Blir ikke klok på jakker

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
rfella
Innlegg: 4
Registrert: 13 jun 2018, 23:31
Motorsykkelen din: HD iron 883

Blir ikke klok på jakker

Legg inn av rfella »

OK folkens, nå håper jeg at dere kan hjelpe meg.

Jeg har kun en jakke og den er for varme dager, en Dainese Hydra Flux. Dette er en mesh jakke som lufter enormt bra. Foreløpig så klarer jeg meg med en tynn genser under jakka til de litt kaldere morningene. Men plutselig er høsten her og da holder ikke denne jakka.

Jeg kommer til å kjøpe meg en skinnjakke, men jeg vil ha også ha en ekstra tekstiljakke som varmer litt bedre enn den jeg har nå, gjerne med avtagbar indre for. Ikke for tjukk slik at jeg kan bruke den på varme dager sent på våren og tidlig på høsten. Ser for meg at en skinnjakke fort blir for varm? Dessuten er ikke Hydra Flux jakka den som beskytter best akkurat.
Jakka trenger ikke å være vanntett.
Kan gjerne være av merket Dainese da jeg liker stilen dems men er åpen for alle andre merker.

Har dere noen forslag til en Sportster rider??
Setter stor pris på alle svar. Takk.

Link til den jakka jeg har nå: https://www.revzilla.com/motorcycle/dai ... dry-jacket

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av Jompa »

Sjekk Halvarssons / lindstrand /Jofama
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av Relax »

rfella skrev: 13 jun 2018, 23:45 OK folkens, nå håper jeg at dere kan hjelpe meg.

Jeg har kun en jakke og den er for varme dager, en Dainese Hydra Flux. Dette er en mesh jakke som lufter enormt bra. Foreløpig så klarer jeg meg med en tynn genser under jakka til de litt kaldere morningene. Men plutselig er høsten her og da holder ikke denne jakka.

Jeg kommer til å kjøpe meg en skinnjakke, men jeg vil ha også ha en ekstra tekstiljakke som varmer litt bedre enn den jeg har nå, gjerne med avtagbar indre for. Ikke for tjukk slik at jeg kan bruke den på varme dager sent på våren og tidlig på høsten. Ser for meg at en skinnjakke fort blir for varm? Dessuten er ikke Hydra Flux jakka den som beskytter best akkurat.
Jakka trenger ikke å være vanntett.
Kan gjerne være av merket Dainese da jeg liker stilen dems men er åpen for alle andre merker.

Har dere noen forslag til en Sportster rider??
Setter stor pris på alle svar. Takk.

Link til den jakka jeg har nå: https://www.revzilla.com/motorcycle/dai ... dry-jacket
For meg funker det å bruke softshell jakker under slik tynn mc jakke.
Softshell jakkene er mer vindttette enn vanlig mikrofiberjakker.
:)
"Do the right thing"

Brukeravatar
rfella
Innlegg: 4
Registrert: 13 jun 2018, 23:31
Motorsykkelen din: HD iron 883

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av rfella »

Interessant. Spørs om det blir plass til det under. Ganske tight fit. Hvilken softshell jakke bruker du?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av AJ »

Hei rfella og velkommen som registrert MCsiden.no bruker :vs

Hva med HELD Varano?
Selv har jeg versjonen som kom før denne:
Held Varano V3.jpg
Mer info her:

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?O ... gJAqfD_BwE

Fordelen med denne er at skinnet er TFL behandlet, som gjør at varmen reflekteres og temperaqturen i jakka blir lavere.
For egen del kan jeg si at dette faktisk virker.
I tillegg har den luftelommer foran og bak og i ermene.
God jakke av god kvalitet, er min erfaring.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av Relax »

rfella skrev: 14 jun 2018, 08:35 Interessant. Spørs om det blir plass til det under. Ganske tight fit. Hvilken softshell jakke bruker du?
Jeg har en gammel fritidsjakke , husker ikke hva den heter.
Du få mange slike brukanes på sportbutikker, Jula osv fra kr 200 og oppover.

Du har også disse "nye" type dunjakker som er små, men lune og varme og som kan pakkes sammen til en liten ball når de skal av. Praktisk!
:)
"Do the right thing"

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av cosmogs »

Kjører selv mest med en Dainese Laguna Evo skinnjakke. Det er en utgått modell, og det er vel Dainese Assen som er nåværende utgave. Er svært fornøyd med løsningene og kvalitet på denne. Synes den er helt ypperlig fra ca 10 grader til 22 grader. Foret kan tas ut og den har glidelåser for ekstra lufting. Min er ganske tettsittende, og blir trang med stort annet enn et tynt plagg under. Har også en svært tynn Dainese sommerjakke med mye lufting. Denne har vært helt gull nå i den ekstreme varmen vi har hatt. Ønsker meg i tillegg en varm Gore Tex jakke som er skikkelig vanntett og med litt mer plass under til kjøring kaldere enn 10 grader.
Sist redigert av cosmogs den 14 jun 2018, 13:10, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

KawaKjetil

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av KawaKjetil »

Kan anbefale denne https://nettbutikk.mcoslo.no/JAKKER/Pro ... -58457000)
Den har innefor som holder deg tørr i et par timer.
Jeg stikker sørover neste uke, og Rukka Gore Tex blir igjen hjemme. Med litt underbekledning fungerer denne fra +5 grader til stekende sol.
Har hatt denne siden 2010 og kunne ikke tenkt meg noe annet i skinn. De selger også bukse til i samme type som du kobler sammen med jakke ved hjelp av glidelås. https://nettbutikk.mcoslo.no/BUKSER/Pro ... -58467000)

Men.... på høsten her på vestlandet kjører jeg Rukka 24/7. Det er mest praktisk og enklest mtp sammenhengende regn i ukesvis :D

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av Stian87 »

Har en dainese jakke som er vanntett

https://dainese.no/collections/dainese- ... 5034954435

Denne her. Er selv forbøyd med den, avtagbart innefor (bruker det bare under 10 grader). Jakken er ganske kort og sportslig og sitter godt.

Ellers har jeg denne Dainese skinnjakken som jeg gjerne bruker til jobb. Den har ikke innefor, men kan bli greit varm. Dersom du skal bruke den når det er varmt ville jeg vurdert den perforerte versjonen. Jeg har selvfølgelig den mørkebrune

https://dainese.no/collections/dainese- ... 2600637379
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Joachim
Innlegg: 77
Registrert: 03 mar 2013, 18:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XRT 2018

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av Joachim »

Jeg bruker en tynn og lett sommerjakke. På kalde dager en tynn og lett elektrisk varmejakke innenfor. Funker strålende, har kjørt t/r Amsterdam i mars uten å fryse. Kjøpt fra USA.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av Skogstrollet »

Jeg tenker denne jeg: Dainese Cruiser D-Dry (finnes bukser til den og). Koster dessverre en del da...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
rfella
Innlegg: 4
Registrert: 13 jun 2018, 23:31
Motorsykkelen din: HD iron 883

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av rfella »

Tusen takk for alle gode tips. Ender med at jeg kjøper en Dainese D-Mantle vindstopper fleece til å ha under sommerjakka. Også kommer jeg til å kjøpe en skinnjakke for de kaldere dagene. Var innom Bullfighter i Oslo idag og testet denne https://www.bullfighter.no/products/skinncruiser.
Satt sjukt bra på meg. Eneste jeg stusser på er prisen. 4000 for en jakke fra Bullfighter? Er ikke det litt vel mye når en ålreit jakke fra Dainese koster 5-600 mer. Er ikke så kjent med kvaliteten på klærne på dems eget merke. Men kjøpte en Richa jakke fra dem en gang der sømmene i lomma løsna. Fikk heldigvis returnert jakken. Men er litt skeptisk etter dette til klær fra dem.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av cosmogs »

Jeg trodde Bullfighter var et billigere merke egentlig? Har ingenting fra dem selv. Men om jakken satt bra, og beskyttelse, skinnkvalitet, generelle løsninger etc ga et godt inntrykk er vel 4000 kanskje ok. Det blir opp til deg å vurdere. Jakken ser iallfall utrolig bra ut! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av Stian87 »

Har aldri hatt Bullfighter selv, men etter prisene som dukket opp da jeg først tittet på bekledning fikk jeg inntrykk av at det er noe billigere enn flere andre merker. Er mange som kjører med bullfighter, men aner ikke noe kvaliteten
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Eiks
Innlegg: 18
Registrert: 09 jun 2017, 08:47
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T100

Re: Blir ikke klok på jakker

Legg inn av Eiks »

Får ta min første post her inne jeg og..

Er også på jakt etter jakke! Og kom inn på siden til sharkspeed, noen som har erfaringer herifra..?

Svar