Fornøyd kar :)

Kjøre læreren liker å lage de bildene der, så måtte bare dele :)
Første sykkelen ble en 2016 MT 07, som jeg kjørte med i sesongen 2017. Egentlig veldig fornøyd med sykkelen, annet at den er litt fysisk liten. Da jeg er en kar på 189cm og ~95kg.
Sommeren 2017 tok jeg og en kompis vår første MC tur sammen, av forhåpentligvis mange. Turen gikk noe alla følgende:
Oslo -> Øvre Årdal -> Geiranger (over sognefjellet) -> Molde -> Kristiansund -> Ålesund -> Åndalsnes -> Geiranger -> Valdresflya -> Oslo.
Veldig kort oppsumert, men you'll get the gist of it. Under følger et par bilder fra turen!
Veldig fornøyd med Kriega baggene, alt holdt seg tørt og fint!
Sesongen 2017 ble avlsuttet 30 oktober!
Så til årets sesong, 2018.
MT-07'en ble hentet ut fra vinterlagring hos Yamaha Vinterbro mandag 9 april. 10 april var jeg en tur hos AGM Sarpsborg hvor det ble ny sykkel. En splitter ny Yamaha MT-09 SP:

Og i dag, 13 april 2018 hentet jeg sykkelen! Jeg har bare rukket å kjøre 120km, men foreløpig er jeg veldig fornøyd. Sykkelen er en "AGM Edition", som vil si fullt Arrow annlegg og litt annet snacks. Ingenting å utsette på lyden ihvertfall! Heller ikke servicen hos Alf Graarud Motor AS. Facebook og google omtalene snakker nok for seg selv, men også veldig hyggelige ansatte og rask hjelp! Stor fornøyd!
Sykkelen er i en helt annen liga enn MT-07, men det skulle kanskje bare mangle da den koster nesten det dobbelte... Jeg har desverre ingen andre "top end/middle end" sykler å sammenligne med, men jeg har 3 ord som forklarer opplevelsen av MT-09... "OH MY GOD"! Selv i B-Mode (eller bitch mode if you'd like) er det en helt vill kraft, slå det sammen med en quick shifter og det går unna!
Jeg skal nok oppdatere innlegget etterhvert som jeg har kjørt litt mer, men anbefaler absolutt folk å i det minste teste en MT-09 hos din lokale Yamaha dealer. Det er litt av en sykkel!