Jompa, en mann i 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Toalmar »

Kom til Miami i går med fly. hentet ut leiebilen som var bestilt og kjørte opp til Orlando som vil være vår base i 14 dager.
USA er bare helt herlig, og liker Florida spesielt godt.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Jompa »

Æ hadde et lite håp om sesongstart til helga, men regn og gråvær gjør at det får være litt til.
Annonserte sykkelen på Finn.no for neon dager siden og har forhåpentligvis kvittet meg med første "kjøper".

Det kom en mail for etpar dager siden fra Jack Mark, ingen opplysninger utover mailadressen. Kun "Is the bike sold ?"
Jeg sendte en mail i retur med "no", kort og greit.
I går morges var det kommet ny mail fra samme person, der han sa at prisen var ok og at han lurte på hva prisen ble i Euro.

Vel, han fikk svar på spørsmålet og spørsmål fra meg om hvor i verden han holdt til.
Fikk da til svar at han bodde i UK, og en adresse i Nottingham. Et søk på Google bekreftet at adressen finnes.
Han forslo videre å betale kjøpesummen via PayPal, og kunne fortelle at han hadde en " private shipping agent" som skulle hente sykkelen hjemme hos meg så snart han hadde overført pengene.
Til slutt stod det noe som jeg tolket til at handelen var i boks så snart jeg hadde overført nødvendig beløp til transportøren.
Engelsken hans var miserabel, og at han verken spurte om tilstand eller noe som helst ang sykkeln virket veldig mistenkelig.

Jeg svarte allikevel på mailen og gjorde det klart at prisen gjaldt kun kjøp av sykkeln, transport og evt kostnader ved import til England fikk han dekke selv.
Videre ba jeg om navnet på transportfirmaet han skulle bruke, så jeg kunne maile nødvendige dokumenter direkte til firmaet.
Har ikke fått noe mer svar, så jeg regner med at han etter hvert har mistet interessen.

Og i formiddag kom enda en suspekt mail............. en annen avsender og " Bike sold ?"
Jeg sletta bare mailen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av AJ »

Man taper nok noen kroner ved å selge bruktsykkel i kommisjon eller ved innbytte, slik jeg pleier å gjøre.
Men det er likevel langt å foretrekke enn å få slike lett gjennomskuelige svindelforsøk på FINN annonser...

Har aldri brukt FINN så jeg lurer litt på, av ren nysgjerrighet, på hvor lett det er å få gjort et trygt og godt salg der?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Grendel »

Det kommer vel litt ann på beløpet gjenstanden er på, men min gamle Cooper S solgte jeg selv på Finn. Det gikk greit. Det var en ryddig kar som kom og jeg var selv med på prøveturen han fikk. Kontrakt ble skrevet og bilen var i fult mitt eie og varetekt frem til avtalt beløp (65000) var disponibelt på min konto. Deretter kontaktet jeg han og han fikk komme og hente bilen.

Slikt blir ikke like greit med "hvem som helst annen person", eller en MC hvor man ikke kan være med på turen. Litt vanskeligere med en rå R-sykkel...

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Janners
Innlegg: 9
Registrert: 16 apr 2018, 20:08
Motorsykkelen din: Hoy

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Janners »

.
Sist redigert av Janners den 17 mai 2018, 20:31, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Jompa »

Sesongstart i kveld, jeg trodde jeg var sen i år, men det ble bare en dag senere enn i fjor.
Tok en snartur til benken og traff gamle kjente.
Og fikk solgt GPz,en....... en begivenhetsrik mandag kveld.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av TGR »

Jompa skrev: 14 mai 2018, 23:28 Og fikk solgt GPz,en....... en begivenhetsrik mandag kveld.
Se det du :thumleft
Greit å få solgt, flyter over av brukt mc for tida :prf

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av KåreDump »

Jompa skrev: 26 apr 2018, 22:15 Videre ba jeg om navnet på transportfirmaet han skulle bruke, så jeg kunne maile nødvendige dokumenter direkte til firmaet.
Sønnen til en kollega var utsatt for samme type svindelforsøk.
Den gang presterte "kjøper" å oppgi mailadressen til det velrenomerte shipping-selskapet som skulle sørge for frakten til UK:
shippingcompany@hotmail.com
:lol :lol :lol :lol
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Jompa »

Det har gått noen dager siden sist æ skrev noe her.
De fleste kveldene den siste uka har gått med til hjemmelekser og prosjektoppgaven på kurset jeg går på.
Det har vært et slit, ikke veldig vanskelig stoff, men uhorvelig mye.
Sveiseteknikk, materiallære, standarder, utregninger og mer.
Prosjektoppgaven er levert, eksamen første uka i juni, så nå er det vinn eller forsvinn.
En gang hadde jeg lett for å ta til meg lærdom, den tida er definitivt forbi............ :sorry

Sist fredag kom Ketil og hentet GPz,en.
Ettersom han selv skriver, gjorde han et godt kjøp, og bra er det.
Han var maksimalt heldig med været på hjemturen til Pasvik, og tydeligvis fornøyd med sykkelen.
DSCF4324.JPG


Selv blir jeg å hente Electraen den 7. eller 8. juni.
Det blir avslutningsuke og eksamen på kurset hele den uka, så etter siste eksamen fredag starter jeg hjemover.
Regner med at første etappe blir omtrent til Mo i Rana, neste til Narvik og hjemme sent søndag.
Det er ikke fritt for at jeg begynner å bli spent på nyervervelsen.

Jeg hadde lyst til å delta på forumtreffet i Trøndelag hvis det blir den helga, men må være med på en fagprøve mandag morgen, så det blir ikke aktuelt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Jompa »

Endelig, pakkedag.
Kofferten er nesten ferdigpakka og i morgen bærer det ivei til Trøndelag.
Jeg har funnet ut at mc-klær er laget for å brukes, ikke pakkes ned i bager og kofferter. Fy fader så mye plass jakka og buksa tar.
Hjelmen får bli handbagasje.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av TGR »

Jompa skrev: 02 jun 2018, 10:57 Endelig, pakkedag.
Kofferten er nesten ferdigpakka og i morgen bærer det ivei til Trøndelag.
Lykke til. Håper godfølelsen kommer over deg som en vårflom :) :thumleft

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Ketil »

God tur til Trøndelag og lykke til med kurs Ser også frem til å se noen bilder av Electraen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Stian87 »

Jompa skrev: 02 jun 2018, 10:57 Endelig, pakkedag.
Kofferten er nesten ferdigpakka og i morgen bærer det ivei til Trøndelag.
Jeg har funnet ut at mc-klær er laget for å brukes, ikke pakkes ned i bager og kofferter. Fy fader så mye plass jakka og buksa tar.
Hjelmen får bli handbagasje.
Hehe kjenner meg igjen i det, pakker bort klærne hver vinter for å spare litt plass, og det er helt latterlig hvor mye plass de tingene tar!

God tur til Trøndelag! Gleder meg til å høre om den nye sykkelen!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av Jompa »

Jeg fikk beskjed fra Bikes a/s i dag om at Electraen er registrert og klar for levering 😊
Så i morra ettermiddag blir den hentet.
Med usikker værmelding er jeg spent på hvordan hjemturen blir.
Det gjelder å være løsningsorientert. ....
plow.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Jompa, en mann i 50-årene.

Legg inn av TGR »

Jompa skrev: 06 jun 2018, 20:45 Jeg fikk beskjed fra Bikes a/s i dag om at Electraen er registrert og klar for levering 😊
Så i morra ettermiddag blir den hentet.
Med usikker værmelding er jeg spent på hvordan hjemturen blir.
Det gjelder å være løsningsorientert. ....

plow.jpeg
Bøkke det der. Ta Kystriksveien, så slipper du både Korgen og Saltfjellet. Og da er du jo nesten hjemme :crazy:

Svar