En viktig, i den grad slike ting kan og bør ses på som viktig, del av jobben jeg har hatt de siste åtte årene, er å gjøre biltester for avisen jeg jobber for.
I dag var det ny biltest på gang etter en velfortjent ferie på noen uker.
Nye Suzuki Swift Sport sto klar hos den lokale forhandleren og bilen var "min" så lenge jeg ville ha den i dag.
Flott dag og dermed ble det noen mil bak rattet i en veldig morsom småbil med en overraskende sprek turbobensiner på kun snaue 1400 kubikk og 140 HK, som kjentes ut som langt flere.
Må si denne artige kjøresaken overrasket med sin svært så responsivrige motor! Kjøreegenskapene er ikke så verst de heller.
Det var
nesten en liten nedtur å sette seg bak rattet i Alfa GT'en igjen etter noen timer med Swift Sport'n...

.
Det kommer en mer utfyllende testrapport i august i avisen.
Akkurat nå sitter jeg med en skikkeloig go'føleelse etter testkjøringen og det er nesten sånn at jeg teller på knappene om jeg skal skaffe meg en slik.
Prisen på bilen, som importøren i utgangspunktet har tenkt å ta inn kun noen få av, er slett ikke avskrekkende...
Swift Sport test.JPG
Her ved den svingete veien langs Randsfjorden hvor Swift'en trivdes veldig godt

.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.