Det er vel ingen her som trenger å bli spurt av deg for å si sin mening om forsikringssvindel.
Kawasaki z750 2007 plombering
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
"plomberingen" er vel en kabel/loop i CDI-boksen på kawa 750/1000 så vidt jeg husker. En annen ting er at forsikringsselskapene er klar over at de fleste gjør om til full-effekt, og priser forsikringen deretter. Så har du lappen på tung, og har lov til å kjøre den med fulleffekt bryr de seg ikke. Dette kan ikke sammenlignes med forsikringssvindel.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Mulig jeg har litt tungt for det, men kan du forklare hvorfor det ikke er forsikringssvindel?NickNei skrev: ↑03 sep 2018, 22:18 "plomberingen" er vel en kabel/loop i CDI-boksen på kawa 750/1000 så vidt jeg husker. En annen ting er at forsikringsselskapene er klar over at de fleste gjør om til full-effekt, og priser forsikringen deretter. Så har du lappen på tung, og har lov til å kjøre den med fulleffekt bryr de seg ikke. Dette kan ikke sammenlignes med forsikringssvindel.
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Det er ikke førerkortet som bestemmer prisen på forsikringen. Når man betaler forsikring for en plombert sykkel og kjører en fulleffekt så er det forsikringsvindel, uavhengig om man har lappen på lastebil, buss, tung sykkel etc.NickNei skrev: ↑03 sep 2018, 22:18 "plomberingen" er vel en kabel/loop i CDI-boksen på kawa 750/1000 så vidt jeg husker. En annen ting er at forsikringsselskapene er klar over at de fleste gjør om til full-effekt, og priser forsikringen deretter. Så har du lappen på tung, og har lov til å kjøre den med fulleffekt bryr de seg ikke. Dette kan ikke sammenlignes med forsikringssvindel.
Det du egentlig sier er at selv om jeg har lappen på vogntog, så kan jeg forsikre vogntoget som en lastebil? Siden jeg har lappen på vogntog så gjør jo ikke dette noe...?
Så klart overdrevet, men det er slik jeg forstår deg når du skriver det du skriver.
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Du har nok ikke så tungt for detgsx750_80 skrev: ↑03 sep 2018, 22:51Mulig jeg har litt tungt for det, men kan du forklare hvorfor det ikke er forsikringssvindel?NickNei skrev: ↑03 sep 2018, 22:18 "plomberingen" er vel en kabel/loop i CDI-boksen på kawa 750/1000 så vidt jeg husker. En annen ting er at forsikringsselskapene er klar over at de fleste gjør om til full-effekt, og priser forsikringen deretter. Så har du lappen på tung, og har lov til å kjøre den med fulleffekt bryr de seg ikke. Dette kan ikke sammenlignes med forsikringssvindel.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Kawasaki z750 2007 plombering
Google is your friend:
Denne er fra et kawaforum. Spørsmålet var fra en engelsmann som trengte laveffekt/33 hk
"
Hi, Good ol GB Yes you can restrict your Z, You will need to go into your local dealer as they will have to order and fit it and fill in the required paperwork to make it a legal restriction.(Fi don't supply to the Public)
I have posted a link to Fi International that stocks the kits, And yours is listed..
http://www.fiinternational.com/Restrictors.asp#
"
Denne er fra et kawaforum. Spørsmålet var fra en engelsmann som trengte laveffekt/33 hk
"
Hi, Good ol GB Yes you can restrict your Z, You will need to go into your local dealer as they will have to order and fit it and fill in the required paperwork to make it a legal restriction.(Fi don't supply to the Public)
I have posted a link to Fi International that stocks the kits, And yours is listed..
http://www.fiinternational.com/Restrictors.asp#
"