Norske fjellheimen er jo full av flotte veier. Var selv på en 80 mils mc -orientering ifjor med start fra Notodden, via Rjukan, Rauland, Dalen, Suleskar ned til Lysebotn, tilbake opp igjen og mot Notodden igjen, men denne gangen via Vest og Aust-Agder.
Når en ikke har sjangsen til å få kjørt til slike plasser i hverdagen så leter jeg etter lignende plasser i nærområdet hjemme. Det finnes en del morsomme veier i Østfold. Rv22/Fv22 er ikke nevnt hva jeg kan se, men den bør nevnes. Masse svinger i fin natur. Start gjerne fra Halden sentrum og kjør mot Fv22 retning Sverige. En kan fortsette mot Bullarebygden og kanskje kjøre ned mot Grebbestad og ta kystveien videre, eller så kan en ta av ved Søtholmen mot Berby gård og Strømstad. Dette er en virkelig flott tur som jeg ofte tar.
Nå er ikke dette så mye grusvei

, men det finnes innslag av det på turen (om man tar Håvedalen mot Fløghult) men masse små veier.
Pga tæle så er litt av veien fra Berby mot Håvedalen blitt ganske humpete, merket jeg forrige uke.

Motorsykler : Yamaha Rs100 78' , Suzuki Dr350 95' , Honda Xl700 Transalp 08', Honda XL1000 Varadero 08', Honda VFR800X Crossrunner 11'
Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege