MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Jeg har hatt midtstøtte på alle mine sykler, også GSX-EF'en (1985), som jeg eide en sesong, i 1991.
Veldig praktisk, synes jeg. Ikke minst når sykkelen skal stå parkert over lenger tid.
Veldig praktisk, synes jeg. Ikke minst når sykkelen skal stå parkert over lenger tid.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Jeg har vaska foret til min Shoei GT Air i dag. Etter en meget varm sommer og ferietur med veldig mye svetting lukta det ikke akkurat blomstereng i hjelmen.
Pelte ut foret og vaska det for hånd i en bøtte med litt vaskepulver. Vannet ble helt brunt, så absolutt på tide etter nesten tre år...!
Pelte ut foret og vaska det for hånd i en bøtte med litt vaskepulver. Vannet ble helt brunt, så absolutt på tide etter nesten tre år...!
- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Er vel kanskje på tide at jeg må tenke på det jeg også... Lukter ikke akkurat vondt av hjelmen min, men den er nok skitten vil jeg tro...Dansekris skrev: 29 jul 2018, 22:47 Jeg har vaska foret til min Shoei GT Air i dag. Etter en meget varm sommer og ferietur med veldig mye svetting lukta det ikke akkurat blomstereng i hjelmen.
Pelte ut foret og vaska det for hånd i en bøtte med litt vaskepulver. Vannet ble helt brunt, så absolutt på tide etter nesten tre år...!

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Hehe, oppholder meg regelmessig i Thailand, tar alltid ut lineren i hjelmen min etter hver tur(3 uker). Lar fruen ta seg av håndvaskingDansekris skrev: 29 jul 2018, 22:47 Jeg har vaska foret til min Shoei GT Air i dag. Etter en meget varm sommer og ferietur med veldig mye svetting lukta det ikke akkurat blomstereng i hjelmen.
Pelte ut foret og vaska det for hånd i en bøtte med litt vaskepulver. Vannet ble helt brunt, så absolutt på tide etter nesten tre år...!

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Kjøpte en gelpute fra Biltema, testet den litt i går, litt mindre tresmak i rompa
Men får kjøre en litt lengre tur før jeg konkluderer.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
DEn fungerer vel nærmest som Airhawk puta vil jeg tro, som jeg testet på sommerturen min på til sammen rundt 250 mil. Sånn med en gang så føles det bedre, men tresmaken dukker nok opp okke som etter en stund. Kjør en dagstur på 40-50 mil så finner du det ut vil jeg tro :)Nomade skrev: 31 jul 2018, 14:00 Kjøpte en gelpute fra Biltema, testet den litt i går, litt mindre tresmak i rompaMen får kjøre en litt lengre tur før jeg konkluderer.
Gelpute.jpg
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Satt på ny nøytral tankpad, om en ser bort fra navnet...
.
Den forrige var en smule overdesignet i tillegg til at orangefargen ikke samsvarte godt nok med origianlfargen på dekselet.
Ble seende mye bedre ut med den nye Held pad'en:
Greide jammen å feste den omtrent helt rett i forhold til sidene på dekselet også...

Den forrige var en smule overdesignet i tillegg til at orangefargen ikke samsvarte godt nok med origianlfargen på dekselet.
Ble seende mye bedre ut med den nye Held pad'en:
Greide jammen å feste den omtrent helt rett i forhold til sidene på dekselet også...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Skifter kjede/drev selv for første gang -benytter sjansen til å rense luftfilter og skifte olje/filter mellom service med samme.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikke noe interessant...... 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Reingjort kjede og drev rimelig bra med god gammeldags grønnfarget parafin (så da må den vel være miljøvennlig...
) og forsiktig bruk av nylonbørste, deretter skånsom spyling med hageslangetrykk.
Ble så fint, atte
:
Sjekket også kjedeslakken og ingen behov for justering. Heller ingen slitasje på kjedeglideren på svingarmen.
Ikke verst etter drøye 9K.
Har stor tro på at den automatiske kjedesmøreren gjør sitt til å holde drev og kjede i god trim.
Kontinuerlig påføring av olje under kjøring kan umulig være noe annet enn fornuftig og effektivt


Ble så fint, atte

Sjekket også kjedeslakken og ingen behov for justering. Heller ingen slitasje på kjedeglideren på svingarmen.
Ikke verst etter drøye 9K.
Har stor tro på at den automatiske kjedesmøreren gjør sitt til å holde drev og kjede i god trim.
Kontinuerlig påføring av olje under kjøring kan umulig være noe annet enn fornuftig og effektivt

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Justert kjedet for første gang iløpet av snaue 9500 km siden slakken lå nær maksgrensa på 45mm.
Ikke verst!
Blir en stund til neste gang, tenker jeg.
Er ellers veldig spent på hvor lenge kjede og drev holder etter å ha blitt kontinuerlig smurt med tilpasset olje fra Tutoro chainoiler'en, som ble montert kort tid etter at sykkelen var ny.
Ikke verst!
Blir en stund til neste gang, tenker jeg.
Er ellers veldig spent på hvor lenge kjede og drev holder etter å ha blitt kontinuerlig smurt med tilpasset olje fra Tutoro chainoiler'en, som ble montert kort tid etter at sykkelen var ny.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
De har vært lure med kjedekassa-laget "kjedeholder" som man kan bruke når man demonterer bakhjulet.



当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikke dum den, nei :) .mekkern skrev: 17 aug 2018, 18:33 De har vært lure med kjedekassa-laget "kjedeholder" som man kan bruke når man demonterer bakhjulet.![]()
![]()
Er vel ikke så mange andre sykler som har maken.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikke jeg, men den lokale dekkpusheren satte på nye dekk på sykker'n i dag.
Vekk med Pirelli Scorpion Trail 2K og på med Bridgestone Battlax Adventure A-41, kr. 3500,- ferdig pålagt:
Pirellidekkene ble ofret etter drøye 12K. Da var fordekket nedslitt, mens det gjensto relativt godt med mønster i bakdekket.
Har en mistanke om at spesielt bakdekket flekser for mye og gir mer ujevn slitasje enn hva jeg har erfart med Adventuredekket fra Bridgestone. I hvert fall forrige versjon, A-40, som jeg byttet til flere ganger på den forrige KTM'en.
Samme kjøremønster med og uten passasjer på begge syklene, men mer slitasje på midten på Pirelli sammenlignet med Bridgestone Adventure som er kjent for sin spesielt stive dekkstamme, dermed mindre fleksing.
Vekk med Pirelli Scorpion Trail 2K og på med Bridgestone Battlax Adventure A-41, kr. 3500,- ferdig pålagt:
Pirellidekkene ble ofret etter drøye 12K. Da var fordekket nedslitt, mens det gjensto relativt godt med mønster i bakdekket.
Har en mistanke om at spesielt bakdekket flekser for mye og gir mer ujevn slitasje enn hva jeg har erfart med Adventuredekket fra Bridgestone. I hvert fall forrige versjon, A-40, som jeg byttet til flere ganger på den forrige KTM'en.
Samme kjøremønster med og uten passasjer på begge syklene, men mer slitasje på midten på Pirelli sammenlignet med Bridgestone Adventure som er kjent for sin spesielt stive dekkstamme, dermed mindre fleksing.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I hekkan, det var billig!AJ skrev: 10 sep 2018, 14:57 Ikke jeg, men den lokale dekkpusheren satte på nye dekk på sykker'n i dag.
Vekk med Pirelli Scorpion Trail 2K og på med Bridgestone Battlax Adventure A-41, kr. 3500,- ferdig pålagt:
Nye dekk.JPG
Nye dekk2.JPG
Pirellidekkene ble ofret etter drøye 12K. Da var fordekket nedslitt, mens det gjensto relativt godt med mønster i bakdekket.
Har en mistanke om at spesielt bakdekket flekser for mye og gir mer ujevn slitasje enn hva jeg har erfart med Adventuredekket fra Bridgestone. I hvert fall forrige versjon, A-40, som jeg byttet til flere ganger på den forrige KTM'en.
Samme kjøremønster med og uten passasjer på begge syklene, men mer slitasje på midten på Pirelli sammenlignet med Bridgestone Adventure som er kjent for sin spesielt stive dekkstamme, dermed mindre fleksing.
Er det en pris bare du får?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Jeg får en pris, takker, bukker og betaler...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- haakeik
- Innlegg: 748
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har jeg plugget bakdekket og bestilt nytt dekk. Renset kjedet i går, og da jeg dreiv og snurret på bakdekket oppdaget jeg en spiker som hadde gått rett igjennom
Det værste er at jeg ikke aner hvor lenge den har vært der, og jeg har kjørt sykkel hver dag.
Så sjekk dekka litt oftere, er lærdommen

Så sjekk dekka litt oftere, er lærdommen

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har jeg satt på høyere vindskjerm på min Honda Transalp. Håper med det at jeg vil få noe mindre turbulens, vindsus. 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Kanskje ikke sammenlignbart, men jeg hadde en spiker i vinterdekket på bilen. Plugga det med Biltemasettet og har kjørt ca 20 000km med det uten problemer,og plankegger å sette det på igjen snart.haakeik skrev: 10 sep 2018, 20:55 I dag har jeg plugget bakdekket og bestilt nytt dekk. Renset kjedet i går, og da jeg dreiv og snurret på bakdekket oppdaget jeg en spiker som hadde gått rett igjennomDet værste er at jeg ikke aner hvor lenge den har vært der, og jeg har kjørt sykkel hver dag.
Så sjekk dekka litt oftere, er lærdommen![]()
- Olav K
- Innlegg: 2669
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Idag har man vært isolert pga uvær. Steinras, jordras, flom og oversvømmelse gjør underverker for husfreden.
Så da blei det god tid til å stelle med en av de gamle syklene.
En 87 model XT 600 Tenere kommer sakte tilbake til fordums storhet.
(Håper Kjellv blir litt glad nå)
Salen har fått nytt trekk, og noe fastere polstring.
Bensintanken fikk et lengre opphold hos en kamerat som er biloppretter/lakkerer, og forøvrig har den fått oppgradert dempere og masse andre nye deler.
Idag har jeg skifta olje, bytta bremsevæske, satt inn nytt batteri, montert stålomspunnet bremseslange og bestillt endel nytt.
Innmari gøy og sette den i stand, og mye deler må leites opp på Ebay og Kedo, for de er ikke lengre tilgjengelig via Yamaha Norge.
Forøvrig var dette den første tunge MCen jeg hadde. Etter noen år på "drift" har den nå kommet tilbake :)



Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Så da blei det god tid til å stelle med en av de gamle syklene.
En 87 model XT 600 Tenere kommer sakte tilbake til fordums storhet.
(Håper Kjellv blir litt glad nå)
Salen har fått nytt trekk, og noe fastere polstring.
Bensintanken fikk et lengre opphold hos en kamerat som er biloppretter/lakkerer, og forøvrig har den fått oppgradert dempere og masse andre nye deler.
Idag har jeg skifta olje, bytta bremsevæske, satt inn nytt batteri, montert stålomspunnet bremseslange og bestillt endel nytt.
Innmari gøy og sette den i stand, og mye deler må leites opp på Ebay og Kedo, for de er ikke lengre tilgjengelig via Yamaha Norge.
Forøvrig var dette den første tunge MCen jeg hadde. Etter noen år på "drift" har den nå kommet tilbake :)




Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd


Fantastisk furtebu du har også. Der trur jeg at jeg hadde trivdes gitt

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Begynt så smått å polere sykkeln før vinteren.
Kofferter, sidedeksler og ene sida av tanken har fått en omgang med Autoglym, manuell polering.
Jeg ser at de store flatene på koffertene og delvis kåpa godt kan poleres med maskin.
Kofferter, sidedeksler og ene sida av tanken har fått en omgang med Autoglym, manuell polering.
Jeg ser at de store flatene på koffertene og delvis kåpa godt kan poleres med maskin.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Bosted: Røros
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Originalsetet på MT-10 er ikke det beste. I helga laget jeg meg et nytt setetrekk med innlagt komfortlag. Skal bli spennende og se om vannet holder seg borte. Det er sydd søm mellom kanalene.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
-
- Innlegg: 869
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Montert fast portåpner på sykkelen. Kjekt å ha
Slipper å fomle etter fjernkontrollen i lomma .
Brukte det ekstra strøm uttaket
+ Det ferdige hullet til strøm uttaket på høyre side av mcen
regions bank atm near me
Slapp derved å kutte kabler og borre hull. Samt at strømmen går via tenningen.
Brukte følgende deler som jeg hadde fra før: https://portspesialisten.com/fjernkontr ... ollsystem/
https://portspesialisten.com/fjernkontr ... nkontroll/ og https://webshop.nettbaat.no/products/hornknapp-vanntett

Slipper å fomle etter fjernkontrollen i lomma .
Brukte det ekstra strøm uttaket


Slapp derved å kutte kabler og borre hull. Samt at strømmen går via tenningen.
Brukte følgende deler som jeg hadde fra før: https://portspesialisten.com/fjernkontr ... ollsystem/
https://portspesialisten.com/fjernkontr ... nkontroll/ og https://webshop.nettbaat.no/products/hornknapp-vanntett
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S