Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Godt å se at du er på tur igjen. Jeg kjørte til Stavern på torsdag, hadde planer om tur videre innover i Telemark, men ga opp pga varmen og dro hjem til Oslo. Lurte på en ting; er sidestøtte eller midtstøtte å foretrekke på ferge (mest aktuelt med full-lasta sykkel)?Ketil skrev: 28 jul 2018, 19:57 Dere har mye å glede dere til på vei til Lofoten. Jeg kjørte strekningen Mo i Rana -Bodø på R17 i dag. En helt fantastisk flott kjøretur. Ikke mye trafikk og vakker natur.![]()
God tur nordover og kjøre vakkert i vakkert landskap
Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk! Notert!kgjersda skrev: 28 jul 2018, 20:58 Jeg foretrekker sidestøtte, først gir og låst frembrems. Da har du tre punkt hvorav to med gummi. Stål mot stål er ganske glatt.
Takk for tips Bjarne. Jeg kjører sammen med ei som har bodd her i mange år og er lokalkjent. Jeg tror ho har en plan og jeg får bare henge påHonda-Bjarne skrev:Er det fint vær så ta en avstikker til Fredvang med avkjørsel like før Ramberg.
Etter Ramberg kan dere besøke Nusfjord.
Hvis dere ikke har sterke ønsker om å besøke Vikingmuseet på Borg så anbefaler jeg heller dere å ta av på Fv815 på Leknes og følge skilting mot Valberg. Dere kommer inn på E10 igjen ved Sundklakk Bru.
Langs Fv815 er det også en grei campingplass som heter Brustranda Camping som har alle rettigheter på Lofotkroa. Ett greit utgangspunkt for å utforske ytre indre Lofoten. Stamsund, Steine, Sennesvik, Hauklandstranda og Utakleiv.
Lengre inn i Lofoten (rundt Svolvær) bruker det å være overbefolket på denne tiden men ett besøk i Henningsvær er "must do" selv med masse folk. Svolvær er bare en plass å fylle bensin og ta en promenade på torget for så å kjøre videre nordover mot Vesterålen :)
Da er du i beste henderkjellv skrev: 29 jul 2018, 22:07Takk for tips Bjarne. Jeg kjører sammen med ei som har bodd her i mange år og er lokalkjent. Jeg tror ho har en plan og jeg får bare henge påHonda-Bjarne skrev:Er det fint vær så ta en avstikker til Fredvang med avkjørsel like før Ramberg.
Etter Ramberg kan dere besøke Nusfjord.
Hvis dere ikke har sterke ønsker om å besøke Vikingmuseet på Borg så anbefaler jeg heller dere å ta av på Fv815 på Leknes og følge skilting mot Valberg. Dere kommer inn på E10 igjen ved Sundklakk Bru.
Langs Fv815 er det også en grei campingplass som heter Brustranda Camping som har alle rettigheter på Lofotkroa. Ett greit utgangspunkt for å utforske ytre indre Lofoten. Stamsund, Steine, Sennesvik, Hauklandstranda og Utakleiv.
Lengre inn i Lofoten (rundt Svolvær) bruker det å være overbefolket på denne tiden men ett besøk i Henningsvær er "must do" selv med masse folk. Svolvær er bare en plass å fylle bensin og ta en promenade på torget for så å kjøre videre nordover mot Vesterålen :)Men ja, jeg får sikkert mulighet til å legge inn noen ønsker.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Her er bilder fra natt 4 av 4 i telt Ove. Vi har snakket om temaet i dag tidlig, og kjenner begge to at telt blir bare mer og mer greit. Vi er i ferd med å like det, i hver fall i slikt vær. Så langt er ikke ei eneste krone brukt på overnatting.Bjerknez skrev:Strålende Kjell Vidar![]()
Kjenner meg igjen når jeg ser bildene. Tre dager i telt på rappen står det respekt av. Skader vel ikke med en natt på Hotell nå for å tørke klær, få en dusj samt noen kalde nå
Her er ufattelig mye å se og oppleve. Har du ikke vært her før, så bør du gjøre det.Reodor skrev:Ser ut som du har hatt 2 fantastiske turer. Morsomt å følge med og å se de fine bildene![]()
Får lyst til å ta en tur til Lofoten når jeg ser dette