Forøvrig, hvorfor er det ingen som kan lage en motorsykkel med noe som minner om Audi Virtual Cockpit, et digitalt display der turteller kan legges til side etter behov med integrert navigasjon?
Ening.
Rett og slett lekker og en bortimot perfekt kombo av Kawaklassiske designdetaljer og moderne teknikk og utstyr !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
sfRoyal skrev: ↑30 apr 2018, 10:08
Forøvrig, hvorfor er det ingen som kan lage en motorsykkel med noe som minner om Audi Virtual Cockpit, et digitalt display der turteller kan legges til side etter behov med integrert navigasjon?
Godt poeng
Problemet her blir vel pris, samt vekt. Slike systemer tar vel litt plass vil jeg tro, samt at dette nok er en del som blir verdifull for tyver etc. Vanntett må det jo også være...
.. stort sett enig, men jeg synes lykta er for lita, felgene kunne hatt større diameter også hadde det vært kjempekult om den var luftavkjølt og kun analoge og mekaniske instrumenter.
ZZR-Erling skrev: ↑30 apr 2018, 10:19
hadde det vært kjempekult om den var luftavkjølt og kun analoge og mekaniske instrumenter.
Veldig enig i akkurat det med luftkjøling, ja.
Men nå er vel snart bare Guzzi som har ren luftkjøling på de fleste av syklene sine. Kun 1400 cruiserne som har oljekjølere..
Skal bli spennende å gå nye V85 etter i sveisesømmene når den kommer om noen måneder !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Luftkjøling er nok på vei ut for godt
De stadig strengere avgasskravene gjør at motorstyringa må ha full kontroll på motortemperaturen for å etterkomme dette. Dette er nok noe vi bare må innse at slik blir det.
kjellv skrev: ↑30 apr 2018, 18:33
Luftkjøling er nok på vei ut for godt
De stadig strengere avgasskravene gjør at motorstyringa må ha full kontroll på motortemperaturen for å etterkomme dette. Dette er nok noe vi bare må innse at slik blir det.
Ingen tvil om at du har rett i det .
Men Yamaha har vel også fortsatt en V-twin modell som har ren luftkjøling uten oljekjøler?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
kjellv skrev: ↑30 apr 2018, 18:33
Luftkjøling er nok på vei ut for godt
De stadig strengere avgasskravene gjør at motorstyringa må ha full kontroll på motortemperaturen for å etterkomme dette. Dette er nok noe vi bare må innse at slik blir det.
Ingen tvil om at du har rett i det .
Men Yamaha har vel også fortsatt en V-twin modell som har ren luftkjøling uten oljekjøler?
Ja. Strengt tatt er det to modeller da, men de har samme motor. XV950R (bolt) og SCR950.
I tillegg er det den lille YS125.