stått i ro en måneds tid.
Og du verden for en god opplevelse det var!
Denne bilen er fantastisk å kjøre og den startet selvfølgelig på første slaget
.
Det blir helt klart flere lengre turer med denne til sommeren. Endelig er det morsomt å kjøre bil igjen
.
Og du verden for en god opplevelse det var!
Denne bilen er fantastisk å kjøre og den startet selvfølgelig på første slaget

Det blir helt klart flere lengre turer med denne til sommeren. Endelig er det morsomt å kjøre bil igjen

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Jeg har sommerhjulene til GT'en på dekkhotell og er i tenkeboksen på hva slags nye sommerdekk jeg skal har. De som har gjort tjeneste på bilen de siste årene har gjort sitt og nye må på plass.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Det var av ost!Rune75 skrev: 22 mai 2017, 14:07 Bruk av makrell-i-tomat bokser er ikke ukjent i blibransjen. Jeg har hørt fra sikre kilder at forstillinga på VW passat fra slutten av 90 tallet er laget av makrell-i-tomat bokser.
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
På min Z4 2.5SI bruker jeg Michelin Pilot Sport 4. Vil anbefale de. De sitter også i vått og kaldt!AJ skrev: 12 des 2017, 23:19 Jeg har sommerhjulene til GT'en på dekkhotell og er i tenkeboksen på hva slags nye sommerdekk jeg skal har. De som har gjort tjeneste på bilen de siste årene har gjort sitt og nye må på plass.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Takker for tips. Notert.ZZR-Erling skrev: 13 des 2017, 18:36På min Z4 2.5SI bruker jeg Michelin Pilot Sport 4. Vil anbefale de. De sitter også i vått og kaldt!AJ skrev: 12 des 2017, 23:19 Jeg har sommerhjulene til GT'en på dekkhotell og er i tenkeboksen på hva slags nye sommerdekk jeg skal har. De som har gjort tjeneste på bilen de siste årene har gjort sitt og nye må på plass.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
En god del forskjell i pris, ser jeg...

Så spørsmålet er om de er såpass mye bedre at prisforskjellen kan forsvares...
Lot meg ikke imponere spesielt av Michelindekkene jeg hadde på en av motorsyklene mine. Husker i farten ikke hvilken. Men det endte i hvert all med at det ble med det ene Michelinsettet.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Nexen er midt på treet. Di er ikke verdig en bil med Alfa'n sine kjøreegenskaper. Blir som om Bolt skulle løpt 100m på tresko.AJ skrev: 13 des 2017, 18:46Takker for tips. Notert.ZZR-Erling skrev: 13 des 2017, 18:36På min Z4 2.5SI bruker jeg Michelin Pilot Sport 4. Vil anbefale de. De sitter også i vått og kaldt!AJ skrev: 12 des 2017, 23:19 Jeg har sommerhjulene til GT'en på dekkhotell og er i tenkeboksen på hva slags nye sommerdekk jeg skal har. De som har gjort tjeneste på bilen de siste årene har gjort sitt og nye må på plass.
Dekkhotellinnehaverne snakker varmt om koreanske Nexen, nærmere bestemt disse.
Noen her med Nexen erfaringer?
Dekkene virker lovende og har en vettug pris...
Bilmerker som bl.a. Porsche skal også ha gått god for Nexen.
En god del forskjell i pris, ser jeg....
Så spørsmålet er om de er såpass mye bedre at prisforskjellen kan forsvares...
Lot meg ikke imponere spesielt av Michelindekkene jeg hadde på en av motorsyklene mine. Husker i farten ikke hvilken. Men det endte i hvert all med at det ble med det ene Michelinsettet.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Nja...Rune75 skrev: 13 des 2017, 20:04
Nexen er midt på treet. Di er ikke verdig en bil med Alfa'n sine kjøreegenskaper. Blir som om Bolt skulle løpt 100m på tresko.
Har lest et eller annet sted at nye Porsche leveres med Nexen.
Så helt galt kan det ikke være...
Edit:
http://www.nexentire.com/webzine/201609 ... ent_01.php
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Du vil angre den dagen bilen glir ut under inspirert kjøring! Gå for noe som kommer bra ut i test og som er merkevare, eller kjør roooolig.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Helt klart et godt og viktig poeng. Har fortsatt god tid på meg før valget tas.ZZR-Erling skrev: 14 des 2017, 00:55 Du vil angre den dagen bilen glir ut under inspirert kjøring! Gå for noe som kommer bra ut i test og som er merkevare, eller kjør roooolig.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Fiestaen ble levert som standard med pilot sport og de sitter jævlig bra til å være «vanlige»gatedekk.
Levetid aner jeg ennå ingen ting om.
Levetid aner jeg ennå ingen ting om.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Jeg har egentlig vinterparkert Alfa'en siden jeg kommer til å bruke min 22 år gamle VW Passat i vinter før jeg kjører denne til hugging i 2018. Med tanke på klima og miljø, selvfølgelig... i tillegg til at det stadig dukker opp feil som koster for mye å fikse
.
Men så fikk jeg lyst på en Alfatur og startet opp bilen uten problemer, men la straks merke til at høyre xenonlys ikke tente ved oppstart.
Hva nå, tenkte jeg? Disse xenonlysene skal jo liksom være "evigvarende"... Slo av tenningen og startet på nytt og da slo xenonpæra seg på. Javel...?
Etter å ha kjørt en stund slo pæra seg av igjen. Årsak: humpete veier og dårlig kontakt? Mulig...
Har fått tips om at det kan være dårlig kontakt i xenontenneren - se bilde nedenfor.
Noen som har erfaring med dette?
Jeg har for sikkerhets skyld kjøpt et sett xenonpærer i tilfelle det er pæren som er i ferd med å takke for seg.
En tenner koster langt mer, men disse er vel nær sagt evigvarende. Eller?
Noen med erfaringer på dette?
Jeg har fått tips om å sjekke kontakten i tenneren for irr. Hvis så er tilfelle skal visst problemet bli løst ved å reingjøre tennerkontakten:

Men så fikk jeg lyst på en Alfatur og startet opp bilen uten problemer, men la straks merke til at høyre xenonlys ikke tente ved oppstart.
Hva nå, tenkte jeg? Disse xenonlysene skal jo liksom være "evigvarende"... Slo av tenningen og startet på nytt og da slo xenonpæra seg på. Javel...?
Etter å ha kjørt en stund slo pæra seg av igjen. Årsak: humpete veier og dårlig kontakt? Mulig...
Har fått tips om at det kan være dårlig kontakt i xenontenneren - se bilde nedenfor.
Noen som har erfaring med dette?
Jeg har for sikkerhets skyld kjøpt et sett xenonpærer i tilfelle det er pæren som er i ferd med å takke for seg.
En tenner koster langt mer, men disse er vel nær sagt evigvarende. Eller?
Noen med erfaringer på dette?
Jeg har fått tips om å sjekke kontakten i tenneren for irr. Hvis så er tilfelle skal visst problemet bli løst ved å reingjøre tennerkontakten:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Har Xenon på min også. De tenner, og er nok ok, men de er litt svake. Noen tips til sterkere lys?
BMW Z4 2.5SI 2006
BMW Z4 2.5SI 2006
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Bytte til pærer med høyere varmetemperatur? Fra f.eks. 4300K til 6000K eller 6000K til 8000K.ZZR-Erling skrev: 07 jan 2018, 08:28 Har Xenon på min også. De tenner, og er nok ok, men de er litt svake. Noen tips til sterkere lys?
BMW Z4 2.5SI 2006
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Ok, må finne ut hva jeg har først. Akkurat nå er bilen nærmest ufremkommelig bak dekkstabler. Har foresten batteriet tilkoblet, og lader står på kablene som er trukket frem til formålet. Bruker en BT sender fra CTEK for å måle spenningen. Så kobler jeg til ved behov.


-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Denne uka har Alfa'en vært på verksted for å bl.a. bytte en defekt eksosdel (ikke uvanlig etter snart 12 år på norske veier...) og for å bytte xenonpærer hovedlyspærer siden den ene kom og gikk og viste tydelige tegn på svakere lys enn den andre.
En helt enkel og grei verkstedjobb.
Men sånn ble det ikke...
Eksosdelen var helt uproblematisk og gjorde at den stadig økende hveselyden fra en defekt fleksidel, forsvant.
Ang. xenonlampa var situasjonen en annen. Her hadde det nesten tatt fyr i kontakten på tenneren
!
Så det var på høytid å få dette fikset. I verste fall kunne det ha tatt skikkelig fyr med uante følger, mest sannsynlig brann i motorrommet. Ingen lystelig tanke, akkurat...
Så nå må jeg vente til jeg får skaffet meg ny tenner før xenonlysene er operative igjen.
Her et bilde til skræk & advarsel til andre som har biler med xenonlys hvor den ene eller andre pære ikke virker helt som den skal; sjekk dette så fort som mulig for å unngå evt. større skader.
Kan være at dette er en Alfa svakhet, men utelukker ikke at andre bilprodusenter kan ha samme problem/svakhet på noen av sien modeller.
Her bilde av tenneren som var nummeret unna fra å ta fyr:
En helt enkel og grei verkstedjobb.
Men sånn ble det ikke...
Eksosdelen var helt uproblematisk og gjorde at den stadig økende hveselyden fra en defekt fleksidel, forsvant.
Ang. xenonlampa var situasjonen en annen. Her hadde det nesten tatt fyr i kontakten på tenneren

Så det var på høytid å få dette fikset. I verste fall kunne det ha tatt skikkelig fyr med uante følger, mest sannsynlig brann i motorrommet. Ingen lystelig tanke, akkurat...
Så nå må jeg vente til jeg får skaffet meg ny tenner før xenonlysene er operative igjen.
Her et bilde til skræk & advarsel til andre som har biler med xenonlys hvor den ene eller andre pære ikke virker helt som den skal; sjekk dette så fort som mulig for å unngå evt. større skader.
Kan være at dette er en Alfa svakhet, men utelukker ikke at andre bilprodusenter kan ha samme problem/svakhet på noen av sien modeller.
Her bilde av tenneren som var nummeret unna fra å ta fyr:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39841
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Da er ny brukt xenonlampe tenner kommet fra England. Pakka med den "verdifulle" greia til vel 800,- kr. smøg seg elegant forbi tollen...
Dermed mange kroner spart på å kjøpe en pent brukt fra utlandet i stedet for en ny dyr en her i landet...
Kom for øvrig over et tilbud jeg tenker må være veldig bra på eBay i dag, nemlig et sett nye originale skvettlapper foran og bak til GT'en. Kun 374,-. Det må da være billig!?:
Jeg ser absolutt fordelen med slike, spesielt foran på bilen, for å skjerme fremre delen av kanalene best mulig mot allverdens skitt som kastes opp fra veien med hjulene...
Dermed mange kroner spart på å kjøpe en pent brukt fra utlandet i stedet for en ny dyr en her i landet...
Kom for øvrig over et tilbud jeg tenker må være veldig bra på eBay i dag, nemlig et sett nye originale skvettlapper foran og bak til GT'en. Kun 374,-. Det må da være billig!?:
Jeg ser absolutt fordelen med slike, spesielt foran på bilen, for å skjerme fremre delen av kanalene best mulig mot allverdens skitt som kastes opp fra veien med hjulene...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.