AJ skrev: ↑22 apr 2018, 19:05
Førstegangsservice på nysykkelen mandag 30.april for denne prisen, som jeg fikk på mail fra Motorspeed AS i går:
1000 service.PNG
Helt greit og innafor, etter min vurdering.
Joa, men er det virkelig ikke mer å gjøre, eller tar de det gratis?
Det var dette det sto på det de kaller ordrebekreftelsen som jeg altså fikk på mail:
Så får man bare vente å se hva som står på fakturaen når oppgjørets time kommer.
Men jeg regner med at de de følger opp det som står på ordrebekreftelsen.
De gjorde i hvert fall det på prisene på nysykkeltilbudet jeg fikk.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
ZZR-Erling skrev: ↑24 apr 2018, 07:40
.. men følgene av å ha fått noen som har omkommet grunnet feil/mangel på en mc, er nok en veldig betydelig faktor for mc-produsenten.
Og, feil på en mc har fort en mye større risiko en feil på en bil.
Hvor ofte har det omkommet folk på motorsykkel som har en direkte årsak til produksjonsfeil eller manglende vedlikehold vedrørende førstegangsservice? Altså på helt nye sykler?
Jeg tenker det største problemet i så måte er for mye krefter kombinert med for liten erfaring og det kan man vel neppe klandre produsenten for?
ZZR-Erling skrev: ↑24 apr 2018, 07:40
.. men følgene av å ha fått noen som har omkommet grunnet feil/mangel på en mc, er nok en veldig betydelig faktor for mc-produsenten.
Og, feil på en mc har fort en mye større risiko en feil på en bil.
Hvor ofte har det omkommet folk på motorsykkel som har en direkte årsak til produksjonsfeil eller manglende vedlikehold vedrørende førstegangsservice? Altså på helt nye sykler?
Jeg tenker det største problemet i så måte er for mye krefter kombinert med for liten erfaring og det kan man vel neppe klandre produsenten for?
Ikke mange ihvertfall, kanskje fordi førstegangsservice overholdes.
Skulle en produsent få en dødssak som spores tilbake til en feil på biken som ikke ble korrigert, kan produsenten i verste fall få et dårlig rykte og enorme økonomiske tap.
Nei, tullkjøring/manglende erfaring med uheldig utfall kan man ikke klandre produsenten for.
Fjerne lampa.. Men om da lambda sensor er gåen og man ikke får indikasjon på det, kan man kjøre rundt ned tenningsbank som i verste fall brenner hull i stempla. Ikke veldig sannsynlig, men man har da ihvertfall en bike som går dårlig og lugger pga feil blandingsforhold a/f.
Det å selv kunne ha tilgang til hvilke feilkoder som er lagret som aktive alarmer, er gull verdt synes jeg. Til BMW feks fins Hexcode https://www.hexcode.co.za/products/gs-911