Hvilken sykkel - naked/sport

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Olav K »

hakhap skrev:Så skal vi nå ha lit maffia fighting mellom BMW og Triumph gjengen???? :-k
Det er nytteløst, fram til Triumph har fornyet sin Speed Triple, vinner BMWen lett... For det er en rå sykkel til en meget bra pris. Sånn er det bare, til og med en Triumphfrelst som meg må innrømme det :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Sopranoo »

Ta ett raskt søk i google på søkordet naked bike...... bilder....................................................

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av LordShaft »

Zadnez skrev:Neida, som lorden har presisert tidligere, triumphene kan ikke engang nevnes i samme åndedrag som S1000r :-)å
Det står jeg fortsatt fast med. Jeg skal være ærlig å innrømme at jeg liker bmw bedre og bedre for hver dag som går. Det er en x faktor med en del av bmw modellene som ingen av de andre merkene har :-# :x

Når det er sagt, så ligger hjertet mitt hos Ducati (enda) og det er helt klart en sykkel jeg hadde valgt framfor en "bedre" konkurrent. Men jeg har ingen problem med å se at det er andre merker som har langt bedre sykler enn ducati.

Å BMW har helt klart fått det til de siste årene. Men hvor lenge varer det før noen andre kommer å tar over "tronen" :scratch

Nicolay
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2018, 08:20
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Nicolay »

Hei! Tar sjansen på å spørre i denne tråden, da jeg kikker på ny sykkel i denne kategorien. Er det noen som kan komme med tips til sykler som har 2 enderør, enten en på hver side eller begge 2 opp under salen? Personlig liker jeg dette veldig godt og driver å kikker på min sykkel nr 2 :) Tenker da i sjangeren naked/sport og sportstouring. Sykkelen må være av nyere årgang med ABS og ligge innenfor 120 000 kr. Takker for alle tilbakemeldinger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

Vet ikke helt om du finner en Speed Triple R til den prisen, men der har du to enderør oppe under salen.

Her har du en:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=121433230

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av hakhap »

Kawasaki z1000 har og endrer på hver side men ikke under salen.

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Nicolay
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2018, 08:20
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Nicolay »

Den Speed Triple R til Triumph er fin. Takk for tips. Men pris og km-stand er noe i høyeste laget. Har også sett en del på Ducati sin Monster som jeg liker utseende på :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Stian87 »

Nicolay skrev: 04 okt 2018, 14:46 Den Speed Triple R til Triumph er fin. Takk for tips. Men pris og km-stand er noe i høyeste laget. Har også sett en del på Ducati sin Monster som jeg liker utseende på :)
Har hatt ducati monster 821 og kan bekrefte at det er en kjempesykkel! Helt til min fikk motorhavari, men det trenger jo ikke skje med deg :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av haakeik »

Nicolay skrev: 04 okt 2018, 14:19 Hei! Tar sjansen på å spørre i denne tråden, da jeg kikker på ny sykkel i denne kategorien. Er det noen som kan komme med tips til sykler som har 2 enderør, enten en på hver side eller begge 2 opp under salen? Personlig liker jeg dette veldig godt og driver å kikker på min sykkel nr 2 :) Tenker da i sjangeren naked/sport og sportstouring. Sykkelen må være av nyere årgang med ABS og ligge innenfor 120 000 kr. Takker for alle tilbakemeldinger.
Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke brydd meg om antall enderør. For noen sykler holder det absolutt med ett. Vektbesparende er det også :thumleft
Aprilia Tuono er en sykkel jeg definitivt ville ha tatt en titt på, hvis jeg var ute etter en naked som nr.2 sykkel. Det er en utrolig rå sykkel, med fet lyd. Denne her er innenfor budsjettet ditt så det holder: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=121848017 :yeyeye

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

Kjøp sykkelen du har mest lyst på ut fra kritteriene du har. Liker du sykler med to enderør så kjøper du det, så bygger du dine egne erfaringer derfra.

Nicolay
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2018, 08:20
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Nicolay »

Ja det skal ikke være lett :) i tillegg er jeg usikker på om neste sykkel blir en twin eller firer:-P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

Nicolay skrev: 05 okt 2018, 12:42 Ja det skal ikke være lett :) i tillegg er jeg usikker på om neste sykkel blir en twin eller firer:-P
Under 1000 kubikk så ville jeg kanskje ikke valgt en firer. Det begrunner jeg med at sist jeg kjørte en 600ccm R-sykkel så ble jeg skuffet. Helt håpløst og måtte tyne den til 8-9.000rpm før det skjer noe på norske veier.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 05 okt 2018, 13:12
Nicolay skrev: 05 okt 2018, 12:42 Ja det skal ikke være lett :) i tillegg er jeg usikker på om neste sykkel blir en twin eller firer:-P
Under 1000 kubikk så ville jeg kanskje ikke valgt en firer. Det begrunner jeg med at sist jeg kjørte en 600ccm R-sykkel så ble jeg skuffet. Helt håpløst og måtte tyne den til 8-9.000rpm før det skjer noe på norske veier.
Tullball. En naken rekkefirer på 600cc er veldig morsomt det og. Begynte på en sånn og hadde det veldig moro. Ille fort gikk det også! :vs

MEN, nå er jo budsjettet høyt nok til å velge noe som er litt gøy med to eller tre sylindre.
Sist redigert av Dansekris den 05 okt 2018, 13:26, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av kvase »

Her en skikkelig naked / sport sak ca 1000cc
Bilde
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 05 okt 2018, 13:19
Bjerknez skrev: 05 okt 2018, 13:12
Nicolay skrev: 05 okt 2018, 12:42 Ja det skal ikke være lett :) i tillegg er jeg usikker på om neste sykkel blir en twin eller firer:-P
Under 1000 kubikk så ville jeg kanskje ikke valgt en firer. Det begrunner jeg med at sist jeg kjørte en 600ccm R-sykkel så ble jeg skuffet. Helt håpløst og måtte tyne den til 8-9.000rpm før det skjer noe på norske veier.
Tullball. En naken rekkefirer på 600cc er veldig morsomt det og. Begynte på en sånn og hadde det veldig moro. Ille fort gikk det også! :vs
Det skal du få lov til å mene. Jeg syntes bare det var kjedelig med så lite krefter nedover i registeret. Helt ærlig så ble jeg ikke spesielt skremt over 9.000rpm heller. Selv om jeg garantert hadde klart og miste førerkortet på en slik også :redface

På bane hvor man trenger kreftene langt oppe i høyere hastigheter ser jeg mer fordelen, men på norske landeveier, not so mutch...

Svar