Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Ser bra ut ja Du holder stilen
Liker selv godt å kjøre "Smal sykkel" når praktisk mulig,
og har etpar varianter å veksle mellom etter behov.
Bla pakksekk, Biltema pillionpack samt en tredje en
Hvordan er literkapasiteten på SW'n da? (Compact og extracted).
Liker selv godt å kjøre "Smal sykkel" når praktisk mulig,
og har etpar varianter å veksle mellom etter behov.
Bla pakksekk, Biltema pillionpack samt en tredje en
Hvordan er literkapasiteten på SW'n da? (Compact og extracted).
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Det er denne modellen jeg har:ojda skrev: Hvordan er literkapasiteten på SW'n da? (Compact og extracted).
[img]http://i36.tinypic.com/fs10w.jpg[/img]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Godt pakket...
Og god beskyttelse for regn.
Og god beskyttelse for regn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Da er det pakket og klart for avreise til årets Norgestreff :
Med god ledig plass i tankveska
Vi sees!
Med god ledig plass i tankveska
Vi sees!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Sted: Røros
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Mangler Easylock'n på tanklokket!
[img]http://i1072.photobucket.com/albums/w37 ... G_1460.jpg[/img]
[img]http://i1072.photobucket.com/albums/w37 ... G_1460.jpg[/img]
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
- Smurfen
- Innlegg: 162
- Registrert: 07 apr 2012, 20:57
- Motorsykkelen din: Suzuki svf 650 Gladius
- Sted: Røros
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Sånn ble den klar for norgestreff 2013
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bergstaden og Omegn MC (BOMC)
20.04.2012 Yamaha virago xv1100 1991
30.04.2016 Suzuki svf 650 2013 overligger
20.04.2012 Yamaha virago xv1100 1991
30.04.2016 Suzuki svf 650 2013 overligger
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Hyggelig å se din turklare sykkel og ikke minst høre fra deg att,Smurfen !!
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Sånn pakket vi til Norgestreffet sist gang.
I år kan det fort bli slik, med samme bag'en:
Prøvde med soveposer som tar større plass og det var med nød og neppe at det var plass nok. Så de blir nok byttet ut. Trenger nok heller ikke soverposer som tåler inntil 15 kuldegrader...
Uansett ser det ut til at Revpack "pølsebag'en" funker på tur med KTM'en også.
Ser ut som at den er tiltet litt vel mye bakover på bilde nr. 2. Dette går det fint an å justere.
Liker å prøve løsningen før jeg drar på langttur og testturen i dag viser at bag'en ligger fjellstøtt bakpå Givi-plata.
Så får vi se om det blir GIVI toppboks eller Revpack når vi legger ut på ekte campingtur med telt og greier og greier .
Pleier i hvert fall å ta et par slike turer i sesongen i tillegg til de store treffene, Norgestreff og Troll-rally.
AJ skrev:Da er det pakket og klart for avreise til årets Norgestreff :
I år kan det fort bli slik, med samme bag'en:
Prøvde med soveposer som tar større plass og det var med nød og neppe at det var plass nok. Så de blir nok byttet ut. Trenger nok heller ikke soverposer som tåler inntil 15 kuldegrader...
Uansett ser det ut til at Revpack "pølsebag'en" funker på tur med KTM'en også.
Ser ut som at den er tiltet litt vel mye bakover på bilde nr. 2. Dette går det fint an å justere.
Liker å prøve løsningen før jeg drar på langttur og testturen i dag viser at bag'en ligger fjellstøtt bakpå Givi-plata.
Så får vi se om det blir GIVI toppboks eller Revpack når vi legger ut på ekte campingtur med telt og greier og greier .
Pleier i hvert fall å ta et par slike turer i sesongen i tillegg til de store treffene, Norgestreff og Troll-rally.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Spent å se på hvordan de liker de ktm koffertene, masse klager på de.
Alt i fra låsene til at de ikke er tette.
Alt i fra låsene til at de ikke er tette.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Har ikke hatt noen problemer med disse så langt. Lett å montere og ta av sykkelen og lås og lokk virker å være av samme kvalitet som på andre OEM sidevesker jeg har hatt på tidligere sykler.laban skrev:Spent å se på hvordan de liker de ktm koffertene, masse klager på de.
Alt i fra låsene til at de ikke er tette.
Vil overraske meg om de ikke er vanntette siden de har en, etter hva jeg kan bedømme, en solid gummilist mellom kasse og lokk:
Når det gjelder låsene på lokket er min erfaring at disse må gis et bestemt trykk når de skal låses.
Låsingen til originalfestene på sykkelen har jeg heller ikke hatt noen problemer. Også her må veskene gis et bestemt trykk for å komme i låseposisjon. Dvs. for å få låsehendelsen bak på veska til å gå i lås.
Den åpenbare svakheten med veskene er når hard-core gruskjørere legger ut på rute der sjansene er overhengende for velt. Ved slike hendelser ser jeg helt klart for meg at disse veskene ikke ahr mye å stille opp med. Materiale og konstruksjon tåler neppe en velt mot f.eks. større steiner.
Men for meg uten store ambisjoner om ørkenkrysninger og grusfjellpasskjøring bør disse originalveskene holde fint .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Mest for moro skyld siden jeg knotet fælt siste gang jeg prøvde på den forrige SA'en, så slang jeg på den gode gamle Amerika RevPack'en på den nye SA S'en.
Nå fant jeg plutselig kjapt ut hvordan jeg best kunne feste bagen på en trygg og sikker måte. Testturen etter pakkingen bekreftet at løsningen er god i kjappe svinger, kjappe akselerasjoner og på "vedlikeholdsfrie" veier... .
Om jeg kommer til å gjøre KTN'ren turklar med RevPack bagen er jeg usikker på, men at den er praktisk og rommer mye er det ingen tvil om. Og når jeg først har festet den skikkelig på bagasjebrettet, så har jeg egentlig ikke lyst til å ta den av igjen.
Bagen rommer 71 liter, 19 mer enn GIVI toppboksen jeg har.
En stor fordel når romslig telt, to (altfor tunge, men veldig solide...) Kampa campingsenger, to selvoppblåsbare puter, et lite campingbord og to kompakte campingstoler skal pakkes på sykkelen.
Ekstrabagen oppå den store gir plass til andre nyttige småting som hører med på MC-tur.
Jeg har brukt RevPack bagen på flere turer tidligere med Triumph Tiger 1050 og Moto Guzzi Stelvio til blant annen Norgestreff i Lofoten og Lista i tillegg til Troll-Rally.
Nå fant jeg plutselig kjapt ut hvordan jeg best kunne feste bagen på en trygg og sikker måte. Testturen etter pakkingen bekreftet at løsningen er god i kjappe svinger, kjappe akselerasjoner og på "vedlikeholdsfrie" veier... .
Om jeg kommer til å gjøre KTN'ren turklar med RevPack bagen er jeg usikker på, men at den er praktisk og rommer mye er det ingen tvil om. Og når jeg først har festet den skikkelig på bagasjebrettet, så har jeg egentlig ikke lyst til å ta den av igjen.
Bagen rommer 71 liter, 19 mer enn GIVI toppboksen jeg har.
En stor fordel når romslig telt, to (altfor tunge, men veldig solide...) Kampa campingsenger, to selvoppblåsbare puter, et lite campingbord og to kompakte campingstoler skal pakkes på sykkelen.
Ekstrabagen oppå den store gir plass til andre nyttige småting som hører med på MC-tur.
Jeg har brukt RevPack bagen på flere turer tidligere med Triumph Tiger 1050 og Moto Guzzi Stelvio til blant annen Norgestreff i Lofoten og Lista i tillegg til Troll-Rally.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Jeg + Konamatata på en 6 dagers i Norge sist uke = 2 voksne
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- schnellfahrer
- Innlegg: 139
- Registrert: 13 jul 2012, 18:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
- Sted: Skien
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Originalkoffertene til XT1200 virker ikke all verdens når det kommer til kvalitet. Spesielt låsene har jeg liten tro på.
I tillegg skulle jeg gjerne hatt en betydelig større toppkofferten. Vi valgte allikevel å teste de ut på årets sommertur.
Det er overraskende hvor mye mer en får i firkantede bokser sammenlignet med de jåle-boksene jeg hadde på Hondaen (Givi lakkerte).
Jeg fikk skrudd på fester til stropper slik at vi kunne feste telt og liggeunderlag på utsiden av lokkene. Vi fikk greit med oss alt vi trengte for en 5-dagers tur for to.
Vi har kjørt nesten 8.000km på litt over to måneder med originalkoffertene uten problem, så jeg burde egentlig ikke klage.
Uansett sikler jeg på litt mer plass.
Legg forøvrig merke til ryggputa til bakpå-bærta. Ikke spesielt sexy (puta altså), men den funker knall.
Vurdere å bytte stroppen til en i sort ...
I tillegg skulle jeg gjerne hatt en betydelig større toppkofferten. Vi valgte allikevel å teste de ut på årets sommertur.
Det er overraskende hvor mye mer en får i firkantede bokser sammenlignet med de jåle-boksene jeg hadde på Hondaen (Givi lakkerte).
Jeg fikk skrudd på fester til stropper slik at vi kunne feste telt og liggeunderlag på utsiden av lokkene. Vi fikk greit med oss alt vi trengte for en 5-dagers tur for to.
Vi har kjørt nesten 8.000km på litt over to måneder med originalkoffertene uten problem, så jeg burde egentlig ikke klage.
Uansett sikler jeg på litt mer plass.
Legg forøvrig merke til ryggputa til bakpå-bærta. Ikke spesielt sexy (puta altså), men den funker knall.
Vurdere å bytte stroppen til en i sort ...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Sted: Oslo
Re: Hur ser din "turklara" MC ut?
Riktignok kun for turen tilbake til Oslo, men setup'en ser ut som at jeg skal være på tur i en uke
1x Kriega US-10
1x Kriega US 30
2x Kriega OS-18
Tankbag med tilbehørsveske fra SW-Motech sin Legend serie.
I US-30'n har jeg telt, sovepose, liggeunderlag, regnklær og et par andre småting.
Kan jo trygt si at jeg er et Kriega-fan
1x Kriega US-10
1x Kriega US 30
2x Kriega OS-18
Tankbag med tilbehørsveske fra SW-Motech sin Legend serie.
I US-30'n har jeg telt, sovepose, liggeunderlag, regnklær og et par andre småting.
Kan jo trygt si at jeg er et Kriega-fan
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Skogstrollet den 17 jul 2018, 21:59, redigert 2 ganger totalt.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"