xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Det er et GoPro Hero 3 + Black Edition, sikkert 4-5 år gammelt. Det har blitt brukt en del, siden jeg alltid har det på hjelmen, men det har fungert uten unntak jeg er kjempefornøyd med det selv. Jeg har en gammel laptop som bare så vidt greier å klippe i videofilene, men det går akkurat! Så bildene er helt rå rett fra kameraet, har ikke gjort noe annet enn å klippe og legge på musikk.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Hahahah :twothumbs: herlig den fryden over å få tilbake bimmern :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Uten at jeg på noe som helst måte prøver å undergrave S1000R (gud forby) så blir vel det meste fantastisk i forhold til den børsa du fikk låne :-# :x :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Uten at jeg på noe som helst måte prøver å undergrave S1000R (gud forby) så blir vel det meste fantastisk i forhold til den børsa du fikk låne :-# :x :lol
Forsiktig nå..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 29 mai 2018, 14:55
Bjerknez skrev:Uten at jeg på noe som helst måte prøver å undergrave S1000R (gud forby) så blir vel det meste fantastisk i forhold til den børsa du fikk låne :-# :x :lol
Forsiktig nå..
:-# :x :redface

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Dansekris »

Jeg sitter klar! :bandana

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 29 mai 2018, 16:43 Jeg sitter klar! :bandana
:lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Jeg sliter med varmen om dagen. Da tenker jeg på pendleturen til og fra jobb. Farten er lav og det er ca 30 grader i lufta. Sikkert mer også på asfalten mellom biler og busser. Motorsykkelen blir så varm - ligger på 93-101 grader i fart og inntil 107 grader på røde lys etc.
I dag droppa jeg mc-buksa og støvlene, og kjørte med vanlige jeans og joggesko. Det føltes ikke bra ift. sikkerheten. Jeg kjører aldri med sånn bekledning. Men jeg blir så varm at jeg nesten kreperer! På tur hjem i dag var det allikevel helt jævlig.
Jeg bestilte i dag kevlar-jeans og lave sko fra XLMOTO. Tenkte det er greit å ha til de varmeste dagene der jeg bare skal kjøre i tett trafikk og lav fart. Så gjenstår det å se om det passer og om jeg føler meg «kulere» enn tidligere Bilde
Jakke vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med enda.

Det er denne buksa og de skoene..

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Den buksa så veldig bra ut... fikk lyst på en slik selv....

jalekss92
Innlegg: 77
Registrert: 26 jun 2017, 20:22
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av jalekss92 »

Kjører med kevlarbukse og er godt fornøyd, plages ikke av varmen med den.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Den buksa så veldig bra ut... fikk lyst på en slik selv....
Den er på halv pris også. Koster nå bare 499,- https://www.xlmoto.no/mc-jeans-course- ... morkebla-1

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av hakhap »

Er vel bare kevlar ved kne og oppe ved toppen av buksene?

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Er sjeleglad for å ha kåpesykkel på dager som dette. Motorvarme og alt bare "viftes" ut på siden, og ingen varm fartsvind.
Svett på ryggen og føttene, men utover det ingen videre plager. Olabukse, t-skjorte, genser.. Mulig det er min egen termostat det er noe feil med?

Kjørte med en kompis med luftkjølt V-twin istad, det dunsta bra med bensindamp fra gasserne i trafikken for å si det sånn, og der har han låra og legga.. Så han sleit med varmen.

Veldig bra at MCOslo heiv seg rundt såpass fort, hadde vært dumt å måtte parkere sykkern i været som har vært i det siste!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

hakhap skrev:Er vel bare kevlar ved kne og oppe ved toppen av buksene?

misspelling with autocorrect
Litt usikker. Tror i hvert fall det er ved hoftene og i rompa, og ved knærne. Kjøpte med pads til knærne og hoftene. Veldig spent på om den passer.
FredrikE24 skrev:Er sjeleglad for å ha kåpesykkel på dager som dette. Motorvarme og alt bare "viftes" ut på siden, og ingen varm fartsvind.
Svett på ryggen og føttene, men utover det ingen videre plager. Olabukse, t-skjorte, genser.. Mulig det er min egen termostat det er noe feil med?

Kjørte med en kompis med luftkjølt V-twin istad, det dunsta bra med bensindamp fra gasserne i trafikken for å si det sånn, og der har han låra og legga.. Så han sleit med varmen.

Veldig bra at MCOslo heiv seg rundt såpass fort, hadde vært dumt å måtte parkere sykkern i været som har vært i det siste!
Tror motoren hadde 100 grader etter 3-4 minutter kjøring i dag. Ramma ble veldig fort varm på begge sidene og det gikk ikke an å ha lårene/knærne inntil. Svetten silte både her og der. Måtte åpne jakka og ta av meg hanskene, men det var like ille. Jeg hadde ikke holdt ut i Sveits/Italia hvis det hadde vært sånne temperaturer Bilde men på slike turer så kjører man vel i mer enn 15 km/t.
Vurderer å la motorsykkelen stå i morgen. Det skal visst bli enda varmere.
Og ja, jeg ble veldig overrasket over hvor raske MC Oslo var. Det var skikkelig skikkelig deilig!

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Har hatt samme utfordringene som deg, selv med kevlarbukse med grei lufting. Nå er buksen min blitt litt stor, så må ha ny, vurderer å kjøpe en med sånn gel inni slik at den er litt mer annvennlig i forbindelse med jobb.

Angående jakka ville jeg vurdert å kjøpe meg en perforert skinnjakke, det var ihvertfall den tilbakemeldingen jeg fikk her. Jeg står litt mellom å kjøpe en perforert heldress eller skinnjakke selv. Skatteoppgjøret går nok til noe sånt

Jeg har forøvrig bare hatt positive opplevelser med MCoslo :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Låst