Problemer med noen lamper.

Her kan MCsiden brukerne legge ut bilder og beskrivelser av lette og mer kompliserte arbeidsoperasjoner på syklene sine. Til glede og nytte for andre!
Svar
Hondadude
Innlegg: 6
Registrert: 24 jun 2018, 10:09
Motorsykkelen din: Honda vt 700 shadow, 1985

Problemer med noen lamper.

Legg inn av Hondadude »

Hei. Jeg har en Honda VT 700 Shadow 1985, og jeg har ett lite problem. Selv om jeg byttet pærer så vil ikke taillightlampa og resevefuellampa og virke, har ikke virket det så lenge jeg har hatt den,( ca 2 år). I fjor så begynnte lampe for overdrivegearet og blinke for så og gå av med pensjon. Har hørt att hvis både fuellampa og taillight ikke funker så kan det være reservetanksensor som har tatt kvelden, er det noen som vet om det er tilfelle.

Hondadude
Innlegg: 6
Registrert: 24 jun 2018, 10:09
Motorsykkelen din: Honda vt 700 shadow, 1985

Re: Problemer med noen lamper.

Legg inn av Hondadude »

Hei. Jeg har en Honda VT 700 Shadow 1985, og jeg har ett lite problem. Selv om jeg byttet pærer så vil ikke taillightlampa og resevefuellampa og virke, har ikke virket det så lenge jeg har hatt den,( ca 2 år). I fjor så begynnte lampe for overdrivegearet og blinke for så og gå av med pensjon. Har hørt att hvis både fuellampa og taillight ikke funker så kan det være reservetanksensor som har tatt kvelden, er det noen som vet om det er tilfelle.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Problemer med noen lamper.

Legg inn av Kawagutten »

Du kan jo sjekke kontakter for irr eller brudd i ledninger. Er greit å ha et multimeter og verkstedsmanual for å finne fremgangsmåte/ måleverdier.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Problemer med noen lamper.

Legg inn av kjellv »

Jeg kjenner ikke til hvordan denne er bygget opp og koblet, men det kan godt være at de to funksjonene er i samme krets.
Men det er litt interessant om de to funksjonene forsvant samtidig med at for eksempel pæra i baklampa røk. Sjekket du forresten den brukte om den faktisk var røket? Det er litt viktig i denne sammenheng, for hvis baklyset plutselig ikke virker og det ikke hjelper å bytte pære så bør man sjekke den gamle om den er i orden. Hvis denne er i orden så ligger feilen et annet sted. Er dette en dobbeltpære til både baklys og bremselys? Du er helt sikker på at du har riktig type pære? Virker bremselyset? Hvis det virker er antakelig felles jording til baklykta ok.

Hondadude
Innlegg: 6
Registrert: 24 jun 2018, 10:09
Motorsykkelen din: Honda vt 700 shadow, 1985

Re: Problemer med noen lamper.

Legg inn av Hondadude »

det er lampa på instrumentbordet på styre

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Problemer med noen lamper.

Legg inn av kjellv »

Hondadude skrev:det er lampa på instrumentbordet på styre
Trenger du hjelp med noe så må du nok prøve å beskrive problemet bedre.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Problemer med noen lamper.

Legg inn av Jompa »

Koblingsskjema

http://www.classiccycles.org/1852/597922.html


Honda VT700 VT750 Shadow Electrical Wiring Harness Diagram Schematic.pdf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar