Kan du trygt si. De skruene der blir nok morsomme å få ut...
Hvor kjøpte du dekselet? Noen av tingene må fikses hos verksted uansett ser det ut til, så kan like godt ta alt der.
Kan du trygt si. De skruene der blir nok morsomme å få ut...
Det samme dekselet ble skadet hos meg, men ikke fult så mye. Dette er bare en inspeksjonsluke for noe, så ikke noe under trykk bak der. Men jeg har pakningsmiddelet du skal bruke der. Kjøpte så klart det BMW anbefalte i delelisten sin. Er Wurth som selger dette. Har masse igjen. Et svindyrt middel. Du kan få resten av meg hvis du vil. Skruene er engangsskruer og det skal brukes locktite på skruene. Jeg har også locktite middelet som du kan få.
Disse skal skrus til med en veeeldig lavt moment husker jeg. Men man må bruke locktite. Jeg fikk litt hjelp til dette av en litt mer nevenyttig person, men vanskelig er det ikke hvis man bare har det litt i hendene.FredrikE24 skrev: ↑13 sep 2017, 23:55 Skruene er alu. Enkle å bore i.
Tar jeg ikke feil er det en møysommelig prosess å tighte de nye boltene etter boka. Det er det hvertfall på K1300
Må dessverre arrestere deg litt der.FredrikE24 skrev: ↑14 sep 2017, 15:48 Trykk er det bare et sted i motoren under kjøring og det er i sylindrene, en av gangen.
Dekselet det dreier seg om ser ut som et deksel for registerkjedet rett og slett. Ser ut til at det er ganske kurrant å skifte kjedet på denne sykkelen, clutchen sitter også rett bak.
Når det gjelder festemetoden. Jeg kan godt tenke meg at dekselet ikke er "plant" om man kan si det slik, det er hvertfall ikke det på K1300.
Man må for å få det tett ha på korrekt type guffe, bruker nye alu-skruer(dette er strekkbolter) og tighter dem i rett rekkefølge og med rett moment etter oppskriften(de skal først strammes i en bestemt rekkefølge med et moment, for så å etterdras med et nytt moment i en annen rekkefølge mener jeg å huske) for at man kan si at man kan garantere(gi garanti) på utført jobb. Gjorde dette på en K1300 i vinter.
Haha ja, det skrangler noe inni helvete, særlig over fartsdumper. Og bensinmåleren funka ikke skummelt å kjøre dritten i over femti.xyvind skrev: ↑29 sep 2017, 21:25 Det er akkurat den scooteren jeg lånte jo! Jeg kjørte hva remmer og tøy kunne holde! Lanesplitta med stram wire fra Ulven til Klemetsrud.
Noe var løst, og det skrangla bra midt under den et sted. Jeg er enig med deg. Den var helt grusom å kjøre. Var nesten ikke plass til knærne bak styret, så den var riktig skummel. Også den vindskjermen jeg hater vindskjerm.
Bare fiks S1000R’en og glem hele greia blir bra det.