Joda, en "ventepølse" kunne man alltids koste på seg
.
Men...
tru'kke det.
Nå har jeg kontaktet NAF og fikk inntrykk at de også syntes denne oljelekkasjen etter så kort kjøredistanse - litt over 2000 km - var en
ikke uvesentlig mangel, som er et av de skjønnsmessige kriteriene som skal til for å kunne kreve heving av kjøpet.
Hadde problemet oppstått etter, la oss si, 10000 km. så ville jeg jeg ikke hatt problemer med å akseptere en løsning med f.eks. ny motor.
Men etter såpass kort tid etter at sykkelen var ny, som i mitt tilfelle, synes jeg jeg heving av kjøpet er et mer reellt alternativ.
Så kan jo forhandler bruke sykkelen som demosykkel til de er
helt sikre på at den er ved "god helse" igjen.
NAF fikk oversendt all dokumentasjon i dag etter en tlf.samtale og jeg håper å høre fra saksbehandleren der innen kort tid.
Forhandler har foreløpig ikke besvart mitt siste utfyllende reklamasjonsskriv som jeg sendte på fredag.
I morgen er det for øvrig en uke siden forhandler hentet sykkelen for å fikse oljelekkasjen, men oppdaget en ny i den fremre sylinderen da de jobbet med dette.
Årets sesong er allerede kraftig amputert og jeg ser ikke lyst på fortsettelsen, dessverre...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering