Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av KevinmsR6 »

TCX R-S2 Evo Ble handlet i dag da jeg ikke er fornøyd med mine nåværende alpine star :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Ser bra ut disse :)

Hadde to par hansker fra alpinestar. Bare driten. Gikk opp i limingen etter noen få måneder, begge to.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av LarsE »

Det kommer du nok ikke til å angre på! Eg har eit par Street Ace MC-sko frå TCX, det er nok de mest komfortable skoene jeg har. Kjøpte meg ett par støvler fra dem også og nå blir det nok ett par MC-sko til ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Helt enig. Jeg har prøvd en del støvler og TCX er så absolutt dem som er mest behagelige å ha på. Får liksom ikke slalomstøvel følelsen. TCX er så absolutt og anbefale, spesielt hvis man har litt breie føtter. :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 16 jan 2018, 23:05 Ser bra ut disse :)

Hadde to par hansker fra alpinestar. Bare driten. Gikk opp i limingen etter noen få måneder, begge to.
Jeg tror de fleste merker selger billigere og dyrere utgaver av sine produkter. Jeg har kjørt Alpinestar hansker i mange år. Har også krasjet og sklidd metervis på asfalt med dem. Jeg kjører fortsatt samme merke, rett og slett fordi jeg har tillit til kvaliteten og sikkerheten.
I tillegg er de komfortable, de ser bra ut og de er slitesterke.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 17 jan 2018, 10:20
Bjerknez skrev: 16 jan 2018, 23:05 Ser bra ut disse :)

Hadde to par hansker fra alpinestar. Bare driten. Gikk opp i limingen etter noen få måneder, begge to.
Jeg tror de fleste merker selger billigere og dyrere utgaver av sine produkter. Jeg har kjørt Alpinestar hansker i mange år. Har også krasjet og sklidd metervis på asfalt med dem. Jeg kjører fortsatt samme merke, rett og slett fordi jeg har tillit til kvaliteten og sikkerheten.
I tillegg er de komfortable, de ser bra ut og de er slitesterke.
Jeg hadde de dyreste GoreTex hanskene til Alpinestars for ca. to år siden (dem hette noe med "365"). Etter noen måneder løsnet innerforet. Etter mye mas med XL Moto så fikk jeg nye etter om og men. Det ble en ny modell i samme prisklasse. Disse gikk opp i sømmene der hvor man strammer leppen til håndleddene og dem tok også inn vann.

Jeg sendte dem inn igjen og fikk tilbud om nok et par, men da tok jeg et annet merke. Det ble toppmodellen til Richa. Disse har jeg ennå og dem funker som bare det :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Disse har jeg i dag, og dem føles langt bedre enn Alpinestars sine. Sømmene holder og dem holder seg tørre:
https://www.xlmoto.no/mc-hansker-richa- ... x-svart#?p

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av cannon »


Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av AJ »

Siden det blir å starte 2018 sesongen med ny Super Adventure S sykkel så var det ingen grunn til å drøye unødig med å også å anskaffe seg ny SW-MOTECH "GS" tankveske siden den jeg har begynner å bli i overkant velbrukt.

Får håpe at selgeren, AGM i Sarpsborg, greier å fikse fram en tankring til det nøkkelfrie tanklokket også.

Blir bra med ny tankveske :). Konkurransedyktig på pris i forhold til selgere i utlandet og ikke minst gratis porto gjorde at det var enkelt å velge AGM:

https://www.agmshop.no/sw-motech/bagasj ... 0000001678

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av erik m »

På Givis modelloversikt over tanklockringer er det en rekke sykler som ikke er med. Jeg så på bildene av ringer, og tenkte at BF11 så ut til å passe på min BMW R1100RS sjøl om 93-modellen ikke sto der, men en fyr på MC Oslo sa den ikke kunne brukes på den sykkelen. Neste gang jeg var der traff jeg en annen ekspeditør, som lot meg låne en med ut for å sjekke - og den passa perfekt. Så sjøl om du ikke finner ringen i oversikten kan det godt være det allikevel går.

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av John92 »

Etter å ha lest masse positivt om Kriega både her og andre steder, ble det idag handlet litt. 30 liters ryggsekk som jeg kan ha arbeidstøyet mitt i, til og fra jobb. Vil nok også bli brukt til ymse turer. Camelbacken jeg har begynner å bli sliten, så da var det på tide med en ny. Satser på at den også passer oppi sekken, det skal den gjøre hvis jeg klarte å lese meg fram riktig. Ble også en drypack på 10 liter. Om jeg vil kjøre rundt med denne på passasjersetet på en RR sykkel gjenstår å se. Gjør seg vel også greit som tankveske om det skulle se helt jævlig ut :)

Bilde

Bare å følge med i postkassa framover da, alltid gøy med nytt stash :thumleft
"When life throws you a curve, lean into it."

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av LarsE »

US-serien er vel spesielt myntet på R-sykler o.l. Skal du ha den på tanken så må du i utgangspunktet ha en sele til å feste den i. Du trenger jo ikke kjøre rundt med bagen bakpå hele tiden, den er jo lett å ta av og på nett som du vil.

Men hvor bestilte du fra?

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av John92 »

LarsE skrev: 03 mar 2018, 21:23 US-serien er vel spesielt myntet på R-sykler o.l. Skal du ha den på tanken så må du i utgangspunktet ha en sele til å feste den i. Du trenger jo ikke kjøre rundt med bagen bakpå hele tiden, den er jo lett å ta av og på nett som du vil.

Men hvor bestilte du fra?
Det kan godt stemme, jeg har ikke lest meg opp på US serien i det hele tatt. Alltid kjørt rundt "naken" uten noen form for lagringsplass så er spent på denne. Kan også feste den bakpå camelbacken. Greit på korte turer, sekken kan bli igjen hjemme. Jeg har vann og skulle jeg trenge plass har jeg muligheten om nødvendig. Sele måtte jeg ha hvis jeg skulle bruke den på tanken. Måtte kjøpes separat, følger ikke med.

Jeg bestilte fra kriega.com :)
"When life throws you a curve, lean into it."

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av pingvin »

Aldri tenkt US serien som spesielt for R-sykkel, selv brukt den til alt annet enn akkurat det (mest fordi ikke hatt R-sykkel...ryggen sørger for det). Riktignok har de senere tid kommet med OS serien for adventure/offroad men US er fremdeles like universal.

Hatt/har US-5 og US-10 og veldig happy. Men byttet ut stroppene med "cambuckle" type ("skistropp") da opplevde at de originale kunne løsne, særlig om ikke helt stramme. Skistropper glir ikke opp uansett.

Har også R15 ryggsekk, beste sekken hatt ever, merker knapt har den på.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av pingvin »

Ah...hva har jeg kjøpt i dag? Kjøpte denne i går, sto en slik å 690en kjøpte i fjor men uten "kloa". Så kjøpte denne smart phone holderen så kan flytte rundt mellom syklene og ta med hvis leier sykkel (først i Kambodsja neste måned, egentlig derfor kjøpte den...reiserapport kommer).

Ram Mounts X-grip/Touch Claw

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Svar