Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av Stian87 »

Bra tiltak det der, blir gjerne med når jeg har litt større unger
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Rudskogen i morgen.
Hivd på originalanlegg og chip for anledningen, da racinganlegget neppe går gjennom støytest..
Første oppstart med originalanlegg var bare helt utrolig...stille! Ikke eksoslyd overhodet.
Å kjøre bortover landeveien føles som man kjører en elektrisk motorsykkel.

Sånn prestandamessig, så kan jeg vel si at racinganlegget spiller godt inn på toppeffekten. Særlig fra 4krpm og oppover er det skikkelig riv.
Med originalanlegget så er draget mer jevnt, og man kjenner en liten topp på ca. 6500rpm og opp til sperra. Bedre bunndrag mellom 1000-3000rpm er det også og den er helt jevn i mellomregisteret. Mellom 2500rpm og opp til 4000rpm, har racinganlegget en liten dip.
Nå går ikke forhjulet opp i lufta ved maks pådrag på 1. gir lenger, så åpenbart mangler det noen hester. Speedometeret flytter seg uansett fort oppover allikevel.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Var gøy å kjøre nesten fire timer på Rudskogen.
Kjørte så høyre fothviler ble halvert, røyken sto av støvlene og både girvelger og fothviler venstre side fikk skrapt nok :crazy:

Sykkelen var utrolig morsom på bane, men den lider av at den er sp lav som den er. Forhvilerne sitter skrekkelig lavt. Måtte henge bra ut på siden for å kunne ha noe særlig kurvehastighet.

Når man ser på dekka, så lå man jo klart på grensa :roll Etterhvert som fothvilerne ble slitt vekk, så kom man enda mer på kanten.
Ikke den tregeste, men ikke den raskeste heller, skulle nok hatt 40-50 hester til!
B78BFC28-BD50-456D-8FAF-DE9D669FDF34.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av FredrikE24 den 15 mai 2018, 21:16, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, kyllingstripene mine forsvant her om dagen på vei mot Sverige dem :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Subbe fothvilere og henge på utsiden er i utgangspunktet ikke ukjente greier for meg på landeveien, så kyllingstriper lever ikke lenge, men knuddrete sportstouringdekk har jeg aldri hatt :)

Det var uansett mye å lære, banekjøring gav mersmak det. Det var jo gøy å kjøre bussen min opp bak en og annen skinnkledd mann på Panigale og bli der. Hadde vært enda mer morsomt med en skikkelig R-sykkel, det verste med å bikke over 200km/t ned mot angsten var å hive høyrehanda etter bremsen :redface

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 15 mai 2018, 21:15 Subbe fothvilere og henge på utsiden er i utgangspunktet ikke ukjente greier for meg på landeveien, så kyllingstriper lever ikke lenge, men knuddrete sportstouringdekk har jeg aldri hatt :)

Det var uansett mye å lære, banekjøring gav mersmak det. Det var jo gøy å kjøre bussen min opp bak en og annen skinnkledd mann på Panigale og bli der. Hadde vært enda mer morsomt med en skikkelig R-sykkel, det verste med å bikke over 200km/t ned mot angsten var å hive høyrehanda etter bremsen :redface
Knudrete dekk har også jeg til gode og oppleve. Ikke har jeg vert på noen bane heller. Når det er sagt så er jeg ikke så opptatt av disse kyllingstripene som det høres ut som. Stort sett så har jeg litt kyllingstriper, da jeg sjelden kjører på veier hvor det egner seg å slite bort disse. Men i helgen var det 2 minutter hvor det gikk en liten jævel i meg. Kunne presset enda mer, men fornuften tok meg.... kanskje like greit. Glad jeg ikke er 20 år lenger... :redface

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av cannon »

FredrikE24 skrev: 15 mai 2018, 21:15 Subbe fothvilere og henge på utsiden er i utgangspunktet ikke ukjente greier for meg på landeveien, så kyllingstriper lever ikke lenge, men knuddrete sportstouringdekk har jeg aldri hatt :)

Det var uansett mye å lære, banekjøring gav mersmak det. Det var jo gøy å kjøre bussen min opp bak en og annen skinnkledd mann på Panigale og bli der. Hadde vært enda mer morsomt med en skikkelig R-sykkel, det verste med å bikke over 200km/t ned mot angsten var å hive høyrehanda etter bremsen :redface
Glad for at du likte opplegget. Jeg ledet dette arrangementet, og var instruktør. Vi snakket såvidt i går. Vi har eliten av instruktører.
Håper å se deg også neste år:) Det er plass til flere som vil utvide sin mc-horisont, neste år :-)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Så gøy da :) Jeg var tidvis litt ute å kjøre, men så dukket en instruktør opp bakfra, la seg forran og instruerte og retta på mye jeg gjorde galt. Så gikk det hele mye bedre og det ble langt mer flyt i kjøringa :) Ønsket å takke vedkommende senere, for det var en a-ha opplevelse for meg, men fant ikke ut hvem av dere det var!
Siste turen ble lang, jeg kjørte på banen siste turen i 40 minutter i strekk etter hva jeg så av filmopptaket jeg tok tilslutt. Det var utrolig gøy!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av cannon »

FredrikE24 skrev: 15 mai 2018, 22:50 Så gøy da :) Jeg var tidvis litt ute å kjøre, men så dukket en instruktør opp bakfra, la seg forran og instruerte og retta på mye jeg gjorde galt. Så gikk det hele mye bedre og det ble langt mer flyt i kjøringa :) Ønsket å takke vedkommende senere, for det var en a-ha opplevelse for meg, men fant ikke ut hvem av dere det var!
Siste turen ble lang, jeg kjørte på banen siste turen i 40 minutter i strekk etter hva jeg så av filmopptaket jeg tok tilslutt. Det var utrolig gøy!
Hehe....det var meg:-) Håper dette kan bidra til at flere her inne kan tenkes å delta neste år. Vi har mange gjengangere som storkoser seg i trygge baneomgivelser hver vår.
Kyllingstriper og type sykkel har ingen betydning. Alle kjører på sitt nivå og tilbakemeldingene er overveldende.
Takk for din deltagelse. Det viktigste er at du fikk noe igjen for 4 timer i varmen:-)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av cannon »

40 minutter i den varmen er by the way imponerende, med den intensiteten som oppstår på denne fantastiske banen :-)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Litt bilder av potta jeg normalt kjører med. Selve grenrøret har større rørdim og av tynnere stål. 4-2-1 konfigurasjon.
Grenrøret i seg selv veier nok bortimot 3kg, lyddemper med titankapsling og alu i begge ender. Dempevatt pakka rundt en perforert hylse tvers igjennom. Relativt grov i målet!

Det originale anlegget er helsveisa med katalysator. Veier nok bortimot 12-13kilo hele greia.
DD1AAE51-7803-43EF-9A4F-CD4E9DBFCE02.jpeg
3BA67F15-3D61-49E1-AD34-C756EE768A92.jpeg
Det originale på vei på. Alle røra er nok tilnærma like lange og går i en kollektor før katalysator.
Det andre grenrøret er adskillig lenger hvor sylindrene får lengre rør individuelt før to og to samles før de går sammen i et.
B6DD745F-5D03-450E-8D4D-F92C7D809399.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av TGR »

cannon skrev: 15 mai 2018, 23:03 40 minutter i den varmen er by the way imponerende, med den intensiteten som oppstår på denne fantastiske banen :-)
Ja, det slo meg også :D

Kjørte litt der på nittitallet, og tviler på at jeg hadde orka 40 min i godt driv i varmt vær der, med alle de svingene, og konstant gassing, giring og innbremsing. Definitivt imponerende :twothumbs:

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av cannon »

TGR skrev: 15 mai 2018, 23:18
cannon skrev: 15 mai 2018, 23:03 40 minutter i den varmen er by the way imponerende, med den intensiteten som oppstår på denne fantastiske banen :-)
Ja, det slo meg også :D

Kjørte litt der på nittitallet, og tviler på at jeg hadde orka 40 min i godt driv i varmt vær der, med alle de svingene, og konstant gassing, giring og innbremsing. Definitivt imponerende :twothumbs:
TGR: da må du bli med neste år. Rudskogen er utvidet både i lengde og bredde siden 90tallet:-)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av TGR »

cannon skrev: 15 mai 2018, 23:36
TGR skrev: 15 mai 2018, 23:18
cannon skrev: 15 mai 2018, 23:03 40 minutter i den varmen er by the way imponerende, med den intensiteten som oppstår på denne fantastiske banen :-)
Ja, det slo meg også :D

Kjørte litt der på nittitallet, og tviler på at jeg hadde orka 40 min i godt driv i varmt vær der, med alle de svingene, og konstant gassing, giring og innbremsing. Definitivt imponerende :twothumbs:
TGR: da må du bli med neste år. Rudskogen er utvidet både i lengde og bredde siden 90tallet:-)
Det skal jeg definitivt vurdere. Har tenkt på det mange ganger, men ikke visst hvem jeg kontakter for å komme meg med på et opplegg der :)

Men så spørs det hva jeg har å kjøre med til neste år. Er midt i en prosess med å sjekke ut HD, og en gammal Softail er vel ikke greia på bane :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350

Legg inn av FredrikE24 »

Etter å faktisk ha sjekket videomaterialet, så startet jeg opptak 18:07 og avsluttet 19:01. Kan sikkert trekke fra et minutt i pitlane(maks 50), men var rullende start og stans av film hvertfall.

Svar