Ett Skogstroll på MC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Tønna på siste bilde er visstnok verdt masse penger, da den er igjen fra et destilleri som ikke eksisterer lengre.

Heldigvis klarer jeg noen glass uten slike problemer, men pleier uansett å holde meg til et par-tre glass på en kveld, maks. Whisky skal nytes langsomt 😉
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Stian87 »

Hehe par - tre glass er jo ikke småtterier :D men enig med deg i det, skal nytes langsomt!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Stian87 skrev: 01 jul 2018, 10:58 Hehe par - tre glass er jo ikke småtterier :D men enig med deg i det, skal nytes langsomt!
Sant nok det, men jeg fyller ikke så mye i vært glass. Tar heller litt, og fyller på hvis jeg føler for det 😊
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Da var jeg tilbake fra Skottland, og nyter sola hjemme i Sverige :sunny:
Det var en flott tur, og vi var utrolig heldige med været. Vi hadde sol vær eneste dag, og temperaturen lå godt over hva skottene er vane med - som varmest hadde vi 34 grader i skyggen :O :-)å

Vi hadde flotte vandringer i løpet av uken, både nede i daler og litt høyere opp (tirsdagens topptur, for eksempel). Det er vakkert der, spesielt når man kommer seg opp på høylandet. Nå gikk vi dessverre aldri tur inne i Cairngorms nasjonalpark (sånn på ordentlig, i hvert fall), men etter å ha passert forbi på vei til og fra Inverness, så er det definitivt et sted jeg må se til å få tilbragt litt tid neste gang jeg drar dit. Forhåpentligvis blir det motorsykkeltur neste gang, selv om jeg ikke akkurat kan regne med å være like heldig med været ;)

Det ble tatt mange bilder på turen, men da jeg sliter med diskplass på laptopen, og glemte den ekstra harddisken hjemme i Oslo, så må det bli noen litt enklere bilder her. Får vel ta meg en tur opp til Oslo i løpet av uken kanskje, så jeg får hentet disken og tømt kameraet :roll

Og så må jeg si at sauene i Skottland er av den stoiske typen:
Bilde

Dette er nok bare dårlig kjennskap til området fra min side, men det var overraskende mye skog der vi gikk. Klager ikke på det, når det er så varmt som vi hadde det var det helt greit å kunne gå i skyggen.
Bilde
Bilde
Bilde

Fra en pub i Inverness. Ord å leve etter?
Bilde

Robertson's spritbutikk i Pitlochry var en svært hyggelig liten butikk. Mye godt hadde de der inne og.
Bilde

Vi fikk noen smaksprøver, fordi innehaveren syntes at man må få smake på whiskyen før man kjøper den - en flaske kan jo koste en del, og da vil man forsikre seg om at man kjøper noe man faktisk liker. Noe jeg er svært enig i :prf
Selvfølgelig ble det et par flasker kjøpt der :knegg

Den siste turen vi gikk var opp til og rundt Loch Ordie, og så ned igjen via noen andre stier. En flott avslutning på uken, og jeg må si jeg er godt fornøyd.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Og så var det da vår venn den stoiske sauen:
Bilde


Så da sitter jeg her og lurer på hvis jeg tør å åpne noen av flaskene vi kjøpte med oss hjem. Whisky skal nytes, ikke ses på, men tenk om den tar slutt? :O
Bilde
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Sakkle »

Må si jeg er litt misunnelig på den cask strength Edradour flaska...

Edradour er litt spesiell for meg, da det var den første whiskyen jeg kunne kose meg skikkelig med. Mild og fin, god "nybegynner whisky". Hadde vært artig å sett hva mer alkoholstyrke gjør med smaken. Men jeg klager ikke, jeg har skapet fult av andre ting å smake på :P

Fikk lyst på en ny tur til Skottland jeg nå...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Er veldig spent selv, faktisk :) Det var jo standard utgave vi fikk prøve, så regner med at det er forskjell.
Edradour er slett ikke en dårlig whisky å starte med :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Etter å ha suttet på altanen og sløvet i goværet nesten hele dagen, følte jeg for en liten kveldstur. Hadde jo ikke kjørt på over en uke, og da klør det rimelig godt i gasshånda...
Det ble ikke noen lang tur, kun drøye 7 mil i kveldssola, men det var deilig å få komme seg ut litt! Det gikk i rolig tempo, og jeg tok både omveier og blindveier ut åt kysten til.
Jeg låt til og med kameraet ligge igjen hjemme, men kunne ikke la være å stoppe for å ta et par bilder med mobilen :roll

Bilde
Bilde
Bilde
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Baffin »

Skogstrollet skrev: 02 jul 2018, 21:53 Etter å ha suttet på altanen og sløvet i goværet nesten hele dagen, følte jeg for en liten kveldstur. Hadde jo ikke kjørt på over en uke, og da klør det rimelig godt i gasshånda...
Det ble ikke noen lang tur, kun drøye 7 mil i kveldssola, men det var deilig å få komme seg ut litt! Det gikk i rolig tempo, og jeg tok både omveier og blindveier ut åt kysten til.
Jeg låt til og med kameraet ligge igjen hjemme, men kunne ikke la være å stoppe for å ta et par bilder med mobilen :roll

Bilde
När jag kysser havet
är jag uppfylld av det märkliga
I att finnas till
Och allt jag vill
är att leva låta leva livet ut

Ulf Lundell
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Baffin skrev: 02 jul 2018, 23:01
När jag kysser havet
är jag uppfylld av det märkliga
I att finnas till
Och allt jag vill
är att leva låta leva livet ut

Ulf Lundell
🌞
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Det ble en kort kveldstur i dag og, denne gangen med Honda'n. Også denne gang kjørte jeg avgårde uten kamera, da jeg valgte å pakke badeklær i stedet.

Tok veien opp på Herrestadsfjællet, og kjørte inn på en liten blindvei, parkerte, og gikk ned til vannet som lå der - en av mange sjøer i området.
Bilde

Fant noen småbåter som ikke så ut å ha vært brukt på en stund. Den oppe på stranda fikk være klæshenger, for nå vart jeg varm og ønsket å føle på vannet.
Bilde

Det var helt grei temperatur i vannet, og jeg fikk tatt mitt første dopp på noen år. Er ikke så mye for å dra til stranda der alle andre er, og det må være over 20 grader i vannet for at jeg skal synes det er greit :roll

Etterpå satte jeg meg på et gammelt tre ved vannkanten, med beina i vannet, og nøt av sola og omgivelsene.
Bilde
Bilde
Bilde

Selv om det ikke var magne kilometer jeg kjørt, kan også korte turer være helt greie :)
Jeg har mest kjørt litt lengre turer i det siste, men nå føler jeg mer og mer at jeg ønsker å ha et formål med turen, ved siden av å bare kjøre. Ikke nødvendigvis noe stort eller viktig men et mål av noe slag. Det kan være en destinasjon, prøve en ny vei jeg ikke kjørt før eller som i dag; å bade i en liten sjø.

Så, fikk etterhvert tørket, dratt på meg kjøreklærna og gått tilbake til motorsykkelen min, som pent stod der og ventet.
Bilde

Tok en liten omvei hjem, via en badstrand som pleier å være populær dagtid. Var litt nysgjerrig på hvor mye folk det var når klokken passert 20, og det var ikke så mye folk der. Kanskje blir det å bade i havet neste kveldstur :P
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av kjellv »

Kveldsbad er ikke dumt det. Alle andre har dradd hjem, og lufttemperaturen har sunket så mye at vannet kjennes varmere ut

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Stian87 »

Hørtes deilig ut :thumleft er ikke så glad i å bade i sjøen/innsjø/tjern selv etter et lite hyggelig møte med et portugisisk krigsskip for en del år tilbake. Dessuten synes jeg det ofte er for kaldt. Men det er klart et kveldsbad når man farter rundt i 30 grader og glodvarme kjøreklær, det høres veldig fristende ut :thumleft

Som alltid fine bilder og bra fortalt! :twothumbs:
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Kortere kveldsbad er nok overlegent en lang dag på stranda, faktisk 😊

Men... et portugisisk krigsskip? 😲
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Stian87 »

Skogstrollet skrev: 04 jul 2018, 12:57 Kortere kveldsbad er nok overlegent en lang dag på stranda, faktisk 😊

Men... et portugisisk krigsskip? 😲
Ja, en type manet altså i tillfelle du ikke kjente navnet :lol

Var noe dritt, greide helsigvis å komme meg på land før jeg gikk på trynet i sanda. I etterkant er jeg litt skeptisk til å bade i sjøen. Det posive er at vanlige brennmaneter ikke plager meg så mye lenger da! 😊
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Sakkle »

Stian87 skrev: 04 jul 2018, 07:53 Hørtes deilig ut :thumleft er ikke så glad i å bade i sjøen/innsjø/tjern selv etter et lite hyggelig møte med et portugisisk krigsskip for en del år tilbake. Dessuten synes jeg det ofte er for kaldt. Men det er klart et kveldsbad når man farter rundt i 30 grader og glodvarme kjøreklær, det høres veldig fristende ut :thumleft
Jeg er helt enig i at vannet i Norge ofte er for kaldt, men frykten for portugisiske krigsskip er vel litt irrasjonell eller? Jeg har til gode å høre om disse i norske farvann, og i ferskvann lever de vel i alle fall ikke... :scratch

EDIT: https://www.faktisk.no/faktasjekker/PXv ... n-i-sommer
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar