Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Når noen ønsler å skade meg med bilen som våpen, så hadde hadde ikke samtalen bare vært verbal for å si det sånn.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Stian87 »

Det er enkelte trafikanter som oppfører seg helt tullete. Jeg opplever at 99 % eller mer enten ikke bryr seg om at jeg kjører mellom bilene/på siden eller aktivt tilrettelegger for at jeg skal kunne gjøre det på en tryggere måte. Andelen som aktivt tilrettelegger er vel noe lavere, men har stort sett bare positive erfaringer med det. I dag morges kom jeg kjørende langs kirkeveien mot Majorstuen. Her er det kollektivfelt og vanlig kjørefelt. Jeg ligger tre fire meter bak en bil i det vanlige kjørefeltet, litt lenger fremme står en buss på bussholdeplass. Plutselig blinker bussen ut, greit nok man har vikeplikt for bussen, men han må jo se seg for. Det gjorde ikke idioten han kastet seg ikke bare ut i kollektivfeltet med leddbussen sin, men han byttet rett over i det vanlige kjørefeltet også (så bilen foran måtte bråbremse). :[-( Jeg la meg over i kollektivfeltet og passerte på siden av bussen opp til lyskrysset. Her går egentlig kollektivfeltet til høyre og det vanlige feltet går rett frem, men det gir jeg pokker i. Busssjåføren stod og ruset bussen og begynte å kjøre over stopplinjen flere minutter før lyset skiftet til grønt (han var godt over fotgjengerfeltet), helt tydelig at han ikke skulle slippe meg forbi. Noe som selvfølgelig var en utrolig teit øvelse, jeg hadde passert neste lyskryss før han var kommer over lyskrysset en gang. :lol

Men sånn oppførsel, er helt unødvendig. Sånne handlinger som du opplevde Fredrik er helt uakseptabelt, jeg tror ikke jeg hadde giddet å foreta meg noe selv, men om du hadde knus sidespeilet hennes hadde jeg ikke holdt det mot deg. :crazy:
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

Det irriterer meg at når vi endelig har hatt en skikkelig fin og varm sommer i Nordnorge skal dommedagsprofetene hevde at årsaken til det er menneskeskapte klimaendringer.
Overskrifter som "Ekstrem varme" og "Dette er bare begynnelsen" med påfølgende dommedagsprofetier skal sørge for at vi som har hatt glede av noen dager med over 30 liksom skal ha dårlig samvittighet.
En metereolog påsto til og med at vi i nord må være obs på enda mer ekstremvær i årene som kommer, og viste da til høy ekstremt høy temperatur i juli og opptil 200% mer regn enn normalt i august.
Værstatistikken viste mer regn enn normalt, men ikke mer enn omtrent 20 % over. Mao nok en gang faktafeil fra klimamafiaen.
( Synd artikkelen var pluss-sak, ellers skulle jeg kopiert den)

Og politikerne kan igjen legitimere sine "klimatiltak".
Kjære Putin og Trump, vær så snill å gi oss atomtrusselen tilbake.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Må nesten si meg enig der Jompa :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Stian87 »

Det irriterer meg at folk velger å ignorere bøttevis med forskning fordi de selv mner å vite best. Enda mer irriterende er at man skal ta dette opp igjen igjen og igjen på et mcforum
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

Stian87 skrev: 08 sep 2018, 09:03 Det irriterer meg at folk velger å ignorere bøttevis med forskning fordi de selv mner å vite best. Enda mer irriterende er at man skal ta dette opp igjen igjen og igjen på et mcforum
Da bør du heller gå i deg selv og kvitte deg med mc,en fortest mulig, og heller leve iflg den rette læren.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Stian87 »

Jompa skrev: 08 sep 2018, 09:28
Stian87 skrev: 08 sep 2018, 09:03 Det irriterer meg at folk velger å ignorere bøttevis med forskning fordi de selv mner å vite best. Enda mer irriterende er at man skal ta dette opp igjen igjen og igjen på et mcforum
Da bør du heller gå i deg selv og kvitte deg med mc,en fortest mulig, og heller leve iflg den rette læren.
Hvorfor i alle dager skulle jeg det? Det er heldigvis ikke uforenlig å kjøre bil eller mc med å akseptere klimaforskningen
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av cannon »

Stian87 skrev: 08 sep 2018, 11:16
Jompa skrev: 08 sep 2018, 09:28
Stian87 skrev: 08 sep 2018, 09:03 Det irriterer meg at folk velger å ignorere bøttevis med forskning fordi de selv mner å vite best. Enda mer irriterende er at man skal ta dette opp igjen igjen og igjen på et mcforum
Da bør du heller gå i deg selv og kvitte deg med mc,en fortest mulig, og heller leve iflg den rette læren.
Hvorfor i alle dager skulle jeg det? Det er heldigvis ikke uforenlig å kjøre bil eller mc med å akseptere klimaforskningen
Helt enig med Stian. Logikken din, Jompa, er jo helt på jordet. Bør vi slutte å spise i Norge hvis vi aksepterer fakta om hungersnød i andre deler av verden?
Jeg har forresten ikke oppfattet noen forventninger om dårlig samvittighet etter å ha opplevd en fin sommer. Hvor kommer den forventningen fra?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av AJ »

Nå er det ikke slik at det irriterer meg grenseløst, men det irriterer såpass at jeg tar det med her; nemlig denne forholdsvis nye uttaletrenden som stadig brer om seg og som snart er like "irriterende" og "plagsom" som denne typiske akademiskarreR'en.
Det er kanskje flere enn meg som har lagt merke til FredrikstadL uttalen som flere og flere lærer seg. På samme måte som altfor mange har lagt til seg akademiskarreR uttalen...

Snart bruker vel alle denne nytrendige L uttalen.
Og da kan det fort bli grenseløst irriterende :ills !

Men i den store sammenhengen er det nok ikke så mye å ta på vei for...
Likevel er jeg veldig forundra over at, igjen... alle absolutt skal legge seg til denne uttaleuvanen.
La nå folk som blant andre Bjerknez og Tore L få ha denne dialektuttalen i fred, er nå min mening.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av NickNei »

Jompa skrev: 07 sep 2018, 21:37 Det irriterer meg at når vi endelig har hatt en skikkelig fin og varm sommer i Nordnorge skal dommedagsprofetene hevde at årsaken til det er menneskeskapte klimaendringer.
Overskrifter som "Ekstrem varme" og "Dette er bare begynnelsen" med påfølgende dommedagsprofetier skal sørge for at vi som har hatt glede av noen dager med over 30 liksom skal ha dårlig samvittighet.
En metereolog påsto til og med at vi i nord må være obs på enda mer ekstremvær i årene som kommer, og viste da til høy ekstremt høy temperatur i juli og opptil 200% mer regn enn normalt i august.
Værstatistikken viste mer regn enn normalt, men ikke mer enn omtrent 20 % over. Mao nok en gang faktafeil fra klimamafiaen.
( Synd artikkelen var pluss-sak, ellers skulle jeg kopiert den)

Og politikerne kan igjen legitimere sine "klimatiltak".
Kjære Putin og Trump, vær så snill å gi oss atomtrusselen tilbake.
Ja, i fjor sommer var det kaldt og regn nesten hele tiden her på østlandet, og da var det dèt vi måtte regne med mer av fremover, det var resultatet av klimaendringene her nord i verden da..men det var jo bare en normal dårlig sommer Så ja, det er rart hvordan meningene til forskerne forandrer seg.. og hvor lite folk klarer å huske og tenke selv noen ganger..

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rune75 »

AJ skrev: 08 sep 2018, 12:32 Nå er det ikke slik at det irriterer meg grenseløst, men det irriterer såpass at jeg tar det med her; nemlig denne forholdsvis nye uttaletrenden som stadig brer om seg og som snart er like "irriterende" og "plagsom" som denne typiske akademiskarreR'en.
Det er kanskje flere enn meg som har lagt merke til FredrikstadL uttalen som flere og flere lærer seg. På samme måte som altfor mange har lagt til seg akademiskarreR uttalen...

Snart bruker vel alle denne nytrendige L uttalen.
Og da kan det fort bli grenseløst irriterende :ills !

Men i den store sammenhengen er det nok ikke så mye å ta på vei for...
Likevel er jeg veldig forundra over at, igjen... alle absolutt skal legge seg til denne uttaleuvanen.
La nå folk som blant andre Bjerknez og Tore L få ha denne dialektuttalen i fred, er nå min mening.
Språket er i konstant utvikling, det har det alltid vært. Det som er viktig er hva folk sier ikke hvordan de sier det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Det du nevner her AJ har jeg ikke engang tenkt på. At dette kan irritere enkelte såpass er nesten litt merkelig. Gikk litt i meg selv og sa ordet "ball" flere ganger. Jeg kan ikke si at jeg jeg bruker noen tjukk L i den sammenhengen. Jeg er født og oppvokst på landet ca.8km. fra Fredrikstad og har bodd her hele livet, unntatt ett år i Molde for ca. 12 år siden.

Så jeg må si meg enig med Rune her. :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

cannon skrev: 08 sep 2018, 12:06
Stian87 skrev: 08 sep 2018, 11:16
Jompa skrev: 08 sep 2018, 09:28
Stian87 skrev: 08 sep 2018, 09:03 Det irriterer meg at folk velger å ignorere bøttevis med forskning fordi de selv mner å vite best. Enda mer irriterende er at man skal ta dette opp igjen igjen og igjen på et mcforum
Da bør du heller gå i deg selv og kvitte deg med mc,en fortest mulig, og heller leve iflg den rette læren.
Hvorfor i alle dager skulle jeg det? Det er heldigvis ikke uforenlig å kjøre bil eller mc med å akseptere klimaforskningen
Helt enig med Stian. Logikken din, Jompa, er jo helt på jordet. Bør vi slutte å spise i Norge hvis vi aksepterer fakta om hungersnød i andre deler av verden?
Jeg har forresten ikke oppfattet noen forventninger om dårlig samvittighet etter å ha opplevd en fin sommer. Hvor kommer den forventningen fra?
Nei.vi trenger ikke å slutte å spise. Men vi kan velge å ikke kjøpe mat som er produsert i fattige land av hvite bønder og importert av internasjonale selskaper som ødelegger økonomien i flere u-land med velsignelse fra både landenes ledere og verden rundt. Selv kunne jeg godt tenkt meg palmeoljen tilbake I sjokoladen fremfor å brenne den i bilmotoren
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av gsx750_80 »

AJ skrev: 08 sep 2018, 12:32 Nå er det ikke slik at det irriterer meg grenseløst, men det irriterer såpass at jeg tar det med her; nemlig denne forholdsvis nye uttaletrenden som stadig brer om seg og som snart er like "irriterende" og "plagsom" som denne typiske akademiskarreR'en.
Det er kanskje flere enn meg som har lagt merke til FredrikstadL uttalen som flere og flere lærer seg. På samme måte som altfor mange har lagt til seg akademiskarreR uttalen...

Snart bruker vel alle denne nytrendige L uttalen.
Og da kan det fort bli grenseløst irriterende :ills !

Men i den store sammenhengen er det nok ikke så mye å ta på vei for...
Likevel er jeg veldig forundra over at, igjen... alle absolutt skal legge seg til denne uttaleuvanen.
La nå folk som blant andre Bjerknez og Tore L få ha denne dialektuttalen i fred, er nå min mening.
Jeg har og registrert denne skarringen, hos folk som ikke har oppvokst i områder der det ville ha vært naturlig å erverve talemåten
Har ikke tenkt over at det muligens et mer utbredt hos akademikere, men det er mulig det er det. Jeg assosierte det mer med snobberi fra folk bosatt i og rundt Oslo. Mye av dette i nyhets- og debattprogrammer på TV feks. Har og irritert meg over dette.
En annen sak er at det snart ikke snakkes trøndersk på trønderradioen.
Folk som ikke har guts til å snakke dialekten sin oppfatter jeg ærlig talt som litt svake og dustete.
Har vært borti folk oppvokst i Tromsø feks, som snakker som om de har bodd i Oslo 3 hele livet. Mister automatisk en del respekt for folk når jeg registrerer slikt.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Relax »

Jeg er vel for gammel til å bli grenseløst irritert over noen ting, tror jeg,,,,,,MEN,,,det som jeg blir noe irritert over er de som sender mailer (i jobb-sammenheng spesielt) og ikke setter sitt telefonnummer i signaturen eller under navnet sitt på mailen.
Nesten uansett hvor mange mail du sender ( i jobbsammenheng) så SKAL alltid tlf nummeret ditt stå der :twisted
"Do the right thing"

Svar