Råeste gatesykkel ever....
Råeste gatesykkel ever....
https://www.youtube.com/watch?v=jy6tTk48gy0
Hvem og hvordan skal japsene ta igjen forspranget i RR klassen?
Europeere var allerede lysår lenger i utviklingen av syklene, men dette er utklassing.
Nå kan du gå i butikken og kjøpe en sykkel på 188 kg med 226 hk, det er ingen sykler på markedet som kan vise til lignende spesifikasjoner.
Og spekket med ny elektronikk som heller ingen andre er i nærheten av.......
Blir spennende og se hva tester utover våren viser.
Hvem og hvordan skal japsene ta igjen forspranget i RR klassen?
Europeere var allerede lysår lenger i utviklingen av syklene, men dette er utklassing.
Nå kan du gå i butikken og kjøpe en sykkel på 188 kg med 226 hk, det er ingen sykler på markedet som kan vise til lignende spesifikasjoner.
Og spekket med ny elektronikk som heller ingen andre er i nærheten av.......
Blir spennende og se hva tester utover våren viser.
-
OnlineCanutus
- Innlegg: 622
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Råeste gatesykkel ever....
Grei nybegynnersykkel der der 

- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Råeste gatesykkel ever....
Nesten som en Spark
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: Råeste gatesykkel ever....
Hm... Må visst begynne og levere Lotto !!



SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Råeste gatesykkel ever....
Da er det vel ikke en gatesykkel ?ZZR-Erling skrev: 28 jan 2018, 13:19 146kg..dog tørr og ikke regbar
HP4 Race
http://m.bmwmotorcycles.com/us/en/bike/ ... rview.html
![]()
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39831
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Råeste gatesykkel ever....
Denne må vel kunne sies å være en verdig kandidat til råeste gatesykkel ever...
:
Ikke den letteste med sine drøye 260 kg, men motormessig en versting av de voldsomme med V6'ern på 2500 kubikk og 240 HK.

Ikke den letteste med sine drøye 260 kg, men motormessig en versting av de voldsomme med V6'ern på 2500 kubikk og 240 HK.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Råeste gatesykkel ever....
Her Simpson, les og bli klok;
http://motorcyclespecs.co.za/model/kawa ... _H2_17.htm
Og om ikke denne er rå nok, kan du bare hoppe litt lenger ned på siden så finner du H2R.
http://motorcyclespecs.co.za/model/kawa ... _H2_17.htm
Og om ikke denne er rå nok, kan du bare hoppe litt lenger ned på siden så finner du H2R.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Råeste gatesykkel ever....
Beklager Jompa, dette er for det første noen tunge strykejern sammenlignet med Ducatien, kjøreegenskapene og elektronikken er ikke i nærheten, og som jeg sier dette er det råeste i RR klassen, med det menes vel Superbike.
Og rundetiden på bane vil H2 bli parkert, det er ikke noe som er imponerende med den sykkelen. og H2R er ikke lov på baner pga støy, produsert kun i noen få eksemplarer og er vel ikke en gatesykkel heller?
Og rundetiden på bane vil H2 bli parkert, det er ikke noe som er imponerende med den sykkelen. og H2R er ikke lov på baner pga støy, produsert kun i noen få eksemplarer og er vel ikke en gatesykkel heller?
- Bjerknez
- Innlegg: 24626
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Råeste gatesykkel ever....
Vil det si at dem måtte ty til firesylindret for å bryte grenser? 

- JanK
- Innlegg: 740
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Råeste gatesykkel ever....
Madonna har hatt rett i alle år...
Med tanke på Ducati sine resurser sammenlignet med for eksempel Honda blir det enda mer imponerende. Ikke bare på gata, men at de kjemper i toppen av MotoGP er jo utrolig imponerende.

Med tanke på Ducati sine resurser sammenlignet med for eksempel Honda blir det enda mer imponerende. Ikke bare på gata, men at de kjemper i toppen av MotoGP er jo utrolig imponerende.

mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Re: Råeste gatesykkel ever....
På ingen måte, de hadde mer å gå på med V twin, men pga dimensjoner, dynamikk og lignende var tiden kommet ril å bruke v4, som også sitter i DesmocediciBjerknez skrev: 28 jan 2018, 16:32 Vil det si at dem måtte ty til firesylindret for å bryte grenser?![]()

- Plastrakett
- Innlegg: 12
- Registrert: 25 jan 2018, 17:34
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600, 2007
Re: Råeste gatesykkel ever....
Man kan sammenligne rå fart, tall som vekt... men det som kommer frem mest her er vel at sykkelen skal være enkel å kjøre fort, og det er en spennende moderne vri på 'next best thing'
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: Råeste gatesykkel ever....
Jada, ganske så rå sykkel og nydelig design. Men motormessig (ren hk) og vektmessig er det jo ikke lysår foran.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
Re: Råeste gatesykkel ever....
Ser du på Speciale versjonen kan du legge på 10-12 hk og ta av noen kg.Greenone skrev: 28 jan 2018, 20:01 Jada, ganske så rå sykkel og nydelig design. Men motormessig (ren hk) og vektmessig er det jo ikke lysår foran.
Spec sier 175 kg tørrvekt, samme som min 11 år gamle zx-10r, og rett under 5. generasjon. HK er oppgitt til 214 på veiva som er en rundt en håndfull over dagens utfordrere. Samtidig er dreimomentet ned grunnet v4 platform. Vi får nok vente til folket får noen standard produsjonssykler på rulla før man ser hva som bor bak hypen.
Og de kommer til å komme med en R versjon som er hakke råere enn det igjen.
Vekt har alltid vært en av Ducati sine store fordeler, min 1098, som kom for 11 år siden veide 172 kg.
Forrige Panigale, 166 kg.
Foreløpig er det ingen andre som matcher spec på denne sykkelen.
I superbike vm blir det fortsatt V Twin siden R modellen ikke er klar med den nye motoren enda.
Når det er sagt, er det kun ZX10R som faktisk gjør ett seriøst forsøk på å følge utviklingen uten om Ducati.
I VM er det kun 2 merker som står på pallen, i hvert løp år etter år, så derfor blir Ducati og Kawa straffet med nye regler i år.
Jeg mener det er feil å begrense de beste fordi de har lykkes med utvikling, de burde heller stimulere til videre utvikling for resten av røkla som ikke lenger henger med.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Råeste gatesykkel ever....
Nå er det vel sånn at det er bare to Factory team og det er Kawa og Ducati? men ellers enig i at det blir feil å begrense WSBK, men det er litt kjedelig med samme vinnere vær helg da.simpson skrev: 28 jan 2018, 20:37 I superbike vm blir det fortsatt V Twin siden R modellen ikke er klar med den nye motoren enda.
Når det er sagt, er det kun ZX10R som faktisk gjør ett seriøst forsøk på å følge utviklingen uten om Ducati.
I VM er det kun 2 merker som står på pallen, i hvert løp år etter år, så derfor blir Ducati og Kawa straffet med nye regler i år.
Jeg mener det er feil å begrense de beste fordi de har lykkes med utvikling, de burde heller stimulere til videre utvikling for resten av røkla som ikke lenger henger med.
back on topic, ja den nye V4 til Ducati ser flott ut og skal bli artig å se litt flere tester etterhvert.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Råeste gatesykkel ever....
Simpson: helt enig, dette er ganske sikkert et vinnerjern.
Foreløpig leveres den med 1100 cc og det går nok ikke i Superbike, med 4 sylindre. Standardutgaven veier 195 og har 214 på veiva. Der er bra, men ikke ekstremt. Speciale produseres i 1500 eks. Ikke lett få få tak i en sånn, tror jeg.
R-utgaven bør vel komme i liter-versjon, hvis ikke så har de jo ingenting i racing å gjøre. Det blir spennende å se hva som skjer. Hvis en liter-R utgave kommer med 215-220 hk så vil mange bli imponert.
Foreløpig leveres den med 1100 cc og det går nok ikke i Superbike, med 4 sylindre. Standardutgaven veier 195 og har 214 på veiva. Der er bra, men ikke ekstremt. Speciale produseres i 1500 eks. Ikke lett få få tak i en sånn, tror jeg.
R-utgaven bør vel komme i liter-versjon, hvis ikke så har de jo ingenting i racing å gjøre. Det blir spennende å se hva som skjer. Hvis en liter-R utgave kommer med 215-220 hk så vil mange bli imponert.
Re: Råeste gatesykkel ever....
Aprilia, Suzuki, Honda, Yamaha, MV Augusta har rene fabrikks team mens bla BMW støtter private team, så det er egentlig ganske bra muligheter for alle å bli med på utviklingen.hakhap skrev: 28 jan 2018, 21:13Nå er det vel sånn at det er bare to Factory team og det er Kawa og Ducati? men ellers enig i at det blir feil å begrense WSBK, men det er litt kjedelig med samme vinnere vær helg da.simpson skrev: 28 jan 2018, 20:37 I superbike vm blir det fortsatt V Twin siden R modellen ikke er klar med den nye motoren enda.
Når det er sagt, er det kun ZX10R som faktisk gjør ett seriøst forsøk på å følge utviklingen uten om Ducati.
I VM er det kun 2 merker som står på pallen, i hvert løp år etter år, så derfor blir Ducati og Kawa straffet med nye regler i år.
Jeg mener det er feil å begrense de beste fordi de har lykkes med utvikling, de burde heller stimulere til videre utvikling for resten av røkla som ikke lenger henger med.
back on topic, ja den nye V4 til Ducati ser flott ut og skal bli artig å se litt flere tester etterhvert.
Re: Råeste gatesykkel ever....
R kommer, men ikke i år, racing er jo grunnen til at de allerede nå kommer med enda en versjon av Panigale.cannon skrev: 28 jan 2018, 21:38 Simpson: helt enig, dette er ganske sikkert et vinnerjern.
Foreløpig leveres den med 1100 cc og det går nok ikke i Superbike, med 4 sylindre. Standardutgaven veier 195 og har 214 på veiva. Der er bra, men ikke ekstremt. Speciale produseres i 1500 eks. Ikke lett få få tak i en sånn, tror jeg.
R-utgaven bør vel komme i liter-versjon, hvis ikke så har de jo ingenting i racing å gjøre. Det blir spennende å se hva som skjer. Hvis en liter-R utgave kommer med 215-220 hk så vil mange bli imponert.
Jeg tipper at det blir over 220 hk i den med 1000 cc, men vi får vente i spenning.
Det eneste som er så synd er at prisen dessverre blir i drøyeste laget, det er garantert.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Råeste gatesykkel ever....
Jeg tror 220 er i overkant. Ikke fordi de ikke får det til, men fordi det blir for dyrt. Og jeg tror det er mye av årsaken til at mange av merkene holder litt igjen på effektutviklingen. Jeg tipper at en 5% effektøkning på std R-liter-motorer med +200 hk fordyrer sykkelen med 50 til 100 tusen. Serviceintervaller blir trolig betydelig kortere og servicekostnader blir betydelig høyere. Forsikringspremier blir også en utfordring.
Elektronikken tror jeg alle merkene har klart å kommersialisere etter utviklingen i racing. Beskrivelsen av elektronikk-funksjoner på tvers av merkene er til forveksling lik. Tror alle har adoptert såkalt 6-akse gyrosensor. Til racingformål har alle merkene langt mer sofistikert elektronikk enn det de leverer på skiltsykler.
Blir spennende å følge med på dette:)
Elektronikken tror jeg alle merkene har klart å kommersialisere etter utviklingen i racing. Beskrivelsen av elektronikk-funksjoner på tvers av merkene er til forveksling lik. Tror alle har adoptert såkalt 6-akse gyrosensor. Til racingformål har alle merkene langt mer sofistikert elektronikk enn det de leverer på skiltsykler.
Blir spennende å følge med på dette:)
Re: Råeste gatesykkel ever....
I racing så er det vel samme elektronikken på alle syklene, det er ett av problemene som de forskjellige merkene sliter med å få til å funke på nettopp sin modell.
Klart at alle kan ta ut mer av motorene men som du sier, det skal holde mange tusen km også.
Serviceintervaller er Ducati veldig bra på, 15.000 km på V4. Men jeg har hatt flere Ducatier og de har ikke vært billige å holde i drift
Klart at alle kan ta ut mer av motorene men som du sier, det skal holde mange tusen km også.
Serviceintervaller er Ducati veldig bra på, 15.000 km på V4. Men jeg har hatt flere Ducatier og de har ikke vært billige å holde i drift
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Råeste gatesykkel ever....
Jeg tror en 220 hk 1000cc v4 vil slite big time med 15000 km intervall (og det ville en rekkefirer også ha gjort). Den vil bli en formidabel baneracer, men kanskje en for dyr og for krevende greie å ha til hverdagsbruk.simpson skrev: 29 jan 2018, 08:04 I racing så er det vel samme elektronikken på alle syklene, det er ett av problemene som de forskjellige merkene sliter med å få til å funke på nettopp sin modell.
Klart at alle kan ta ut mer av motorene men som du sier, det skal holde mange tusen km også.
Serviceintervaller er Ducati veldig bra på, 15.000 km på V4. Men jeg har hatt flere Ducatier og de har ikke vært billige å holde i drift
Poenget mitt med elektronikkforskjellene var at for eksempel Yamaha YEC ikke leverer samme sw-kitet til internasjonale superbiketeam som til oss YEC-amatører, og jeg tror HRC og de andre gjør det på samme måten. Vi prøvde å laste ned MAP'et fra en YEC Superbike (finsk toppteam) med min SW. Nytteløst.
Men igjen: jeg støtter din vurdering av V4'n fullt ut. Skulle vært gøy å få prøvd en på bane....og det tror jeg at jeg skal klare å få til:)
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Råeste gatesykkel ever....
V4 får 12000km på OIL Service og 24000km på Desmo Service. Samme som de andre Panigalene, men uansett gode intervaller til å være slike sykler. Men det er ikke mange av disse syklene som ruller så langt på en sesong, se de fleste av de får nok en obligatorisk årlig service på kortere kjørelengder.. For banekjøring gjelder egne service intervaller, har ikke sett noe for V4 enda, men det er typisk 5000km på olje og 10000km for ventilklaringer osv.simpson skrev: 29 jan 2018, 08:04 I racing så er det vel samme elektronikken på alle syklene, det er ett av problemene som de forskjellige merkene sliter med å få til å funke på nettopp sin modell.
Klart at alle kan ta ut mer av motorene men som du sier, det skal holde mange tusen km også.
Serviceintervaller er Ducati veldig bra på, 15.000 km på V4. Men jeg har hatt flere Ducatier og de har ikke vært billige å holde i drift