MC og drone

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

MC og drone

Legg inn av gbruaset »

Hei! Ved siden av MC, liker jeg også radiostyrte fly og droner. Har selv flere droner, og tenkte det kunne vært artig å ta den med på tur og filme litt. Er det flere her som har droner, eventuelt kan fly de? Hadde vært morsomt å ha med noen, så kunne en få filmet litt mens en kjører selv.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MC og drone

Legg inn av gsx750_80 »

Kan bli festlige opptak det. :-) Her er et eksempel der det er benyttet droner feks fra ca 50 sek, 2 min. og 48 sek, 3 min. og 22 sek. og 5 min. og 8 sekunder uti filmen. https://www.youtube.com/watch?v=YcWDApbz_UU
Jeg traff disse krabatene i San Diego Super Moto på en strand i San Diego for snart 2.5 år siden, og ble med på en kjøretur som var mildt sagt forfriskende. Mopedistene var antakelig stort sett halvparten så gamle som meg selv, med den galskap og spirit man gjerne besitter i 20-årene, men som taper seg etterhvert. De kjørte med 2, 1 eller ingen hjul i bakken, ustanselig. Burnouts og generell galskap. Enkelte nøt også sin jazztobakk under kjøringen. Turen med denne gjengen var et av de absolutte høydepunktene i løpet av ett års opphold i California, for min del, selv om jeg la meg bakerst på min '84 XL250R og var en passiv observatør av galskapen.
mvh

-gsx750_80

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: MC og drone

Legg inn av gbruaset »

Haha. Herlig. Ligger en del fine drone filmer av MC kjøring på YouTube. Var det du som filmet de?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MC og drone

Legg inn av gsx750_80 »

gbruaset skrev: 26 sep 2018, 23:06 Haha. Herlig. Ligger en del fine drone filmer av MC kjøring på YouTube. Var det du som filmet de?
Nei, jeg hadde ikke noe med filmingen å gjøre, men er såvidt med på en av disse filmene på youtube, i regi av San Diego SuperMoto. Fant filmene i ettertid. En annen sak som overrasket meg var at politiet tilsynelatende holdt seg på avstand, når det kom fra 50 til antakeligvis over hundre motorsyklister som foretok alskens stunt på offentlig veg. Mulig det bare ville blitt uhåndterlig, og ført til enda mer kaos. Her er forresten en figur som gjorde seg bemerket med inspirert kjøring på offentlig veg, i samme by;
https://www.youtube.com/watch?v=WvOgsVtQRVA
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: MC og drone

Legg inn av Tonys »

Har en mavic pro, jeg har hatt med litt, men blir ofte mer opptatt av å kjøre mc enn sende opp drona.
Tøffe filmer blir det dog m drone. Ligger litt inni her som jeg tok i vinter.
https://youtu.be/exPXAvziTVw
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: MC og drone

Legg inn av gbruaset »

stilig. Bli med på tur til våren, så tar vi med dronene! Har en mavic selv, og litt tanker og idèer om å lage noen kule videoer!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC og drone

Legg inn av Bjerknez »

Har lenge lurt litt på en drone, men jungelen er stor. Har lest meg til at det er DJI Mavic og Phantom(?) som er kremen for hobbybrukeren?

Hva anbefales for en som ikke vil ha det kjipeste og som vil ha en drone man kan vokse litt med da? Videomuligheter med gimball og stabilisator etc. samt opptak i 4K 60fps er et must.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: MC og drone

Legg inn av gbruaset »

Bjerknez skrev: 02 okt 2018, 10:17 Har lenge lurt litt på en drone, men jungelen er stor. Har lest meg til at det er DJI Mavic og Phantom(?) som er kremen for hobbybrukeren?

Hva anbefales for en som ikke vil ha det kjipeste og som vil ha en drone man kan vokse litt med da? Videomuligheter med gimball og stabilisator etc. samt opptak i 4K 60fps er et must.
Hvis du skal ha 60 fps i 4K, må du ty til en av de dyrere i Phantom serien, "phantom 4", fikser dette tror jeg. Mavic har bare 30 fps i 4k. Fordelen med mavic er at den er sammenleggbar, slik at den er lett å ta med i en ryggsekk, eller lignende. Det kan du ikke med phantom serien. Hvis du sjekker ut rc.butikken.no , finner du et rikt utvalg av DJI produkter, som er markedsledende innen hobby droner.

Svar