LeoVince DB killer

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

LeoVince DB killer

Legg inn av Sakkle »

Da jeg skulle starte sykkelen på vei hjem fra jobb i dag så jeg at DBkilleren i den ene potta på sykkelen min mangler. Stjeler folk sånnt? Virker rart... Kan den ha ramla ut? Den er jo festet med kun en skrue.

Går det an å bestille slikt noe sted? Har sjekket nettsidene til Leo Vince og finner ikke noe som ligner. Finner heller ikke eksosanlegget mitt der. Antar det har gått ut av produksjon for lenge siden. Sykkelen er jo en 2008 modell og tror anlegget stammer fra omtrent da også, uten at jeg er sikker på det.

Har delen noe mer offisielt navn, eller er DBkiller det korrekte?

Noen med peil/erfaring/innspill? Noen som har opplevd noe lignende?

Sykkelen bråker i alle fall som et uvær nå og, det er mulig det er innbilning, men den virker som den går litt rart uten(?)
Sist redigert av Sakkle den 10 apr 2019, 06:33, redigert 1 gang totalt.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: DBkiller

Legg inn av Jompa »

Søk "leo vince db killer " så kommer det opp en haug med uoriginale.
Om du da skrur løs den du har igjen, skal du vel kunne finne en eller et par som tilsvarer de du har.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: DBkiller

Legg inn av Sakkle »

Jompa skrev: 12 sep 2018, 23:04 Søk "leo vince db killer " så kommer det opp en haug med uoriginale.
Om du da skrur løs den du har igjen, skal du vel kunne finne en eller et par som tilsvarer de du har.
Takk.

Ser ut som jeg googlet alt unntatt akkurat det. Søkte "DBkiller" men ikke "db killer" :crazy:
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
zarni
Innlegg: 78
Registrert: 20 feb 2018, 09:46
Motorsykkelen din: KTM DUKE 790

Re: DBkiller

Legg inn av zarni »

Hvis du ikke finner noen treff kan du også bytte ut ordet db killer med f. eks silencer, muffler eller baffle.
2015 BMW S1000R
2017 Honda MSX125
2015 Triumph Street Triple 675R
2015 KTM RC 390

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av Sakkle »

Tror omsider jeg har klart å finne rett del, men jeg er neimen ikke sikker. Jeg sliter med å måle dingsen nøyaktig, selv med skyvelære. Det er spes den totale lengden og høyden på delen jeg har problemer med da den er bøyd og man sånn sett ikke bare kan måle. Prøvd å legge den oppå et ark og merke av med tommestokk og penn og deretter måle mellom strekene men føler at jeg fort bommer med en mm eller to da. Og det ser for meg ut som det finnes flere nesten like DB killere med veldig like mål. (Bilde for illustrasjon)

Bilde

Uansett...

Jeg TROR dette er rett del (n.32B Cod.307762801R). Noen som har input på hvordan jeg kan forsikre meg om dette? Det står veldig lite av info på eksosanlegget. Kan ikke finne noen modellnavn etc. Jeg mener det ble nevnt under salget at det er et tosidig 690 SCM anlegg som er montert på en Duke 690, som visstnok var litt uvanlig.

Om dette viser seg å være rett del (eller jeg velger å ta sjansen) er det noen som har tips om hvor den kan skaffes. Jeg får masse treff på nett, men mye på framanlandsk (tysk, italiensk osv.) og en del ebay. Jeg er litt skeptisk til å handle på nettbutikker som ikke i det minste "snakker" engelsk og har veldig dårlig erfaring med ebay.

Var mye spørsmål her, men jeg bare tenker litt høyt og håper på litt input fra noen som har peiling :-k

(Jeg kan jo også velge å bare kjøre uten DB killere, men da tror jeg at jeg blir stoppet før eller siden da sykkelen høres ut som et tordenvær.)
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av Sakkle »

(Feilpost)
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av cannon »

Sakkle skrev: 10 apr 2019, 06:45 Tror omsider jeg har klart å finne rett del, men jeg er neimen ikke sikker. Jeg sliter med å måle dingsen nøyaktig, selv med skyvelære. Det er spes den totale lengden og høyden på delen jeg har problemer med da den er bøyd og man sånn sett ikke bare kan måle. Prøvd å legge den oppå et ark og merke av med tommestokk og penn og deretter måle mellom strekene men føler at jeg fort bommer med en mm eller to da. Og det ser for meg ut som det finnes flere nesten like DB killere med veldig like mål. (Bilde for illustrasjon)

Bilde

Uansett...

Jeg TROR dette er rett del (n.32B Cod.307762801R). Noen som har input på hvordan jeg kan forsikre meg om dette? Det står veldig lite av info på eksosanlegget. Kan ikke finne noen modellnavn etc. Jeg mener det ble nevnt under salget at det er et tosidig 690 SCM anlegg som er montert på en Duke 690, som visstnok var litt uvanlig.

Om dette viser seg å være rett del (eller jeg velger å ta sjansen) er det noen som har tips om hvor den kan skaffes. Jeg får masse treff på nett, men mye på framanlandsk (tysk, italiensk osv.) og en del ebay. Jeg er litt skeptisk til å handle på nettbutikker som ikke i det minste "snakker" engelsk og har veldig dårlig erfaring med ebay.

Var mye spørsmål her, men jeg bare tenker litt høyt og håper på litt input fra noen som har peiling :-k

(Jeg kan jo også velge å bare kjøre uten DB killere, men da tror jeg at jeg blir stoppet før eller siden da sykkelen høres ut som et tordenvær.)
Anbefaler ebay. Og Paypal. Det vil du trolig ha mye glede av senere. Velg helst selgere med god rating, 98 eller høyere er min "standard".

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av Sakkle »

cannon skrev: 10 apr 2019, 07:39 Anbefaler ebay. Og Paypal. Det vil du trolig ha mye glede av senere. Velg helst selgere med god rating, 98 eller høyere er min "standard".
Ja, det er ikke handling på nett generelt som er problemet. Og Paypal har jeg brukt masse. Men jeg har opplevd 2 ganger at varene kjøpt på ebay aldri kommer frem.

Mye mulig jeg må ta til mot å handle på ebay, ja.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av cannon »

Sakkle skrev: 10 apr 2019, 08:02
cannon skrev: 10 apr 2019, 07:39 Anbefaler ebay. Og Paypal. Det vil du trolig ha mye glede av senere. Velg helst selgere med god rating, 98 eller høyere er min "standard".
Ja, det er ikke handling på nett generelt som er problemet. Og Paypal har jeg brukt masse. Men jeg har opplevd 2 ganger at varene kjøpt på ebay aldri kommer frem.

Mye mulig jeg må ta til mot å handle på ebay, ja.
Jeg har bare positive erfaringer. Og noen hundre ebaykjøp. Pass på selgers rating.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av Sakkle »

cannon skrev: 10 apr 2019, 08:07 Jeg har bare positive erfaringer. Og noen hundre ebaykjøp. Pass på selgers rating.
Ja de har jo over 99% de fleste som selger den delen ser det ut til...

Da er det bare å finne ut om det er rett duppedings, da :P
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
kestrom1
Innlegg: 40
Registrert: 01 okt 2018, 08:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2015

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av kestrom1 »

Som tidligere nevnt så er det viktig å sjekke selgers rating på Ebay. Gjerne se om det er en seriøs bedrift med egen hjemmeside og. Det virker i hvertfall betryggende på meg når jeg ser at det er en bedrift som står bak. Ofte litt mer skeptisk til privatpersoner, men hvis de har mange, og gode, tilbakemeldinger så har jeg tatt sjansen før. Aldri hatt negative opplevelser. Husk å legge igjen rating etter at du har handlet og. Like viktig med god som dårlig tilbakemelding og rating. Da hjelper du den neste :-)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av Sakkle »

kestrom1 skrev: 10 apr 2019, 10:01 Som tidligere nevnt så er det viktig å sjekke selgers rating på Ebay. Gjerne se om det er en seriøs bedrift med egen hjemmeside og. Det virker i hvertfall betryggende på meg når jeg ser at det er en bedrift som står bak. Ofte litt mer skeptisk til privatpersoner, men hvis de har mange, og gode, tilbakemeldinger så har jeg tatt sjansen før. Aldri hatt negative opplevelser. Husk å legge igjen rating etter at du har handlet og. Like viktig med god som dårlig tilbakemelding og rating. Da hjelper du den neste :-)
Ja, jeg har tatt sjansen nå, så får vi se :P

Selgeren hadde over 99%, nettside og full pakke.

Jeg ser jo også at det har skjedd en del med ebay-siden siden jeg var der sist. Interfacen er i stor grad lik, men jeg ser at retningslinjene for retur og klaging kommer tydelig frem, at ebay returnerer uavhengig av selger osv. Slik tror jeg ikke det var da jeg hadde mine ebay-problemer for vel 10-15 år siden.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av Sakkle »

Forøvrig nå helt sikker på at jeg har bestilt rett del. Del-nummeret sto skrevet på siden av DB killeren. :redface

LeoVince svarte superkjapt på eposten min og ba om nummeret. Litt rart at jeg ikke har sett det før for jeg har liksom kikket etter det, men den er ganske sotete. Jeg bruker det som unnskyldning.

Uansett er problemet løst, og dingsen forhåpentligvis på vei i posten snart.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av mekkern »

Har hent at jeg ikke har fått ting kjøpt på Ebay men da har jeg opprettet sak og fått tilbake kostnadene..

At jeg har kjøpt ting som egentlig er drit dårlig er en annen sak... men gjenspeiles ofte i pris. :roll
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: LeoVince DB killer

Legg inn av Sakkle »

kestrom1 skrev: 10 apr 2019, 10:01 Som tidligere nevnt så er det viktig å sjekke selgers rating på Ebay. Gjerne se om det er en seriøs bedrift med egen hjemmeside og.
mekkern skrev: 10 apr 2019, 12:34 Har hent at jeg ikke har fått ting kjøpt på Ebay men da har jeg opprettet sak og fått tilbake kostnadene..
Takker for input.

Har mottatt pakken nå og delen ankom i original embalasje (så vidt jeg kan se).
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar