Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Joda, lyden er hørbar, den.
Skjer både ved for stramt og for slakt kjede, men også når kjedet har rett slakk. Kommer mer an på kjedets tilstand og smidighet i leddene og hvordan sykkelen kjøres. Begynner et eller flere ledd å bli stive eller få treg bevegelighet vil dette bidra til å gjøre kjedet enda mer "urolig" og dermed mer chainslapping.Dansekris skrev: 06 jun 2018, 13:56 Kommer dette av fort stramt kjede? Jeg sliter også med ulyder fra kjedet. Hører at det slår når jeg ligger lavt turtall og gir gass.
Kanskje du ikke hører så godt som du selv hevder?Bjerknez skrev: 07 jun 2018, 03:40 Dette er rett å slett det verste jeg har hørt noen gang! Jeg føler meg rett og slett avkledd, voldtatt og kastet i fjøresteinene. Jeg føler nesten ikke jeg har noe mer og leve for nå...![]()
Neida... du kan ha et poeng. For den lyden der hørte jeg ikke i det hele tatt, å jeg er ganske flink til å høre slikt (tror jeg selv vertfall).
Men det må jo være NOEN av fordelene med å ha noen kilo ekstra![]()
Godt poeng... men de på bedriftshelsetjenesten sa noe annet, så jeg stoler på dem :)Dansekris skrev: 07 jun 2018, 08:45Kanskje du ikke hører så godt som du selv hevder?Bjerknez skrev: 07 jun 2018, 03:40 Dette er rett å slett det verste jeg har hørt noen gang! Jeg føler meg rett og slett avkledd, voldtatt og kastet i fjøresteinene. Jeg føler nesten ikke jeg har noe mer og leve for nå...![]()
Neida... du kan ha et poeng. For den lyden der hørte jeg ikke i det hele tatt, å jeg er ganske flink til å høre slikt (tror jeg selv vertfall).
Men det må jo være NOEN av fordelene med å ha noen kilo ekstra![]()
![]()
Hva har skjedd med pulverapparatet ditt ?lasse_hansen skrev: 07 jun 2018, 17:36 Fikk forresten pakke idag, KTM veske til å feste på baksetet. Mest for å ha et sted å legge telefon, lommebok, og evt små kjøp om det skulle være noe sånt. Liten snerten bag. Kan romme 30L ved å åpne en glidelås og heise hele toppen opp :)
Har ikke fått prøvd den på sykkelen enda, men skal se hva jeg får prøvd den på i morra, evt tatt noen bilder med den påmontert :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Fra hva jeg har skjønt så er det noen nye regler(EU?) som sier at lyddemperen ikke skal være "tilgjengelig". Jeg har forstått det slik at produsentene fremdeles har lagt inn mulighet til å fjerne lyddemperen, og at skruen fremdeles er der og fungerer som tidligere, men er "gjemt bort". Altså må man fjerne den mørke delen på potta di for å komme til. Denne er vel naglet på plass. Finnes sikkert youtube-videoer som viser fremgangsmåten :)lasse_hansen skrev: 06 jun 2018, 23:43
Må si at denne potta kledde sykkelen utrolig godt! Bedre lyd ble det å, selv med lyddemper i, forresten, å fjerne lyddemper i denne potta er et prosjekt i seg selv trur jeg.
Etter hva jeg har skjønt så er set skruen som holder lyddemper på plass, hode på denne skruen er fylt opp med sveis eller noe? Altså sporet på skruen er fjernet. Noen som vet noe mer om dette?