Atrox - V-Strom/DL650

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Bosted: Stavanger
Kontakt:

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Elruts84 »

Atrox skrev: 04 jun 2018, 22:36
Elruts84 skrev: 04 jun 2018, 22:21
Hva må du ut med for full overhaling av gafler? Det koster jo litt for verksted timer ect. :-k
Samme pris som DanseKris - 3500,-. Men da er det ikke bare tømming av olje og fylle på ny - det er full demontering og rens, bytte støvhetter osv. Synes prisen er overkommelig. De var dog noe dyre på dekk synes jeg - men jeg vil ha det i orden så fort som mulig så biter i det sure eplet denne gang så får det bli Dekkonline neste gang (tar ikke sjansen på Postnord og levering).
Hehe..Ja det er faktisk ikke så galt i pris. Det er jo litt arbeid og litt deler. Så er det noe med at det er greit å la fagfolk gjøre det når du ikke vil vente, og heller prøve seg selv etterhvert. Helt sant. Det tror jeg de fleste av oss kjenner til. Pris kan overgå forventningene da en vil fort ut på veiene :D
Ja, selv bestilte jeg fra motorsykkeldekk.com eller dekkonline som det også heter. Men på vinterhalvåret så hadde god tid.

Nyt sesongen :D

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Bosted: Stavanger
Kontakt:

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Elruts84 »

Dansekris skrev: 04 jun 2018, 22:28
Elruts84 skrev: 04 jun 2018, 22:21 Hva må du ut med for full overhaling av gafler? Det koster jo litt for verksted timer ect. :-k
Tok full overhaling på BMWen min for noen uker siden. Det kosta meg 3500kr hos HS MC senter.
Ja det er ikke en galen pris det altså. Deler, arbeidstimer og skikkelig utført arbeid gjør en klar og trygg på veien :D

Å det er det viktigste. Mest tid på veien :lol

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 265
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Var det som gjorde at jeg bestilte time hos HS - nettopp det å få ting på stell og komme seg fort på veien. Er glad i å skru og vil på sikt ta vedlikehold/dekkskift osv. sjøl - jobber med å innrede 30 kvm verksted/furtebu i kjellern på huset der det skal inn mc-lift osv. Har en gammal veteran som skal settes i stand i løpet av vinteren og skrur litt påhengsmotor osv. i tillegg. Men typisk meg ville vært å bestilt dekk på Dekkonline - og blitt ventende på dritten frem til oktober, for så å få kjørt igjen neste mai :)

(Men det skal sies, dekk fra byttdekk, og dekkonline har jeg vært heldig med i forhold til leveranse - olje via dekkonline derimot - der har Postnord surra det til hver eneste gang - eneste de skal ha for at det kun ha vært trussel om 190,- dagen for oppbevaring av olja på deres lager (når de aldri klarer å gi beskjed om at den har kommet) og ikke innkreving av "lagerleie"...

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Bosted: Stavanger
Kontakt:

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Elruts84 »

Dansekris skrev: 04 jun 2018, 22:50 Jeg opplever innehaver på HS MC som noe vrang og veldig villig til å snakke skit om andre verksteder og tekniske løsniger de selv ikke tilbyr. Hatt to sykler inne til service og oppdaget merker på deksler og plastiskk som ikke var der tildigere, men valgte av nevnte årsak ikke å si noe der og da. Utover det er jeg fornøyd med jobben som er gjort.

De er rimelige og man får time omtrent på dagen. Mye snadder i butikken også.
Hvis det skjer gjentatte ganger at en får merker på sykkelen er det lovt å si ifra. Så lenge du er skrå sikker. Ikke for at du skal være den som klager å syter, men for at du betaler penger for en tjeneste, og forventer at sykkelen skal være like hel og pen om ikke bedre etter alt di har gjort. :)

En annen ting er jo at hvis seriøse verksteder ikke får beskjed om slike ting. Så har di heller ikke muligheten til å gjøre noe med det.(Endre rutinene sine) Så fortsetter dette med andre enn deg osv. :-|

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 265
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Dagens nedtur:
Ankomst verksted:
Meg: Hei, har time til service og nye dekk
Verkstedet: Hvem er du? Du hakke time i dag???
Meg: Jo, har time i dag!
Verkstedet: Å faen! Vi har trøbbel med "data`n" og har mista ordre på deg, hva var det du skulle ha igjen?
Osv...

Skulle bli ferdig i dag, troppa opp halv fem - "ærre du som har DL`en? Den blir ikke ferdig i dag alikevel - hakke rukket å ringe deg...".

Greit nok - jeg overlever . shit kan treffe vifta for alle.

Dagens opptur:
Kom hjem og fant to nye blinklys i postkassa! Av med kåpa på Quack (GPZ500s), av med de gamle (sykkelen har stått i påvente på å få bytta ut det ene, en eller annen smårolling har vært i garasjen og klart å brekke det av) og inn med nye. Er ikke de vakreste jeg har sett, men de er hele og funker! :twothumbs:

På med kåpa og ut å prøvekjøre - finn en feil:
uten.jpg


Følte meg smått teit første gang jeg skulle sjekke bak meg og ikke fant noe speil!
Bare å gakke hjem for å montere:

med.jpg
Mye bedre! :prf

Ble en kort tur fra Ski og utover mot Tomter (forbi Ski Flyplass for de som er kjent). Det merkes at dette er en sykkel jeg kjenner bedre, flyter mye bedre og føles mer hjemme en DL`en gjør enda. Overrasker meg alltid hvor kjapp denne lille rotta føles, aner ikke om den er kjappere enn DL`en men det føles som jeg kunne kjørt i ring rundt den andre sykkelen min :)

Fikk i alle fall bekreftet at den funker 100% igjen, antar den legges ut på Finn om ikke lenge. Om noen er interessert i en helt ok Kawa så send meg en PM.

Bilder må vi ha:
gpzclose.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Bosted: Oslo

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Dansekris »

Fader da!

Hadde akkurat samme opplevelse hos HS jeg også. Kommer til avtalt tid og de bare, øøh hadde du time i dag???

Det løste seg fordi de hadde laget verkstedorderen, men irriterende å få den beskjeden. Vi avtaler at jeg skal komme kl 17. Jeg kommer kl 17 og sykkelen er ikke ferdig. De nekter for å fortalt at den skulle bli ferdig til kl 17, men jeg er helt sikker. Heldigvis fikk jeg den halvannen time senere, men likevel!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5043
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av FredrikE24 »

En kamerat har brukt mye HS, både til rep og til vinterlagring av to sykler. Han skryter uhemmet. Nå bor han 10-12 minutter unna, så er enklere for han.. Jeg hadde blitt ganske paff om jeg skulle kommet der og levert eller hentet sykkel og fått slike beskjeder. Er vel nesten grunn til å ikke bruke dem mer.. De bør ha kontroll på ordrene sine, er jo det de faktisk lever av.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 265
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Lar tvilen komme de tilgode enn så lenge - de har vel litt voksesmerter etter å ha blitt Kawaforhandler - virker som de har nok å gjøre. Var visst en sykkel som var på service som hadde laga faen hele dagen og som gjorde at de ble på etterskudd så de skulle skru utover kvelden på min. Spent på å få den igjen i morra.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 265
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Da er Zuki henta og hjemme i stallen igjen. Nå med nye plugger/luftfilter/kjølevæske/bremsevæske/dekk og nyoverhalt gaffel. Fikk også en unnskyldning for rotet i går. Rakk en kort tur fra Ås til Ytre Enebakk for å testa at alt fungerer som det skal, utrolig stor forskjell på gammel og ny gummi!

Foruten akkurat dette med at sykkel ikke ble ferdig til avtalt tid og litt surr med ordre så er jeg ikke skremt fra å bruke HS neste gang også.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 265
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Utfra Ski og mot Drøbak, gjennom Pepperstadskog, opp ut ut Vestby og bakveien inn til Moss. En kjapp tur ut på Jeløya, så utover til Son, og bakveiene opp til Vestby og hjem igjen. Ække akkurat noen langtur men med en kropp som fortsatt lider av skadeavbrekk og smått varmt i dressen merkes det at det skal lite til for å bli bra mør i skrotten!

Gjorde det jeg trodde var ett feilkjøp for en del år siden, på en mc-jakke fra Louis.de - i ettertid har den jakka vært gull i denne varmen - type sommerjakke en nesten kan se gjennom og som slipper lufta skikkelig gjennom.

Blir mer og mer venn med V-Strom`en, men har også funnet en del rom for forbedringer - spesielt sliter jeg med turbulens og vindstøy. Har testet vindskjermen i alle posisjoner men fortsatt er det øredøvende støy i alt over 100 på nåla. Får lage en egen tråd for det på sikt.
soly.jpg
held.jpg
Traff også på en kompis av fattern ute på tur - i sin 1941 mod BMW 750 med sidevogn. Helt fantastisk sykkel med alle detaljer på plass - eller som han sa - mangler bare maskingeværet så den den komplett med alt. Skal se om jeg får lagt ut bilde av herligheten litt senere.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Baffin »

Blir mer og mer venn med V-Strom`en, men har også funnet en del rom for forbedringer - spesielt sliter jeg med turbulens og vindstøy. Har testet vindskjermen i alle posisjoner men fortsatt er det øredøvende støy i alt over 100 på nåla. Får lage en egen tråd for det på sikt.
Jeg sleit også med turbulens og støy på min V-Strom, kjøpte og monterte en SLIK, og det var det som skulle til for meg.



Bilde
Bilde
Bilde
Må bare stilles inn rett og det som gir best effekt står skrevet i manualen.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 265
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Bra tips Baffin! Skal sjekkes ut :)

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 265
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Etter nesten tre uker uten mulighet for å kjøre annet enn Renault fikk jeg sneket meg ut en times tid i kveld. Småfint med VM-kamp på boksen, mye mindre folk ute på veiene :twothumbs:

Egentlig bare ut en tur for å få justert inn en vindskjerm jeg bestilte før jeg dro. Synes den funka ok men gjenstår å finne den optimale vinkelen for å styre vinden mest mulig unna. Merker det skal veldig små justeringer til for å gjøre store utslag.

Etter første justering så rakk jeg kjøre hele 50 meter før en av skruene fra vindskjermfestet takka for seg og forsvant. Heiv sykkelen ut i grøfta og prøvde å finne jævelen men det var fånyttes.

Om ikke annet ble det ett ok bilde der jeg stod:
leter.jpg
Og her er hullet etter synderen...
skrue.jpg
Ser dog ikke ut som det påvirker stabiliteten nevneverdig - skjermen sitter fortsatt godt uten.

Godt å være tilbake - ser frem til flere og lengre turer utover sommeren :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 265
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Atrox - V-Strom/DL650

Legg inn av Atrox »

Kveldstur etter jobb med en god kompis - ut fra Ski mot Spydeberg, hadde fått ett tips om å kjøre utover mot Mørk - flott svingete vei, men vi fant etterhvert ut at den havner i Lillestrøm så snudde og dro innover Solbergfoss. Videre derfra over mot Skansehytta, tanken var å dra helt opp men tydeligvis skjedd ting der siden jeg var der sist (for gode 10-15 år siden) - stengt med bom :( Ble alle grusveiene rundt i området i stedet. Første gang på grus for min del, skal innrømme at jeg var greit feig de første kilometerne, det løsna heldigvis ganske fort - greit å ha med seg en R1200R med mer erfaring som veiviser :) Skjønner nå litt mer hvorfor Skogstrollet har fått dilla på grus - eneste skåret i gleden er vel hvor jævlig sykkelen så ut etterpå :-k

Kjapp tur innom Askim for en matbit, fant Campino og testet rullkebab - slettes ikke dum :twothumbs:
Deretter masse småveier innover Hobøl/Tomtertraktene før hjemtur.

En liten kuriositet: Etter mange år med lappen og en god del mc-kjøring har jeg tilgode å oppleve at folk bare stopper og slår av en prat om vær og vind - anser meg som relativt snakkesalig og utadvent men er vel noe med min fremtoning som tilsier at folk ikke nødvendigvis sprudler over at munndiarè når de ser meg :lol Å ha med en kompis med en R1200R var en ny opplevelse - satt oppe på Solbergfoss Kraftstasjon (midt på brua) og preika, så kommer det en suv med to karer i - ned med ruta og praten i gang umiddelbart. Om vær og vind, sykler osv. De flytta seg ikke før andre biler begynte å tute på de. Måtte høre med kompisen om dette var vanlig - hvilket det var :)
Hyggelig men veldig uvant! Så spørs det om det er kompisen eller sykkelen hans som gjør folk taletrengte!

Vanskelig å ta bilder når andre er med på tur - derfor ble det kun disse to:
buddy.jpg
solb.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar