Meg og min BMW K 1200 GT
- Tore L
- Innlegg: 800
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
16.4.
Ble en ny luftetur i dag, turen gikk til Halden, Tistedal, Aspedammen, prestebakke og tilbake igjen. Bra kjørevær egentlig, selvom gradestokke ikke var på mere en 8 grader når jeg startet.
Turen kan dere se her:
https://locatoweb.com/map/single/104499062
Fikk tatt noen bilder også, her fra rastepalssen ved Boltjern.
[/URL]
[/URL]
Ble en ny luftetur i dag, turen gikk til Halden, Tistedal, Aspedammen, prestebakke og tilbake igjen. Bra kjørevær egentlig, selvom gradestokke ikke var på mere en 8 grader når jeg startet.
Turen kan dere se her:
https://locatoweb.com/map/single/104499062
Fikk tatt noen bilder også, her fra rastepalssen ved Boltjern.
[/URL]
[/URL]
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- Tore L
- Innlegg: 800
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Da er det på tide å skrive litt her igjen også :)
Sesongen I Østfold har startet og det har blitt noen mil og er egentlig veldig fornøyd med GT'en. Den skal få Nye dekk snart og så får vi sjekke hva ABS blinkingen kommer av, og da er Vi klar for en laaang sesong håper jeg. Eller er vi det
Har besøkt noen MC sjapper og jeg vet ikke hvor lurt det er egentlig, det starter med en liten kribling som bare blir mere og mere intens. Og når tankene først har startet, om at det er sikkert lurt å bytte sykkel, er ikke det like lett å bli kvitt slike tanker igjen.
Leeres, Alf Graarud og Finn.no har fått noen besøk, og jeg lurer litt på om ikke det kansje er på tide med å teste ut noen ADVENTURE type lignende sykkel.
Hva trur MC folket om:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=118510308
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=116441090
eller noe slik
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=118770934
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100468921
Tror at alternativene for meg er KTM eller Triumph, men om jeg trenger 150/160 Hk er jeg ikke helt sikker på. Har 152 Hk I min GT nå, og jeg er nok ikke den som setter den på vesentlige utfordringer. Skal en være helt ærlig hadde det sikkert holdt og sett på KTM 1050, eller Thriumph Tiger 800 XRT eller noe rundt der.
Tror jeg går inn i en helg med litt prøvekjøring av sykkler :)
Sesongen I Østfold har startet og det har blitt noen mil og er egentlig veldig fornøyd med GT'en. Den skal få Nye dekk snart og så får vi sjekke hva ABS blinkingen kommer av, og da er Vi klar for en laaang sesong håper jeg. Eller er vi det
Har besøkt noen MC sjapper og jeg vet ikke hvor lurt det er egentlig, det starter med en liten kribling som bare blir mere og mere intens. Og når tankene først har startet, om at det er sikkert lurt å bytte sykkel, er ikke det like lett å bli kvitt slike tanker igjen.
Leeres, Alf Graarud og Finn.no har fått noen besøk, og jeg lurer litt på om ikke det kansje er på tide med å teste ut noen ADVENTURE type lignende sykkel.
Hva trur MC folket om:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=118510308
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=116441090
eller noe slik
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=118770934
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100468921
Tror at alternativene for meg er KTM eller Triumph, men om jeg trenger 150/160 Hk er jeg ikke helt sikker på. Har 152 Hk I min GT nå, og jeg er nok ikke den som setter den på vesentlige utfordringer. Skal en være helt ærlig hadde det sikkert holdt og sett på KTM 1050, eller Thriumph Tiger 800 XRT eller noe rundt der.
Tror jeg går inn i en helg med litt prøvekjøring av sykkler :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- Bjerknez
- Innlegg: 23040
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Hehe, kjenner følelsen :)
Hester er ikke alt. Tenk hestekrefter kontra vekt og tenk også på motortype. Færre sylindere og mer hester gir deg mer en slags ketchup effekt, kontra en firesylindret med like mange hester. Det finnes ikke noe fasit på hva som er best her, da det er du som først må vite hva du ønsker.
Av de syklene du nevner er det nok KTM 1290 Super Adventure som er den kraftigste. Ingen av syklene er noen sinker. Men husk at dem veier tett opp til 300 kg.
Skal du ha noe som er rått og kanskje det råeste på markedet i en såkalt nakensykkel, så sjekk ut BMW S1000R, Aprillia Tuono, KTM Superduke 1290R etc. Sistnevnte er mye lik Super Adventuren du linket til, men er lettere, har mer power og er javnt over en skremmende maskin. Liker du en mer smooth motorgange og høyere turtall er ikke denne noe for deg. Da passer de to andre jeg nevnte bedre.
KTM,en jeg nevner er bråkete og brutal og motorkarakteristikken er noe man må venne seg til. Gir du flatt gjern med denne i første og andre gir uten at det strammer i skinkene så skal du få 1000 spenn av meg. Å ja, jeg vil se når du prøver :) (eller kanskje ikke...)
Hester er ikke alt. Tenk hestekrefter kontra vekt og tenk også på motortype. Færre sylindere og mer hester gir deg mer en slags ketchup effekt, kontra en firesylindret med like mange hester. Det finnes ikke noe fasit på hva som er best her, da det er du som først må vite hva du ønsker.
Av de syklene du nevner er det nok KTM 1290 Super Adventure som er den kraftigste. Ingen av syklene er noen sinker. Men husk at dem veier tett opp til 300 kg.
Skal du ha noe som er rått og kanskje det råeste på markedet i en såkalt nakensykkel, så sjekk ut BMW S1000R, Aprillia Tuono, KTM Superduke 1290R etc. Sistnevnte er mye lik Super Adventuren du linket til, men er lettere, har mer power og er javnt over en skremmende maskin. Liker du en mer smooth motorgange og høyere turtall er ikke denne noe for deg. Da passer de to andre jeg nevnte bedre.
KTM,en jeg nevner er bråkete og brutal og motorkarakteristikken er noe man må venne seg til. Gir du flatt gjern med denne i første og andre gir uten at det strammer i skinkene så skal du få 1000 spenn av meg. Å ja, jeg vil se når du prøver :) (eller kanskje ikke...)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Med den gode 1290 Super Adventure jeg hadde med min fra april 2015 til april 2018 gir jeg tommel opp for den .
En del vil synes salen på SA'en er hard. Det syntes jeg også i starten, men levde altså helt fint med denne de tre årene jeg hadde den.
Men jeg kan vel si såpass at den jeg har nå med Powerpart komfortsete kjennes en god del bedre ut...
R alternativet som du også linker til og som har Powerpart komfortsete, kan kanskje bli i høyeste laget for deg med tanke på salhøyde?
Komfortsetet gjør salen like høy i nederste stilling, som originalsalen er i høyeste posisjon. Verd å ta med i betrakningen.
Merker dette godt selv på min nye Super Adventure S.
Triumph Explorer 1200...
Tja... lenge siden jeg har prøvd denne. Det skjedde i 2012 da jeg endte opp med Moto Guzzi Stelvio. Nettopp fordi hverken jeg eller kjerringa fant oss til rette på denne.
Utover det skal ikke jeg mene noe mer om Triumph'en siden jeg vet altfor lite om hva som har skjedd med modellen siden 2012.
En del vil synes salen på SA'en er hard. Det syntes jeg også i starten, men levde altså helt fint med denne de tre årene jeg hadde den.
Men jeg kan vel si såpass at den jeg har nå med Powerpart komfortsete kjennes en god del bedre ut...
R alternativet som du også linker til og som har Powerpart komfortsete, kan kanskje bli i høyeste laget for deg med tanke på salhøyde?
Komfortsetet gjør salen like høy i nederste stilling, som originalsalen er i høyeste posisjon. Verd å ta med i betrakningen.
Merker dette godt selv på min nye Super Adventure S.
Triumph Explorer 1200...
Tja... lenge siden jeg har prøvd denne. Det skjedde i 2012 da jeg endte opp med Moto Guzzi Stelvio. Nettopp fordi hverken jeg eller kjerringa fant oss til rette på denne.
Utover det skal ikke jeg mene noe mer om Triumph'en siden jeg vet altfor lite om hva som har skjedd med modellen siden 2012.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Tore L
- Innlegg: 800
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Jeg er vel der at jeg ikke helt hvor veien går videre for meg, men jeg tror at 800 til 1000 cm3 og 95-125 hk blir bra og holder i massevis til min type kjøring. Jeg kjører nesten aldri over der lappen ryker, er nok veldig gubbete i kjørestil, og har kommet ditt i livet at bare å få kjøre MC er greit nok.
Hvis jeg lander på noe rundt 150 lapper, kan det jo hende at en eldere K 1200 RS også får plass i garagen.
Hvis jeg lander på noe rundt 150 lapper, kan det jo hende at en eldere K 1200 RS også får plass i garagen.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Treffes vi i løpet av våren skal du få prøvekjøre min F800GS! Da får du hvert fall kjenne på salhøyden. Kreftene må du innbille deg!
- Tore L
- Innlegg: 800
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Håper at våres veier krysses i løpet av sesongen Dansekris :)
Har sett litt på denne også https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=111859193
165 med alt ferdig på veien :)
Skal se om Leeres har noe inne av F800 GS i helgen, slik at jeg kan få tatt den nærmere i øyesyn :)
Har sett litt på denne også https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=111859193
165 med alt ferdig på veien :)
Skal se om Leeres har noe inne av F800 GS i helgen, slik at jeg kan få tatt den nærmere i øyesyn :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- Bjerknez
- Innlegg: 23040
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Koster ikke en 800GS fullspekket med utstyr mer enn det altså...?
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Hva med denne rakkeren :https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=118771595
Prøvde den i Tyskland 2016 og likte den veldig godt - og utseende er vel ikke helt utafor heller
Prøvde den i Tyskland 2016 og likte den veldig godt - og utseende er vel ikke helt utafor heller
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Selge K1200GTen? Galskap
Dette er jo kjøremaskin så det holder, som parkerer det meste
Om man kjører mye asfalt og trenger en oppreist kjørestilling så finnes det vel knapt bedre der ute?
Ellers er vel K1200RS et bra valg. Min far som kjører K1300GT til daglig synes min K1200RS er veldig artig, man sitter litt mer i den, en på den om du skjønner En facelifted K1200RS går jo for småpenger om dagen, preface altså 97-00 nesten gratis for de billigste og for de flotteste eksemplarene tett oppunder facelift. Facelift har nok en noe mer snill kjørestilling.
På cruising vinner K1200RS vil jeg påstå, blir litt stressa av lydene i K1200GT/K1300GT, K1200RS er mer stillegående med sin langstilte motor og girkasse separat fra motore og cruiser på drøyt 3000 omdreininger i 90km/t
Dette er jo kjøremaskin så det holder, som parkerer det meste
Om man kjører mye asfalt og trenger en oppreist kjørestilling så finnes det vel knapt bedre der ute?
Ellers er vel K1200RS et bra valg. Min far som kjører K1300GT til daglig synes min K1200RS er veldig artig, man sitter litt mer i den, en på den om du skjønner En facelifted K1200RS går jo for småpenger om dagen, preface altså 97-00 nesten gratis for de billigste og for de flotteste eksemplarene tett oppunder facelift. Facelift har nok en noe mer snill kjørestilling.
På cruising vinner K1200RS vil jeg påstå, blir litt stressa av lydene i K1200GT/K1300GT, K1200RS er mer stillegående med sin langstilte motor og girkasse separat fra motore og cruiser på drøyt 3000 omdreininger i 90km/t
- Tore L
- Innlegg: 800
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
168.510,- med alt som finnes av fabrikk montert tilgjengelig utstyr, levert på skilt. MC Oslo sier det i den linken jeg la ut, og da er det vært et besøk til Leeres i helgen. :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- haakeik
- Innlegg: 717
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Aaaah, dere er så kjedelige Explorer, GS , SA .... Dette er jo dusinvare som finnes overalt
En mann som kjører (har kjørt?) Porsche er opptatt av finesse, sjel, skille seg ut, temperament, utseende........
Hvis jeg skulle beveget meg i nærheten av ADV sjangeren (og det skal jeg ikke), og hadde pengene, hadde jeg gått for denne italienske skjønnheten: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=111375124
Alle snakker pent om henne også
https://www.motorcyclenews.com/bike-rev ... 1200/2013/
https://www.cycleworld.com/2014/03/25/2 ... ifications
En mann som kjører (har kjørt?) Porsche er opptatt av finesse, sjel, skille seg ut, temperament, utseende........
Hvis jeg skulle beveget meg i nærheten av ADV sjangeren (og det skal jeg ikke), og hadde pengene, hadde jeg gått for denne italienske skjønnheten: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=111375124
Alle snakker pent om henne også
https://www.motorcyclenews.com/bike-rev ... 1200/2013/
https://www.cycleworld.com/2014/03/25/2 ... ifications
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Helt enig, flott sykkel:haakeik skrev: ↑24 apr 2018, 22:11 Hvis jeg skulle beveget meg i nærheten av ADV sjangeren (og det skal jeg ikke), og hadde pengene, hadde jeg gått for denne italienske skjønnheten: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=111375124
Men "problemet" er at det er en utgått modell...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Meg og min BMW K 1200 GT
Elle..melle..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.