Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av gsx750_80 »

Stian87 skrev: 07 jan 2018, 14:10 Nå siktet jeg egentlig til de tilfelle der det kommer en reaksjon.

Uansett er det jo også slik at moderatorene må få sette kjørereglene. Det som må være riset bak speilet for moderatorene er at dersom reglene oppfattes for strenge eller villårlige vil man miste medlemmer.

Når det er sagt oppfatter jeg ikke moderatorene her som spesielt strenge. Jrg vil også legge til at jeg personlig setter stor pris på både MCsiden og arbeidet dere legger ned. :thumleft

Likefullt mener jeg det er fint å ha disse diskusjonene. Det gjør oss alle mer bevisst på hvordan vi opptrer og hva som er innafor og ikke. Så må man nok ta høyde for at det er forskjellige oppfatninger om hvor streken bør gå
Det er flere skribenter som har gått over til andre forum, mener jeg å ha registrert.

Det var en irriterende fyr som kalte seg cb9 (tror jeg), som forsvant. Må innrømme at jeg savnet han etter en stund, selv om han
kunne være en pain in the ass, til tider.

Forøvrig fullstendig enig i alt du sier her, men synes kjellv var for kjapp og tung på labben i "giske-tilfellet.".
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mener det er opp til Moderatorene (eller admin) av forumet hva som skal diskuteres her inne ja. Konsekvensene av slike restriksjoner eller for mye "formynderi" står jo til syvende og sist for admin sin regning hvis ikke besøkende og medlemmer velger og forholde seg til disse reglene.

Når noen kommer på besøk til meg så forventer jeg ikke at dem går rett inn med leirete støvler, slenger beina på bordet og ber meg hente en en pils. Selv om man befinner seg på et digitalt sted delvis gjemt bak et nick så er man fortsatt en gjest når man går inn på et nettsted eller et forum. Man kan synse og mene hva man vil om hva som skal være lov, men det er nå huseieren som til syvende og sist har det siste ordet og hvis ikke det ikke følges så har man jo ingen annen mulighet enn å kaste medlemmer ut, i siste konsekvens.

Om det er rett eller galt og gjøre det på den måten får bli en diskusjon mellom admin/moderatorer og "kranglefanten" via PM etter min mening. Hvis jeg ber noen ta av seg på beina før dem kommer inn i stua så forventer jeg at dem gjør det uten diskusjon. Begynner man å kverulere på noe slikt så taper man fort ansikt og sjansene er små for at den personen blir invitert igjen.

Mener admin at dette ikke er ønsket her i forumet så kan jeg ikke se hvorfor det skal være så himmla vanskelig å ta det til etterretning. Er dette virkelig noe å diskutere?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev: 07 jan 2018, 15:35 Jeg mener det er opp til Moderatorene (eller admin) av forumet hva som skal diskuteres her inne ja. Konsekvensene av slike restriksjoner eller for mye "formynderi" står jo til syvende og sist for admin sin regning hvis ikke besøkende og medlemmer velger og forholde seg til disse reglene.

Når noen kommer på besøk til meg så forventer jeg ikke at dem går rett inn med leirete støvler, slenger beina på bordet og ber meg hente en en pils. Selv om man befinner seg på et digitalt sted delvis gjemt bak et nick så er man fortsatt en gjest når man går inn på et nettsted eller et forum. Man kan synse og mene hva man vil om hva som skal være lov, men det er nå huseieren som til syvende og sist har det siste ordet og hvis ikke det ikke følges så har man jo ingen annen mulighet enn å kaste medlemmer ut, i siste konsekvens.

Om det er rett eller galt og gjøre det på den måten får bli en diskusjon mellom admin/moderatorer og "kranglefanten" via PM etter min mening. Hvis jeg ber noen ta av seg på beina før dem kommer inn i stua så forventer jeg at dem gjør det uten diskusjon. Begynner man å kverulere på noe slikt så taper man fort ansikt og sjansene er små for at den personen blir invitert igjen.

Mener admin at dette ikke er ønsket her i forumet så kan jeg ikke se hvorfor det skal være så himmla vanskelig å ta det til etterretning. Er dette virkelig noe å diskutere?
"Om det er rett eller galt og gjøre det på den måten får bli en diskusjon mellom admin/moderatorer og "kranglefanten" via PM etter min mening. .."

Mener du at denne typen diskusjon ikke skal kunne forekomme åpent?
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av Bjerknez »

Mener du at denne typen diskusjon ikke skal kunne forekomme åpent?
Joda, men ikke når eier av forumet ikke ønsker det. Som nevnt tidligere så finnes det sikkert mer egnede plasser med mer egnede deltakere andre steder når det gjelder Giskesaken.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 07 jan 2018, 16:51
Mener du at denne typen diskusjon ikke skal kunne forekomme åpent?
Joda, men ikke når eier av forumet ikke ønsker det. Som nevnt tidligere så finnes det sikkert mer egnede plasser med mer egnede deltakere andre steder når det gjelder Giskesaken.
Men det var vel relatert til trådtittel og ikke Giskesaken generelt?
Hvert fall det forumeier skriver selv.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av Stian87 »

Denne analogien med sitt eget hjem blir litt feil etter min mening. Det er tross alt et offentlig forum der du ikke trenger å bli invitert. Det er mer et semioffentlig område, som en butikk, restaurant eller bar. Det innebærer at man må akseptere at gjestene har avvikende oppførsel fra det en selv ville akseptert i eget hjem. Selv om jeg tror vi alle kan være enige om at det må gå et grense et sted.

Giske-diskusjonen er etter min mening ikke der grensen bør gå
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av kjellv »

Det er av admin og undertegnede gitt tydelig og godt underbygde forklaringer på hvorfor vi på dette tidspunkt ikke ønsker Giske saken debattert her. Hva er det i våre forklaringer som er vanskelig å forstå?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av simpson »

kjellv skrev: 07 jan 2018, 18:39 Det er av admin og undertegnede gitt tydelig og godt underbygde forklaringer på hvorfor vi på dette tidspunkt ikke ønsker Giske saken debattert her. Hva er det i våre forklaringer som er vanskelig å forstå?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det er så langt jeg har lest bare du som ikke ønsker den diskusjonen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av AJ »

simpson skrev: 07 jan 2018, 19:16
kjellv skrev: 07 jan 2018, 18:39 Det er av admin og undertegnede gitt tydelig og godt underbygde forklaringer på hvorfor vi på dette tidspunkt ikke ønsker Giske saken debattert her. Hva er det i våre forklaringer som er vanskelig å forstå?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det er så langt jeg har lest bare du som ikke ønsker den diskusjonen.
Vi er samstemte om at saken om Giske og de involverte ikke er ønsket her på forumet. Og vi mener å ha gjort godt nok rede for hvorfor i tidligere poster her i tråden.
Dette bør det ikke være problematisk for noen å akseptere, etter vårt syn.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av simpson »

AJ skrev: 07 jan 2018, 19:20
simpson skrev: 07 jan 2018, 19:16
kjellv skrev: 07 jan 2018, 18:39 Det er av admin og undertegnede gitt tydelig og godt underbygde forklaringer på hvorfor vi på dette tidspunkt ikke ønsker Giske saken debattert her. Hva er det i våre forklaringer som er vanskelig å forstå?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det er så langt jeg har lest bare du som ikke ønsker den diskusjonen.
Vi er samstemte om at saken om Giske og de involverte ikke er ønsket her på forumet. Og vi mener å ha gjort godt nok rede for hvorfor i tidligere poster her i tråden.
Dette bør det ikke være problematisk for noen å akseptere, etter vårt syn.
Så langt er vel ingen som ikke aksepterer det, men det kom ikke veldig tydelig fram i ditt innlegg i denne tråden at Giskesaken IKKE er tema, men generelt å vise hensyn........

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 07 jan 2018, 18:31 Denne analogien med sitt eget hjem blir litt feil etter min mening. Det er tross alt et offentlig forum der du ikke trenger å bli invitert. Det er mer et semioffentlig område, som en butikk, restaurant eller bar. Det innebærer at man må akseptere at gjestene har avvikende oppførsel fra det en selv ville akseptert i eget hjem. Selv om jeg tror vi alle kan være enige om at det må gå et grense et sted.

Giske-diskusjonen er etter min mening ikke der grensen bør gå
Hvis en restauranteier driver et sted hvor besøkende og kunder bryter stedets lover og regler så er det da helt greit og gi beskjed til den det gjelder og evt. Kaste ut i ytterste konsekvens. Uansett så vil nok ikke dette vært noe problem i virkeligheten da man bare hadde gått til en restaurant som passet egne preferanser i steden.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av AJ »

simpson skrev: 07 jan 2018, 19:29 Så langt er vel ingen som ikke aksepterer det, men det kom ikke veldig tydelig fram i ditt innlegg i denne tråden at Giskesaken IKKE er tema, men generelt å vise hensyn........
Kunne selvfølgelig formulert meg klarere og mer spesifikt, men tok det nærmest for gitt at man ville forstå hva jeg mente når jeg skrev
AJ skrev:I saker av sårbar karakter bør man vise ekstra varsomhet. Jeg tror de aller fleste av oss har en intuitiv oppfatning av hvilke saker dette vil være.
Men jeg kan gjerne være veldig tydelig og klar: Ingen Giske-sak diskusjon her inne.
Jamen, vil noen si... det diskuteres jo så mye her inne som ikke har noe med MC å gjøre.
Joda, sant det. Men saker av følsom karakter som vi i moderatorteamet vurderer den pågående og ikke avsluttede Giske-saken til å være, ønsker vi ikke.
De av brukerne her inne som har sterke meninger om saken og som absolutt må gi utrykk for hva de mener om den kan helt sikkert finne andre forum som tar i mot slike diskusjonsinitiativer med åpne armer, mange aviskommentarfelt de kan bruke og ikke minst haugevis av Facebooksider.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av gsx750_80 »

kjellv skrev: 07 jan 2018, 18:39 Det er av admin og undertegnede gitt tydelig og godt underbygde forklaringer på hvorfor vi på dette tidspunkt ikke ønsker Giske saken debattert her. Hva er det i våre forklaringer som er vanskelig å forstå?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det var din inngripen for å stoppe diskusjon av Giske-saken jeg var, og er, uenig i.
(Se evt: viewtopic.php?f=12&t=12376 )

Det er ikke det du som skriver som er vanskelig å forstå, men det du IKKE vil forklare nærmere.

Snus, Nytt fra EU, Singapore-vitser, musikk, 3. verdenskrig, NSB, Jensen og Cappelen, barnebarn og facebook diskuteres for eksempel her, men Giske-saken er tabu. :-k

Folk får heller lese hele tråden, og gjøre seg opp sine egne meninger om hvordan kjellv håndterer denne saken.


-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 07 jan 2018, 20:11
kjellv skrev: 07 jan 2018, 18:39 Det er av admin og undertegnede gitt tydelig og godt underbygde forklaringer på hvorfor vi på dette tidspunkt ikke ønsker Giske saken debattert her. Hva er det i våre forklaringer som er vanskelig å forstå?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det var din inngripen for å stoppe diskusjon av Giske-saken jeg var, og er, uenig i.
(Se evt: viewtopic.php?f=12&t=12376 )

Det er ikke det du som skriver som er vanskelig å forstå, men det du IKKE vil forklare nærmere.

Snus, Nytt fra EU, Singapore-vitser, musikk, 3. verdenskrig, NSB, Jensen og Cappelen, barnebarn og facebook diskuteres for eksempel her, men Giske-saken er tabu. :-k

Folk får heller lese hele tråden, og gjøre seg opp sine egne meninger om hvordan kjellv håndterer denne saken.


-gsx750_80
Og det var forhåpentligvis siste ord fra min side, om denne saken.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av Stian87 »

kjellv skrev: 07 jan 2018, 18:39 Det er av admin og undertegnede gitt tydelig og godt underbygde forklaringer på hvorfor vi på dette tidspunkt ikke ønsker Giske saken debattert her. Hva er det i våre forklaringer som er vanskelig å forstå?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Jeg oppfattet deg som at du ønsket at man skulle vise varsomhet i diskusjon av Giskesaken, ikke som en fullstendig ban.

Jeg er ikke enig i at den saken er av en slik karakter. Jeg synes en ban av diskusjon om den saken, er et svært spesielt sted å sette grensen. Hvorfor synes jeg derfor er vanskelig å forstå.

Når det er sagt er meldingen lest og notert.

Jeg ser ikke noen grunn til å diskutere den saken videre nå
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Låst