Som nevnt i noen tidligere poster, så kjøpte jeg nylig en 2012 Street Triple R.
Det vil jeg tror det

Lurer derfor på om noen kan hjelpe meg? :)
Er en stund siden jeg hadde min 2013 'Striple R' nå.Erik.H.M skrev: 29 jul 2018, 00:43 Hei.
Det vil jeg tror detDet sto i annonsen at det var "R" versjonen, men nå som jeg har lest litt om sykkelen på nett blir jeg usikker. Det står ingenting i vognkortet e.l. at det er en R versjon, samt at jeg finner ikke fryktelig mye info om dette på nett. Det eneste jeg har funnet ut er forskjell er framgaffel, og justerbar bakdemper. Men det hjelper meg ikke stort da jeg ikke vet hvordan denne framgaffelen skal se ut iforhold til standardversjonen. Når det kommer til bakdemperen vet jeg ikke hva de legger i justerbart. Så vidt jeg ser, så kan jeg kun justere selve fjøra.
Hvis du har mulighet for å justere framgafflene på toppen er det en R versjon, hvis ikke er det en standard versjon.Erik.H.M skrev: 29 jul 2018, 00:43 Hei.
Det vil jeg tror detDet sto i annonsen at det var "R" versjonen, men nå som jeg har lest litt om sykkelen på nett blir jeg usikker. Det står ingenting i vognkortet e.l. at det er en R versjon, samt at jeg finner ikke fryktelig mye info om dette på nett. Det eneste jeg har funnet ut er forskjell er framgaffel, og justerbar bakdemper. Men det hjelper meg ikke stort da jeg ikke vet hvordan denne framgaffelen skal se ut iforhold til standardversjonen. Når det kommer til bakdemperen vet jeg ikke hva de legger i justerbart. Så vidt jeg ser, så kan jeg kun justere selve fjøra.
Her er et bilde av sykkelen som jeg har liggende. Er forresten en 2012 mod :)Olav K skrev: 29 jul 2018, 07:45Er en stund siden jeg hadde min 2013 'Striple R' nå.Erik.H.M skrev: 29 jul 2018, 00:43 Hei.
Men hvilken årsmodell har du?
Har du et bilde du kan legge ut?
Jeg mener å huske at 'R' utgaven kom med mer påkostede dempere og bremser, litt skarpere gaffelvinkel, og andre farger.
Men som sagt, et bilde vil hjelpe veldig :-)
Legger ved et bilde av en "R" utgave, etter 2013 er de røde detaljene/feltene typiske for "R"
Har ikke lyst til å heve kjøpet, da jeg er ganske fornøyd med sykkelen ellers. Vet ikke om det er aktuelt å få penger tilbake heller mtp at folk her sier det er så lite prisforskjell.haakeik skrev: 29 jul 2018, 13:02 Ser ut som du ikke har justeringsmulighet på toppen av forgafflene og da er det en standard versjon. Da har du blitt lurt og kan kreve om å få hevet kjøpet eller tilbakebetalt mellomlegget mellom en vanlig og R versjon??
Nå har jo kjøper også en undersøkelsesplikt og i dette tilfellet ville det jo vært særdeles lett å finne ut om det er/var en R eller ikke. Så om ikke selger er en velvillig person så er nok ikke denne saken vært å forfølge.Bjerknez skrev: 29 jul 2018, 14:43 Dette er nok standard versjonen ja. Du har betalt for mye hvis denne ble solgt som en R-versjon. Det er likegyldig om selger gjorde dette med vilje eller ikke. Du har mest trolig betalt for mye.
Liker du sykkelen så bli enig om å få feks. 5.000 kroner tilbakeført. Det er nok vanskeligere også å bli kvitt standartd utgaven da det er svært få som kjøper disse. Er vel knapt forhandlere som selger denne versjonen også. De fleste selger og har R-utgaven som utstilling.
Joda, men er da uansett verdt forsøket.Rune75 skrev: 29 jul 2018, 15:01Nå har jo kjøper også en undersøkelsesplikt og i dette tilfellet ville det jo vært særdeles lett å finne ut om det er/var en R eller ikke. Så om ikke selger er en velvillig person så er nok ikke denne saken vært å forfølge.Bjerknez skrev: 29 jul 2018, 14:43 Dette er nok standard versjonen ja. Du har betalt for mye hvis denne ble solgt som en R-versjon. Det er likegyldig om selger gjorde dette med vilje eller ikke. Du har mest trolig betalt for mye.
Liker du sykkelen så bli enig om å få feks. 5.000 kroner tilbakeført. Det er nok vanskeligere også å bli kvitt standartd utgaven da det er svært få som kjøper disse. Er vel knapt forhandlere som selger denne versjonen også. De fleste selger og har R-utgaven som utstilling.
Jøss.... veldig god pris!