Alexa er en av dem.
Artig å følge med på hva Alexa algoritmen kommer fram til for de enkelte nettsidene, som bl.a. lille, men aktive MCsiden.no

I forhold til flere andre aktuelle nettsider for motorsyklister her i landet så har MCsiden.no hatt en svært positiv utvikling det halvåret vi er i ferd med å legge bak oss. Ingen andre MC nettsteder som MC-avisa, bikeport, relativt nystartede motorsykkelsiden.no eller andre norske MCforum det er naturlig å sammenligne MCsiden.no med er i nærheten av samme rangering som den Alexa gir MCsiden.no
Hvor seriøst en skal ta Alexa tallene er ikke godt å si. Men det skjer i hvert fall oppdateringer hver dag og akkurat nå ligger MCsiden.no noen hestehoder foran bike.no med sin Rank in Norway plassering som 2005. Bike.no er ranket til 2031.
Men i morgen kan situasjonen ha snudd.
Etter at jeg kom over denne Alexasiden har jeg mest for moro skyld fulgt med fra dag til dag og sett at det tidvis svinger voldsomt.
Men det gjennomgående har vært at MCsiden.no har hatt en jevnt stigende økning det siste halve året.
Det synes jeg er hyggelig!
Alexatallene kan ikke være helt på jordet heller siden vi tydelig ser økt aktivitet på forumet og at den holder seg høy selv om den dabber litt av, naturlig nok, i helgene.
De som er interessert i å sjekke egne og andres nettsider på Alexa kan gå inn her og sjekke:
https://www.alexa.com/siteinfo/