Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av kjellv »

Lauri skrev: 19 sep 2018, 19:54
:vs du får klistre på et lite smil. Trådstarter, som eier utgangspunktet, begynte tråden med å kritisere språket og manglende korrektur i et avisinnlegg. Som jeg avslutter med: Ingen skal se bort ifra at trådstarters egne skrivefeil var ironisk ment. Om så var - så bet jeg grundig på det agnet. :prf
:P :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Altså... det er stor forskjell i å skrive et avisinnlegg og kladde ned noe i et forum mens man sitter paralelt med arbeidsoppgaver, er trøtt om morgenen etc.

Et avisinnlegg går gjerne (eller vertfall bør gå) gjennom en korrektur før noe publiseres. Når det er sagt så er 80% av innleggene mine skrevet fra iPad eller mobil, noe som øker vanskelighetsgraden med tanke på skriveleifer.

At mormor har skrivefeil og formuleringer som ikke ligner grisen i mailene jeg får vektlegger jeg ikke stort. Men når jeg leser lokalavisen på nett så føler jeg nesten det blir for dumt at man til daglig gjør gravrende feil. Vi snakker ikke alltid om forumeloringsfeil heller, men hele ord som har blitt glemt og feil som selv barneskoleelever hadde plukket opp.

Rett og slett veldig slapt.

Å ja.. dette innlegget ble også skrevet på iPad i hui og hast. Derdor vil du garantert finne feil her også. :)

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Snekker.edvin »

Jeg er ikke norsk og har dårlig grammatikk kunnskap men sånn bruk av språket irriterer meg
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=118948064

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Snekker.edvin »

En annen eksempel. Nettbutikk SS maskin AS.

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.htm ... =101471626

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av KåreDump »

Snekker.edvin skrev: 25 sep 2018, 07:26 En annen eksempel. Nettbutikk SS maskin AS.

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.htm ... =101471626
Kjenner jeg får lyst til å stikke en gaffel i øyet! ](*,)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Irriterer meg grenseløst at jeg dreit meg loddrett ut i går og hold på og meie ned en motorsyklist med bilen. Hadde vel sikkert blitt delt eller hans skyld hvis det hadde smelt, men det var en forglemmelse fra min side som forårsaket hele hendelsen.

Jeg svinger til høyre i en rundkjøring i lånt bil og kjører ut på en rett veistrekning med 70-sone. Lenger nede er det et kryss hvor de som skal ut på veien jeg kjører på har vikeplikt. Jeg ser det står en motorsyklist og venter til jeg passerer og siden jeg er motorsyklist selv så hold jeg ekstra øye med han i tillfelle han skulle smette ut.

Han står og glaner meg rett i trynet og like før krysset så bremser jeg litt ned i tillfelle. Da kjører gjøken faen meg rett ut i veien. Han bråstopper og legger sykkelen halveis(men ikke helt) ned og jeg ser i speilet at han og sykkelen kom uskadet fra det. Han kjørte videre motsatt vei.

Jeg tenkte i noen sekunder om denne fyren var helt blind, helt til det er en bil bak som blinker på meg. Da skjønte jeg ingenting.... helt til jeg så at blinkersen til høyre etter rundkjøringen fortsatt var på, fint skult av rattstammen og akkurat lav nok "tikkelyd" til at den ble overdøvet av radioen i bilen.

Først da skjønte jeg at motorsyklisten trodde at jeg skulle svinge til høyre der han kom ut, siden jeg også bremset ned litt. Altså en situasjon som kunne endt ille hvis ikke motorsyklisten hadde nappet i bremsen som han gjorde. Var ikke mer enn ett par meter fra han.

Merket jeg hadde lyst til å kjøre inn i en skog og dytte hodet ned i en stor maurtue. Fryktelig irriterende... :redface

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 02 okt 2018, 15:55 Irriterer meg grenseløst at jeg dreit meg loddrett ut i går og hold på og meie ned en motorsyklist med bilen. Hadde vel sikkert blitt delt eller hans skyld hvis det hadde smelt, men det var en forglemmelse fra min side som forårsaket hele hendelsen.

Jeg svinger til høyre i en rundkjøring i lånt bil og kjører ut på en rett veistrekning med 70-sone. Lenger nede er det et kryss hvor de som skal ut på veien jeg kjører på har vikeplikt. Jeg ser det står en motorsyklist og venter til jeg passerer og siden jeg er motorsyklist selv så hold jeg ekstra øye med han i tillfelle han skulle smette ut.

Han står og glaner meg rett i trynet og like før krysset så bremser jeg litt ned i tillfelle. Da kjører gjøken faen meg rett ut i veien. Han bråstopper og legger sykkelen halveis(men ikke helt) ned og jeg ser i speilet at han og sykkelen kom uskadet fra det. Han kjørte videre motsatt vei.

Jeg tenkte i noen sekunder om denne fyren var helt blind, helt til det er en bil bak som blinker på meg. Da skjønte jeg ingenting.... helt til jeg så at blinkersen til høyre etter rundkjøringen fortsatt var på, fint skult av rattstammen og akkurat lav nok "tikkelyd" til at den ble overdøvet av radioen i bilen.

Først da skjønte jeg at motorsyklisten trodde at jeg skulle svinge til høyre der han kom ut, siden jeg også bremset ned litt. Altså en situasjon som kunne endt ille hvis ikke motorsyklisten hadde nappet i bremsen som han gjorde. Var ikke mer enn ett par meter fra han.

Merket jeg hadde lyst til å kjøre inn i en skog og dytte hodet ned i en stor maurtue. Fryktelig irriterende... :redface

Å herregud for en vond situasjon. Ville faktisk vært duden på sykkelen istedenfor deg.

Skulle vært morsomt å høre når han fortalte om den samme episoden, du stod nok ikke høyt i kurs, hehe.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 02 okt 2018, 16:07
Bjerknez skrev: 02 okt 2018, 15:55 Irriterer meg grenseløst at jeg dreit meg loddrett ut i går og hold på og meie ned en motorsyklist med bilen. Hadde vel sikkert blitt delt eller hans skyld hvis det hadde smelt, men det var en forglemmelse fra min side som forårsaket hele hendelsen.

Jeg svinger til høyre i en rundkjøring i lånt bil og kjører ut på en rett veistrekning med 70-sone. Lenger nede er det et kryss hvor de som skal ut på veien jeg kjører på har vikeplikt. Jeg ser det står en motorsyklist og venter til jeg passerer og siden jeg er motorsyklist selv så hold jeg ekstra øye med han i tillfelle han skulle smette ut.

Han står og glaner meg rett i trynet og like før krysset så bremser jeg litt ned i tillfelle. Da kjører gjøken faen meg rett ut i veien. Han bråstopper og legger sykkelen halveis(men ikke helt) ned og jeg ser i speilet at han og sykkelen kom uskadet fra det. Han kjørte videre motsatt vei.

Jeg tenkte i noen sekunder om denne fyren var helt blind, helt til det er en bil bak som blinker på meg. Da skjønte jeg ingenting.... helt til jeg så at blinkersen til høyre etter rundkjøringen fortsatt var på, fint skult av rattstammen og akkurat lav nok "tikkelyd" til at den ble overdøvet av radioen i bilen.

Først da skjønte jeg at motorsyklisten trodde at jeg skulle svinge til høyre der han kom ut, siden jeg også bremset ned litt. Altså en situasjon som kunne endt ille hvis ikke motorsyklisten hadde nappet i bremsen som han gjorde. Var ikke mer enn ett par meter fra han.

Merket jeg hadde lyst til å kjøre inn i en skog og dytte hodet ned i en stor maurtue. Fryktelig irriterende... :redface

Å herregud for en vond situasjon. Ville faktisk vært duden på sykkelen istedenfor deg.

Skulle vært morsomt å høre når han fortalte om den samme episoden, du stod nok ikke høyt i kurs, hehe.
Nei, å det er nok fullt forståelig også. :roll
Er liksom ett fett hvem som for skylden når man i værste fall kjører i hjel et menneske. Er mange tilfeldigheter som førte til denne hendelsen. Jeg kjlrte en lånt bil et kort stykke og stilte derfor ikke inn alt av ratt og sete etc. Dermed skjulte rattet akkurat blinklys indikatoren og tikkelyden hørte jeg ikke. Jeg trodde egentlig at jeg var årvåken hele veien og hadde situasjonen under kontroll, men egentlig var det jeg som var «drittsekken». Irriterende...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

du stod nok ikke høyt i kurs, hehe
Blir nok ikke bedt i bryllupet nei... :lol

Jeg er bare glad for at jeg ikke snudde i sinne og kjørte etter han for å skjelle han ut. Det hadde vel blitt tidenes kamel å svelge.. :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

De to øverste nyhetene på den lokale avisa...
Skjermbilde.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Første artikkelen er nå oppdatert i avisen og tittelen er attpåtil endret. Men feilen er der fortsatt.

Håpløst...
Skjermbilde2.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av AJ »

Enig.
Det burde være enkelt for de på desken å se at ordet "kopierer" er en klønete slurvefeil i denne overskriften, som selvfølgelig burde vært "Nå vil politikerne i Drammen kopiere (min utheving) Fredrikstads gigantsuksess" eller ta sjansen på de faktisk kommer til å gjøre det ved å skrive "Drammen kopierer Fredrikstads gigantsuksess".
Selv liker jeg den siste fastslående varianten best selv om denne overskriften foregriper begivenhetenes mulige gang en drøy smule... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Stian87 »

Det siste overskriften forutsetter jo at det er påbegynt da :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av AJ »

Stian87 skrev: 03 okt 2018, 12:53 Det siste overskriften forutsetter jo at det er påbegynt da :)
Nettopp :crazy: .
For å sitere meg selv:
selv om denne overskriften foregriper begivenhetenes mulige gang en drøy smule... ;)
Om den overskriften hadde blitt brukt så ville vel politikere og andre i Drammen kanskje blitt grenseløst irriterte... :ohyeah: :bl3 :moi:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Dansekris »

Jompa skrev: 07 sep 2018, 21:37 Det irriterer meg at når vi endelig har hatt en skikkelig fin og varm sommer i Nordnorge skal dommedagsprofetene hevde at årsaken til det er menneskeskapte klimaendringer.
Overskrifter som "Ekstrem varme" og "Dette er bare begynnelsen" med påfølgende dommedagsprofetier skal sørge for at vi som har hatt glede av noen dager med over 30 liksom skal ha dårlig samvittighet.
En metereolog påsto til og med at vi i nord må være obs på enda mer ekstremvær i årene som kommer, og viste da til høy ekstremt høy temperatur i juli og opptil 200% mer regn enn normalt i august.
Værstatistikken viste mer regn enn normalt, men ikke mer enn omtrent 20 % over. Mao nok en gang faktafeil fra klimamafiaen.
( Synd artikkelen var pluss-sak, ellers skulle jeg kopiert den)

Og politikerne kan igjen legitimere sine "klimatiltak".
Kjære Putin og Trump, vær så snill å gi oss atomtrusselen tilbake.
Regner med du har sett Folkeopplysningens siste episode nå om klimatrusselen?

https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysning ... 03-10-2018

Der får dine venner i Klimarealistene kjørt seg. Regner med du klarer å bortforklare alt som fremkommer i programmet også?
Det prøver hvert fall KL seg på - http://www.klimarealistene.com/2018/10/ ... reloaded=1

Svar