Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Tore L »

Meyer skrev: 12 jul 2018, 15:33 Hei. Lest pås forumet et par år, men fikk først rotet meg til å lage en bruker nå.
Kar på 34, holder til i Fredrikstad. Tok lappen i fjor, ikke angret et sekund. Tittet opprinnelig etter en HD eller noe lignende, men
ramlet litt tilfeldig over en meget strøken Triumph Trident 900, som jeg har blitt stor fan av! Helomvending der altså.

Vil ellers takke for et flott forum, som hittil har gitt mye lesing og gode tips.
Hei Meyer og velkommen til oss og på forumet - er selv Fredrikstad gutt som bor i feil by litt lenger opp i elva :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Meyer
Innlegg: 8
Registrert: 12 jul 2018, 15:23
Motorsykkelen din: Triumph Trident 900, 1996
Sted: Fredrikstad

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Meyer »

Takk, takk. Tris å høre, men du har vel dine grunne for å bo oppi der ;)

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Jajo82 »

Meyer skrev: 12 jul 2018, 22:31 Takk, takk. Tris å høre, men du har vel dine grunne for å bo oppi der ;)
Trist er det så langt ifra, noen er mer fornuftig enn andre😜
Velkommen hit 😁

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av haakeik »

Meyer skrev: 12 jul 2018, 15:33 Hei. Lest pås forumet et par år, men fikk først rotet meg til å lage en bruker nå.
Kar på 34, holder til i Fredrikstad. Tok lappen i fjor, ikke angret et sekund. Tittet opprinnelig etter en HD eller noe lignende, men
ramlet litt tilfeldig over en meget strøken Triumph Trident 900, som jeg har blitt stor fan av! Helomvending der altså.

Vil ellers takke for et flott forum, som hittil har gitt mye lesing og gode tips.
Selv har jeg 750 versjonen og er også meget fornøyd. Motorene våre er dønn like bortsett fra kortere slaglenge på min og +8HK på din. Nå har jeg modifisert den slik at den er mer en Sprint enn Trident, liker ikke å kjøre nakensykkel i regnvær. Det var mye regn det året jeg modifiserte :knegg Har i tillegg fiklet litt med forgasserne slik at den drar litt bedre.

PS! Hvis du ikke har den fra før, så har jeg Vekstedhåndboka i PDF format.

Meyer
Innlegg: 8
Registrert: 12 jul 2018, 15:23
Motorsykkelen din: Triumph Trident 900, 1996
Sted: Fredrikstad

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Meyer »

Hei haakeik. Så kult med flere Trident eiere! Har sett en tidligere, men han hadde så god fart forbi at å slå av en prat var vanskelig å få til.
Hvilken farge har du?
Jeg syntes lyden var altfor tam, så jeg bestilte meg et sett med slip-on fra delkevic. Anbefales på det varmeste. Ellers er sykkelen urørt.
Han en liten helge tur nå, 78 mil. Merket godt "ulempen" med nakensykkel.. Blei luftig når man hadde motorvei hastigheter.

Send meg gjerne håndboken :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Meyer skrev: 12 jul 2018, 15:33 Hei. Lest pås forumet et par år, men fikk først rotet meg til å lage en bruker nå.
Kar på 34, holder til i Fredrikstad. Tok lappen i fjor, ikke angret et sekund. Tittet opprinnelig etter en HD eller noe lignende, men
ramlet litt tilfeldig over en meget strøken Triumph Trident 900, som jeg har blitt stor fan av! Helomvending der altså.

Vil ellers takke for et flott forum, som hittil har gitt mye lesing og gode tips.
Velkommen skal du være :vs

Når man først flytter til nedre Østfold regionen så er den eneste grunnen for å bo oppi pæddekummen lavere boligpriser. Sarpsborg er for meg en plass Gud glemte. Et grått høl ved en stor foss :knegg :-# :x

Det er derfor godt og høre at du har plassert deg på solsiden :knegg

Sarpsborg
1200px-Sarpsborg-Blick_auf_die_City.jpg
Fredrikstad
Fredrikstad.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av haakeik »

Meyer skrev: 13 jul 2018, 06:34 Hei haakeik. Så kult med flere Trident eiere! Har sett en tidligere, men han hadde så god fart forbi at å slå av en prat var vanskelig å få til.
Hvilken farge har du?
Jeg syntes lyden var altfor tam, så jeg bestilte meg et sett med slip-on fra delkevic. Anbefales på det varmeste. Ellers er sykkelen urørt.
Han en liten helge tur nå, 78 mil. Merket godt "ulempen" med nakensykkel.. Blei luftig når man hadde motorvei hastigheter.

Send meg gjerne håndboken :D
Fargen er British Racing Green. Jeg har også Delkevic, carbon potter, fet lyd :thumleft
Rammene til Trident, Sprint, Trophy og Daytona er helt like, så hvis man etterhvert får lyst til å modifisere litt kan man skaffe seg deler fra de andre modellene for å skape sin egen look.
Motoren er skuddsikker og går veldig langt med riktig vedlikehold. Min nærmer seg 100000KM og går som en drøm og det er ikke uvanlig at disse går flere hundretusener kilometer. Det er en liten svakhet med motoren og det er startclutchen. Beste medisinen for startclutchen er et sterkt og godt ladet batteri. Og ikke tverk med startknappen på kald motor, maks et par sekunder av gangen.
Er det noe du lurer på, ikke nøl med å spørre. Jeg gjør alt av vedlikehold selv og har lært meg mye om denne sykkelen.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av haakeik »

Bjerknez skrev: 13 jul 2018, 06:55
Velkommen skal du være :vs

Når man først flytter til nedre Østfold regionen så er den eneste grunnen for å bo oppi pæddekummen lavere boligpriser. Sarpsborg er for meg en plass Gud glemte. Et grått høl ved en stor foss :knegg :-# :x

Det er derfor godt og høre at du har plassert deg på solsiden :knegg
Forsiktig nå, ellers begynner noen å diskutere fotball og Fredrikstad Pils :lol

Meyer
Innlegg: 8
Registrert: 12 jul 2018, 15:23
Motorsykkelen din: Triumph Trident 900, 1996
Sted: Fredrikstad

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Meyer »

Så kult haakeik, miner også British racing Green (og cream). Jeg kjøpte 450mm stainless steel oval potter, men skrå stuss. Blei bra, men synes utseendet på original pottene er mye bedre, lyden derimot. Kjører du med bafflers eller uten?
Kan godt hende jeg fyrer et spørsmål eller to i din retning, jeg er fortsatt ganske blank på disse syklene.

Selv om røde og hvite er det beste, Borg smaker søle, og industriområdet ikke kan måle seg mot vakre Fredrikstad, så trenger vi ikke fyre opp hverandre og starte en krig her ;)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 13 jul 2018, 06:55
Meyer skrev: 12 jul 2018, 15:33 Hei. Lest pås forumet et par år, men fikk først rotet meg til å lage en bruker nå.
Kar på 34, holder til i Fredrikstad. Tok lappen i fjor, ikke angret et sekund. Tittet opprinnelig etter en HD eller noe lignende, men
ramlet litt tilfeldig over en meget strøken Triumph Trident 900, som jeg har blitt stor fan av! Helomvending der altså.

Vil ellers takke for et flott forum, som hittil har gitt mye lesing og gode tips.
Velkommen skal du være :vs

Når man først flytter til nedre Østfold regionen så er den eneste grunnen for å bo oppi pæddekummen lavere boligpriser. Sarpsborg er for meg en plass Gud glemte. Et grått høl ved en stor foss :knegg :-# :x

Det er derfor godt og høre at du har plassert deg på solsiden :knegg

Sarpsborg
1200px-Sarpsborg-Blick_auf_die_City.jpg

Fredrikstad
Fredrikstad.jpg
Østfold er Norges dasslokk :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Men under lokket er Fredrikstad den beste byen :knegg

Murse
Innlegg: 62
Registrert: 10 jun 2018, 14:56
Motorsykkelen din: Suzuki SV650A 2016

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Murse »

Hei! Mitt navn er Kent, er 27 år og bor for tiden i Hokksund! har brukt litt tid i sommer på å lese på dette forumet, meldte meg inn og har forøvrig lært mye av å lese her. Er på tide å bli litt aktiv her nå føler jeg da jeg straks har oppkjøring på klasse A(7 august) og nylig kjøpte min første MC! Valget ble da en Suzuki SV650A 2016 modell overligger, i matt svart farge. Kan ikke si annet en at jeg er imponert over hvor god denne sykkelen er å kjøre i forhold til kjøreskolesykkelen jeg kjører på(cbf650).

Har alltid trodd jeg har hatt lyst på en ren cruiser type sykkel ala harley osv, men tror nok denne sykkelen skal gi meg mange år med kjøreglede!

Iogmed at jeg snart har oppkjøring hadde det vært kult om noen i nærheten av meg kanskje hadde hatt lyst til å øvekjøre litt med meg(jobber tredelt turnus og min go to øvekjørekompis/kollega som og jobber 3 delt har veldig mye motsatte vakter denne sommeren, gjør det litt vanskelig å få kjørt så mye som jeg ønsker!) Send gjerne en PM eller svar på denne tråden om du har lyst til å øvekjøre litt og samtidig kanskje utvide kjørekompis horisonten! Er nyinnflyttet i Hokksund og, så kjenner ikke mange her ;)

Uansett, kult forum, fine folk og god stemning her inne kan jo ikke slå feil;)

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Elruts84 »

Murse skrev: 17 jul 2018, 00:37 Hei! Mitt navn er Kent, er 27 år og bor for tiden i Hokksund! har brukt litt tid i sommer på å lese på dette forumet, meldte meg inn og har forøvrig lært mye av å lese her. Er på tide å bli litt aktiv her nå føler jeg da jeg straks har oppkjøring på klasse A(7 august) og nylig kjøpte min første MC! Valget ble da en Suzuki SV650A 2016 modell overligger, i matt svart farge. Kan ikke si annet en at jeg er imponert over hvor god denne sykkelen er å kjøre i forhold til kjøreskolesykkelen jeg kjører på(cbf650).

Har alltid trodd jeg har hatt lyst på en ren cruiser type sykkel ala harley osv, men tror nok denne sykkelen skal gi meg mange år med kjøreglede!

Iogmed at jeg snart har oppkjøring hadde det vært kult om noen i nærheten av meg kanskje hadde hatt lyst til å øvekjøre litt med meg(jobber tredelt turnus og min go to øvekjørekompis/kollega som og jobber 3 delt har veldig mye motsatte vakter denne sommeren, gjør det litt vanskelig å få kjørt så mye som jeg ønsker!) Send gjerne en PM eller svar på denne tråden om du har lyst til å øvekjøre litt og samtidig kanskje utvide kjørekompis horisonten! Er nyinnflyttet i Hokksund og, så kjenner ikke mange her ;)

Uansett, kult forum, fine folk og god stemning her inne kan jo ikke slå feil;)

Hei Kent (Murse) og hjertelig velkommen til mcsiden.no. :D

Utrolig kjekt at du tok turen innom til oss. Utrolig kjekk sykkel du har fått deg. Og ikke gammel var den heller. Det kan by på mange flotte turer og år. Og det betyr mye minner :D

Lag gjerne en ny post, der du skriver noe som "Vil noen øvelseskjøre med meg?, hokksund" i emnefeltet.
Så er det plutselig noen som er tilgjengelig.

Lykke til med lappen. Det går nok kjempefint. Mengdetrening er kjempeviktig. :D
Håper du spør om du lurer på noe. Her har vi alt fra mekanisk flinke folk til folk som har vært på alle steder på kartet.
Nok en gang. Hjertelig velkommen til oss. :D

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Murse
Innlegg: 62
Registrert: 10 jun 2018, 14:56
Motorsykkelen din: Suzuki SV650A 2016

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Murse »

Takk for det Elruts! Blir å benytte meg av mye bra kunnskap her ja 🤘

KawaKjetil

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av KawaKjetil »

Hei, en liten oppdatering om meg. Hadde tidligere brukernavnet "Bergen" her på forumet. Men syntes dette var litt for generelt og upersonlig, så fikk lov av moderator å skifte til "KawaKjetil" :thumleft
Har vært på forumet i åresvis og vært innom dann og vann. Liker helst de trådene som handler om motorsykkel, turer og helst gjerne litt mekanisk. Har skrudd og mekket sykkel siden før jeg fyllte 15 år.

Om meg selv (Kjetil); Er en ungdom fra Bergen nett fyllt 50 år dette året. Har alltid eid og kjørt Kawasaki (siden 1983) men har også eid Honda og BMW som tilleggsykler. Kawasaki er det merket som har gitt meg minst plunder!
Pr idag har jeg 4 Kawasaki'er fra den eldste som er en 1981 modell til den nyeste som er en 2017 modell.
Så brukernavn med Kawa er nok mer riktig for meg :D Et par av syklene blir i mitt eie til jeg går i penalet. Så får det bli arvingene sitt "problem" :knegg

Per idag er jeg på en 5 og en halv ukes "ego" ferie med innbakt 2 uker familieferie. Sykkelen står nå parkert i Nice i Frankrike mens jeg turnerer italienske Riviera og Toscana sammen med frue og datter.

Svar