Kjør sakte aksjon

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Kjør sakte aksjon

Legg inn av Plastrakett_71 »

Heisann!

Som flere her sikkert har fått med seg, så skal det være en kjør sakte aksjon fra Plantasjen på Hvam i morgen kveld kl 18.

Jeg har absolutt planer om å delta. Hadde vært kult om jeg fikk med meg en eller annen til å kjøre MC sammen med meg (har sykkel, men rakk ikke å få lappen i år dessverre). Har intercom og vester med rød L, så den biten er i orden.
Jeg bor på Neskollen, så du må evt. svippe innom her på din vei. :-k

Men; hvis ingen kan eller bor sånn til at det lar seg gjøre med MC, så tar jeg dieselpurka og forurenser som best jeg kan! :twothumbs:

Send meg gjerne en PM om du har lyst til å være med da vel? :D
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av AJ »

________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Plastrakett_71 »

Det er den samme aksjonen ja.
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Stian87 »

Denne aksjonen gikk ikke så bra gitt. https://www.aftenposten.no/osloby/i/VR8 ... orerkortet
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Plastrakett_71 »

Stian87: Tja... det kommer ann på øyet som ser, ikke sant?
Jeg deltok selv i denne aksjonen, og det så ut til å gå veldig fredelig og rolig for seg. MEN; når det nevnes i artikkelen at flere av aksjonistene la seg ut i de andre filene og blokkerte for annen trafikk, så stemmer ikke dette med virkeligheten. Det jeg så var at det kom biler oppover mot Djupdalstoppen (i de andre filene) som helt plutselig satte på nødblink (som flere av oss i protestaksjonen hadde satt på), og bremset kraftig ned for å følge hastigheten vår.

For meg så virker det som om det var noen som var ute etter å sabotere aksjonen - og det fikk de til. To personer, deriblant aksjonslederen, ble fratatt førerkort og anmeldt.

Utover dette, så er jeg veldig glad for at det ikke ble motorsykkelkjøring på meg i går: det var kaldt, og det gikk veldig sakte innover.
Men jeg hadde blitt en racer på krypkjøring da :twothumbs:
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Stian87 »

Vet spørs vel hva målet med aksjonen var, som var vel å protestere mot flere bomstasjoner og økte bompenger. Og ved protesten påvirke politikerne.

Om politikerne blir påvirket gjenstår å se, med det bystyret som sitter i Oslo har jeg liten tro på at de kommer til å bry seg noe om noen saktekjørende bilister. Når aksjonslederen blir fratatt førerkortet i tillegg så er det vel vanskelig å se aksjonen som særlig vellykket.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Plastrakett_71 »

Politikerne kjører sin egen agenda uavhengig av hva du og jeg måtte mene om både det ene og det andre, så sånn sett kan man jo si at det var bortkastet tid, og at aksjonen var mindre vellykket.

Men; nå ser ikke jeg noen grunn til å begynne en lengre diskusjon i "Tung MC"-delen av forumet - det er nok av andre arenaer for denslags :-k
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Dansekris »

Plastrakett_71 skrev: 05 okt 2018, 10:57 Politikerne kjører sin egen agenda uavhengig av hva du og jeg måtte mene om både det ene og det andre, så sånn sett kan man jo si at det
Politikernes agenda er å styre landet, forvalte penger og finne løsninger på utfordringer vi står ovenfor. Jeg er så lei av dette NOK er NOK-hysteriet. Jeg er glad for at de som faktisk kjører på veien betaler. Bompenger har visst seg svært effektivt.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Stian87 »

Enig med Kris her. Det er selvfølgelig ingen som vil betale bompenger, men når det kommer til finansiering av veier mener jeg det absolutt har noe for seg. Det er fornuftig at de som skal bruke veien er de som betaler (deler) av den. Politikerne sitter heller ikke og finner på ting for morroskyld. Det handler om et budsjett som skal gå opp, dersom man vil investere mer i f.eks. sykkelveier må man ha penger til det. Når målet er å redusere antall biler inn å ut til oslo kan man øke bompengene, få inntekter til sykkelveier og samtidig redusere biltrafikken.

Jeg har lite sansen for kjør sakte aksjoner, det eneste man oppnår i dette tilfellet er at to personer mister førerkortet, masse unødvendig forurensning, irritasjon og kø, og at ambulanse(n/r) ikke kommer frem. Ønsker man å påvirke politikere er det andre måter å gjøre dette på.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 05 okt 2018, 12:43 Enig med Kris her. Det er selvfølgelig ingen som vil betale bompenger, men når det kommer til finansiering av veier mener jeg det absolutt har noe for seg. Det er fornuftig at de som skal bruke veien er de som betaler (deler) av den. Politikerne sitter heller ikke og finner på ting for morroskyld. Det handler om et budsjett som skal gå opp, dersom man vil investere mer i f.eks. sykkelveier må man ha penger til det. Når målet er å redusere antall biler inn å ut til oslo kan man øke bompengene, få inntekter til sykkelveier og samtidig redusere biltrafikken.

Jeg har lite sansen for kjør sakte aksjoner, det eneste man oppnår i dette tilfellet er at to personer mister førerkortet, masse unødvendig forurensning, irritasjon og kø, og at ambulanse(n/r) ikke kommer frem. Ønsker man å påvirke politikere er det andre måter å gjøre dette på.
Altså, de fleste voksne mennesker forstår at hvis man fjerner inntektene fra ett sted, så må det tas fra et annet sted. Jeg er ikke imot og betale for meg, men jeg liker ikke disse bomstasjonene. Må da være mye enklere og ta inn disse pengene fra andre steder. Sleng på en krone litern for bensinen og fjern alt av bomstasjoner. Evt. ta det over skatteseddelen.

Da endrer man bare noen tall og det er fint lite med utgifter på gjennomføringene. I stede for å bygge bomstasjoner og papirmølla rundt dette.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 05 okt 2018, 13:33
Stian87 skrev: 05 okt 2018, 12:43 Enig med Kris her. Det er selvfølgelig ingen som vil betale bompenger, men når det kommer til finansiering av veier mener jeg det absolutt har noe for seg. Det er fornuftig at de som skal bruke veien er de som betaler (deler) av den. Politikerne sitter heller ikke og finner på ting for morroskyld. Det handler om et budsjett som skal gå opp, dersom man vil investere mer i f.eks. sykkelveier må man ha penger til det. Når målet er å redusere antall biler inn å ut til oslo kan man øke bompengene, få inntekter til sykkelveier og samtidig redusere biltrafikken.

Jeg har lite sansen for kjør sakte aksjoner, det eneste man oppnår i dette tilfellet er at to personer mister førerkortet, masse unødvendig forurensning, irritasjon og kø, og at ambulanse(n/r) ikke kommer frem. Ønsker man å påvirke politikere er det andre måter å gjøre dette på.
Altså, de fleste voksne mennesker forstår at hvis man fjerner inntektene fra ett sted, så må det tas fra et annet sted. Jeg er ikke imot og betale for meg, men jeg liker ikke disse bomstasjonene. Må da være mye enklere og ta inn disse pengene fra andre steder. Sleng på en krone litern for bensinen og fjern alt av bomstasjoner. Evt. ta det over skatteseddelen.

Da endrer man bare noen tall og det er fint lite med utgifter på gjennomføringene. I stede for å bygge bomstasjoner og papirmølla rundt dette.
Men jeg er ikke interessert i å betale året rundt for alle de nye veiene rundt om i landet når jeg ikke kjører på de. Ja jeg betaler hvis jeg en skjelden gang skulle befinne meg der, men ikke resten av året når jeg surrer rundt på de gamle (nedbetalte) fylkesveiene i nærområdet. Blir litt som ferjer tenker jeg. Bruker du ferja så betaler du.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Bjerknez »

Hvis ikke du kjører så fyller du jo heller ikke drivstoff... ?

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 05 okt 2018, 13:44 Hvis ikke du kjører så fyller du jo heller ikke drivstoff... ?
Det er jo ikke det samme. Drivstoff må man jo ha uansett. Det er jo bestemte veistrekninger som skal finansieres.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 05 okt 2018, 13:44 Hvis ikke du kjører så fyller du jo heller ikke drivstoff... ?
Du tok ikke poenget. Jeg er ikke særlig hissig på å spleise på absolutt alt. Ja jeg forstår at veiene og bomstasjonene ikke er ditt valg alene, men sånn fungerer nå demokratiet.

Vi kunne jo sikkert lagt på bensinprisen såpass mye at alle kunne få hver sin Toyota Yaris av staten også, men jeg trenger ikke en Yaris så for meg passer ikke den løsningen.
Sist redigert av Rune75 den 05 okt 2018, 14:01, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjør sakte aksjon

Legg inn av Bjerknez »

Altså... det er helt sikkert en drøss jeg betaler for over skatteseddelen som jeg aldri benytter meg av. Det gjelder alle. De som bor i finnmark betaler sikkert en god del for det nye sykehuset på Kalnes selv om dem aldri noensinne kommer til å så mye som se bygningen.

Jeg vil ha det enkelt. Ta alt over en kam og driv inn pengene over skatteseddelen (eller andre steder) og la disse bomstasjonene forsvinne. Om jeg betaler noen slanter i året for noe som skjer oppe i Nord driter jeg en lang'en i. Sånn må det være. Man klarer uansett ikke å blidgjøre alle.

Vi spleiser jo på helsesystemet?

Skal jeg betale mer fordi jeg ikke bor langt unna kanskje landets mest moderne sykehus?

Svar