Oppkjøring i morgen - Lappen i boks :)

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
cosmogs
Motorsykkelen din: Speed Triple RS

Re: Oppkjøring i morgen

Legg inn av cosmogs »

Grattis med lappen, og velkommen til brorskapet. Da gjenstår det bare å lære "the secret handshake!" ; )
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

MCTS
Motorsykkelen din: Yamaha Mt 07 2018

Legg inn av MCTS »

Takk :)

Startet med å hilse på sensoren, Veldig hyggelig og beroligende kar som forklarte hva vi skal igjennom og det er en helhetlig vurdering. Jeg var raskt ute med å fortelle at jeg var nervøs og han ba meg se på han som en kompis og at vi skulle ha det gøy og gjøre det vi kan best :D

Startet med daglig kontroll, Fikk beskjed om å bare gjøre det uten å fortelle han hva jeg gjør. (Hadde øvd mye på dette og alle sikkerhetskontroll spm på min egen sykkel dagene i forveien)

Så fikk jeg sikkerhetskontroll spm om å sjekke bakbremser. Sjekket trykk på pedallen, væskenivå, så etter lekasje, kjente etter skade på skiva og kontollerte bremsebelegg. så ble jeg spurt om konsekvenser av å kjøre med slitte bremseklosser. Jeg følte jeg svarte godt for meg :) Legger ved link nederst til det jeg leste meg opp på.

Vi gikk så til kjøregårdsøvelsene i følgende rekkefølge: krypkjøring, unnamanøver, effektiv brems, sving og sving med stopp. Her må underbevistheten min og alle utenomjordiske makter vært med meg. Har aldri mestret det så bra som i dag :D :D

Vi kjørte så ut på veien og kjørte mot slemmestad - Asker - motorveien tilbake til billingstad. Her var det mange svingete veier. Må inrømme at farten var noe høy/lav til tider, men det sa jeg til sensoren når vi var tilbake.

kort oppsummert fikk jeg bare positive tilbakemeldinger (selvom jeg vet at jeg glemte blinklys her og der :O )

Leste opp på dette:
http://oslo.sveinsvendsen.no/default.asp?pageid=20538

tormodg
Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)

Legg inn av tormodg »

Høres ut som en blåkopi av min opplevelse på Billingstad i fjor. Så flott at du fikk en god opplevelse. Kos deg på veien!

cannon
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Legg inn av cannon »

Gratulerer:-) Kanskje på sin plass å endre trådens tittel til "Lappen i boks" eller noe i den gata?

Brukeravatar
Dansekris
Motorsykkelen din: T7

Legg inn av Dansekris »

MCTS skrev: 03 mai 2018, 09:14 Startet med å hilse på sensoren, Veldig hyggelig og beroligende kar som forklarte hva vi skal igjennom og det er en helhetlig vurdering. Jeg var raskt ute med å fortelle at jeg var nervøs og han ba meg se på han som en kompis og at vi skulle ha det gøy og gjøre det vi kan best :D
Dette var godt å høre! Sånn var ikke min sensor i det hele tatt. Hun var ganske autoritær og kald.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 03 mai 2018, 12:30
MCTS skrev: 03 mai 2018, 09:14 Startet med å hilse på sensoren, Veldig hyggelig og beroligende kar som forklarte hva vi skal igjennom og det er en helhetlig vurdering. Jeg var raskt ute med å fortelle at jeg var nervøs og han ba meg se på han som en kompis og at vi skulle ha det gøy og gjøre det vi kan best :D
Dette var godt å høre! Sånn var ikke min sensor i det hele tatt. Hun var ganske autoritær og kald.
Det var min sensor også. Det som reddet meg var nok min ydmykhet. Dette var en sensor som likte «makt» og var svært lite snakkesalig. Så jeg valgte og smiske litt ekstra. Jeg vil jo aldri treffe han igjen senere uansett. (Håper jeg)

Men jeg besto med glans, og selv om det gikk bra, så tenkte jeg «for en drittsekk» når jeg kjlrte derfira med et stort smil i hjelmen :thumleft

Svar