Sesongstart 2018, bilder

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Relax »

Jølle skrev: 09 apr 2018, 09:18 Har ikke fått tatt ut sykkelen enda, men ble grundig vask, sjekk av kjedeslakk, polering og voksing i helga. Tid til å ta et bilde ble det også 😁

P1030825-2073x1382.jpg

Satser på å komme meg på veien om en uke eller 2 😀
Dette er ikke min sjanger sykkel, men må si den sykkelen der er tøff og stilig å se på! :thumleft
"Do the right thing"

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Grendel »

I dag ble det første besøk på Tyrigrava!

Det var stille på jobben og solen skinte ute. Det var herlig at det var fredag og jeg besluttet å stikke tidlig.
Dro tidlig og kjøret ut til Tyrigrava. Litt overrasket over at jeg ikke hadde møtt mange andre sykler. Jeg måtte ta sesongens første bilde av "sykkelen min ved Tyrigrava". Det blir nok flere etter hvert i løpet av de nærmeste månedene.

Da jeg skulle dra dukket det opp en Yamaha XSR. Det ble en hyggelig MC-prat før vi måtte videre.

Bilde

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Jølle
Innlegg: 18
Registrert: 08 jun 2017, 18:45
Motorsykkelen din: Honda-Hornet-600-2010

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Jølle »

Relax skrev: 13 apr 2018, 18:03
Jølle skrev: 09 apr 2018, 09:18 Har ikke fått tatt ut sykkelen enda, men ble grundig vask, sjekk av kjedeslakk, polering og voksing i helga. Tid til å ta et bilde ble det også 😁

P1030825-2073x1382.jpg

Satser på å komme meg på veien om en uke eller 2 😀
Dette er ikke min sjanger sykkel, men må si den sykkelen der er tøff og stilig å se på! :thumleft
Takk for det :vs
Horneten er en fin førstegangs sykkel, å med litt innsats begynner jeg å bli fornøyd med utseendet på den, men spørs om det kanskje ikke blir noe annet neste sesong

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av KevinmsR6 »

Bergen skrev: 13 apr 2018, 07:52
KevinmsR6 skrev: 12 apr 2018, 23:12 Du var ikke tilfeldigvis på felles kjøring i dag i regi Nesttun trafikk skole ?:)
Jo, var der :thumleft Du også?
Var over 100 sykler visstnok
Ja jeg var også med :) var stemning det :) mener og huske at jeg så sykkelen din på første stopp ved Osterøy ?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Faraday »

Kjennes ut som at Himmelfar har gitt meg et kraftig ballespark.. Utifra isbestanden utenfor huset her og på jobb, så kunne det se ut som at sykkelføret bare var 1-3 dager unna. Så kommer han med en slik værmelding for den kommende uka!! Uhørt!!

Bilde

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Faraday »

Bilde

Årets første tur med ny sykkel ble unnagjort i dag. Føler jeg er litt på etterskudd sammenlignet med dere søringer..

Vil starte med å fortelle om at jeg på jomfruturen nesten tråkket i salaten.. Med BEGGE bena! Kjørte gjennom et skyggebelagt område, og et sted det var en del vann på veien hadde det ikke tint ordentlig mellom hjulsporene. Så når jeg flyttet meg over i en sving gled bakhjulet til siden.. Tuten min klemte seg så hardt sammen at det ble hull i setet :knegg

Skjønner nå hva folk mener med den brå gassen på MT09.. Gjorde det ikke noe enklere å krypkjøre og kjøre ut fra kryss. Etter landeveien var det ikke noe jeg merket så mye til. Tror ikke det skal være noe stort problem når jeg blir litt tryggere på sykkelkjøringa og sykkelen selv. Har tross alt ikke kjørt ordentlig siden sesongen i 2016.

Ellers er jeg god fornøyd med både sykkel og hjelm. Sykkelen dro som et lokomotiv, og det bare i STDmode. Gleder meg til jeg tør å dra litt på ;) Hjelmen var god å kjøre med, men dugget igjen fort hvis jeg stod stille.. Mulig jeg må prøve meg litt frem med ventilene.

Brukeravatar
F4celess
Innlegg: 47
Registrert: 09 feb 2016, 02:49
Motorsykkelen din: 07' FZ6
Kontakt:

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av F4celess »

Bilde
Ble en liten tur ut fra Hamar til Løten og tilbake. Spylte av det værste støvet før avreise. På returen måtte jeg krysse ca 50m med halvdypt smeltevann i veien og møkka til hele greia igjen. Blir skikkelig vask ila uka.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Juicebox »

Faraday skrev: 18 apr 2018, 18:03 Bilde

Årets første tur med ny sykkel ble unnagjort i dag. Føler jeg er litt på etterskudd sammenlignet med dere søringer..

Vil starte med å fortelle om at jeg på jomfruturen nesten tråkket i salaten.. Med BEGGE bena! Kjørte gjennom et skyggebelagt område, og et sted det var en del vann på veien hadde det ikke tint ordentlig mellom hjulsporene. Så når jeg flyttet meg over i en sving gled bakhjulet til siden.. Tuten min klemte seg så hardt sammen at det ble hull i setet :knegg

Skjønner nå hva folk mener med den brå gassen på MT09.. Gjorde det ikke noe enklere å krypkjøre og kjøre ut fra kryss. Etter landeveien var det ikke noe jeg merket så mye til. Tror ikke det skal være noe stort problem når jeg blir litt tryggere på sykkelkjøringa og sykkelen selv. Har tross alt ikke kjørt ordentlig siden sesongen i 2016.

Ellers er jeg god fornøyd med både sykkel og hjelm. Sykkelen dro som et lokomotiv, og det bare i STDmode. Gleder meg til jeg tør å dra litt på ;) Hjelmen var god å kjøre med, men dugget igjen fort hvis jeg stod stille.. Mulig jeg må prøve meg litt frem med ventilene.
Hjelper masse med traction control under slike situasjoner ;)
Har bare et spørsmål ang skiltet ditt. Uoriginalt miniskilt? :P
Nå skjønner jeg ikke helt fordelen med et slikt skilt. Den er litt mindre enn originalt, ulovlig og at forskjellen mellom det og originalt er så markant at sannsynligheten for å bli tatt er høy. (Dokumentforfalskning). Om man vil gjøre seg mindre synlig for purken så hadde jeg ikke anbefalt å skille seg ut på den måten, men heller følge flokken og kamuflere seg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Bjerknez »

Dugger hjelmen(visiret)?

Har du ikke pinlock?

Jeg har til dags dato ikke hatt ett eneste problem med dugg på visiret. Jeg har C3 Pro med Pinlock visir.

Ellers hyggelig å se at andre har fått frem sykkelen for sesongen :)

Snart er det min tur også, og kanskje blir min første tur på motorsykkel siden sommeren 2017 allerede til helgen :)

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Faraday »

Juicebox skrev: 19 apr 2018, 03:22
Faraday skrev: 18 apr 2018, 18:03
*snip*
Hjelper masse med traction control under slike situasjoner ;)
Har bare et spørsmål ang skiltet ditt. Uoriginalt miniskilt? :P
Nå skjønner jeg ikke helt fordelen med et slikt skilt. Den er litt mindre enn originalt, ulovlig og at forskjellen mellom det og originalt er så markant at sannsynligheten for å bli tatt er høy. (Dokumentforfalskning). Om man vil gjøre seg mindre synlig for purken så hadde jeg ikke anbefalt å skille seg ut på den måten, men heller følge flokken og kamuflere seg :thumleft
Ja det er tidligere eiers bragd. Jeg syntes ikke personlig det er noe fint med miniskilt så jeg skal sette på det originale igjen. Hadde tenkt å gjøre det i går på jobb men hadde ikke plass til skiltet i jakkelomma.. (Må borre nye hull i det for at det skal lines opp med den uoriginale skiltholderen.

Bjerknez

Jepp, visiret dugget igjen når jeg krypkjørte eller stod stille. Med en gang jeg kom opp i fart forsvant det. Nå skal det sies at jeg ikke har klistret på det anti-dugg greiene som fulgte med hjelmen. Må jeg gjøre det kanskje? :eh

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Bjerknez »

... Nå skal det sies at jeg ikke har klistret på det anti-dugg greiene som fulgte med hjelmen. Må jeg gjøre det kanskje?
Så absolutt.

Monter på dette og du er fri for dugg :)

jeg klarer ikke engang å få dugg på innsiden av visiret hvis jeg prøver med vilje. Et ganske genialt, men enkelt system. :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av Stian87 »

Sett på pinlock, tar fem min og du slipper å tenke på dugg!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Sesongstart 2018, bilder

Legg inn av FredrikE24 »

Appropos pinlock!

Har ila. to sesonger + en vintersesong slitt ut et visir på min C3 Pro-hjelm.
i en halv sesong og hele vinteren har jeg slitt med at pinlocken blir slapp.. Den sitter ikke og tetter på innsiden av visiret, og henger med en påfølgende glippe nederst. Ikke veldig kjekt når det dugger mellom pinlocken og visiret og dette fryser på vintern :knegg
I tillegg kommer alt saltspruten opp mellom visir og pinlock også, så blir noe drit å vaske..

Visiret har etter vintern blitt helt gult i fargen og er nærmest slipt av veistøv og salt?

Ja, så til poenget!
Blir pinlocken din litt slapp i fisken, frykt ikke! Da jeg monterte nytt visir med ny pinlock igår, så fant jeg ut at festeproppene er eksentriske..
Med andre ord, om pinlocken blir slapp, ta ut proppene og vri de(feks. 90 grader) slik at pinlocken sitter trangere. Gjorde dette på mitt gamle visir, og vips var pinlocken fiksa :roll Hadde jeg visst det, så hadde vinteren vært langt enklere :redface

Svar