Hva ble du krenket av i 2018?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av KåreDump »

Det kan se ut til at 2018 vil gå inn i historiebøkene som «det året alle ble krenket».
Og det er ikke bare generasjon-snowflake som blir krenka, alle blir krenka, selv gamlinger som meg blir krenka!
33E72B02-794D-4F2C-A4B8-64F7A617BF9D.jpeg
Og her sitter jeg, året går mot slutten, og Jeg forblir fullstendig ukrenka....
Hva feiler meg? Hvorfor kan ikke jeg bli krenka?
Er jeg for dum, for uengasjert, for lat eller for kynisk til å bli krenka?

Er det flere som meg, eller er jeg alene om problemet?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Bjerknez »

Du er ikke alene :knegg

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Stian87 »

Du er ikke alene nei 😂 for meg var toppen av krenkelsesåret når en barnehageansatt ble krenket over at Listhaug kalte stortinget en barnehage. :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av NickNei »

Tror ikke jeg har vært krenket siden slutten av 80-tallet, da kjerringa dro en Rick Astley-CD inn i huset :)
Å bli krenket på andre sine vegne har vel også blitt voldsomt populært :)

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av KåreDump »

NickNei skrev: 06 okt 2018, 11:27 Å bli krenket på andre sine vegne har vel også blitt voldsomt populært :)
Krenka-by-proxy!! Ja, det er imponerende!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av overlay »

Dette har blitt ekstremt populært, generelt det å være politisk korrekt.
Inntrykket mitt er at 2018 er også året hvor man snudde opp på utrykket "uskyldig inntil det motsatte er bevist"

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Sakkle »

Tror de fleste oppegående mennesker blir litt oppgitt over hva enkelte kan la seg krenke av. Ofte som dere sier, på vegne av andre, enten de ble krenket eller ei. Politisk korrekthet har etter min mening gått alt for langt. Nå er det heldigvis ikke like ille her til lands som for eksempel på enkelte amerikanske universiteter. Goggle "micro aggression" og forbered deg på et internet-eventyr av de sjeldne. Dersom du er på jakt etter en liten dose av politisk ikke-korrekthet kan du sjekke ut Ben Shapiro på Youtube. Jeg er overhodet ikke enig i alt han sier, men det er underholdende å se han knuse argumentene til den krenkede massen.




Husker ikke hvem som sa det, men det er ikke en menneskerett å ha rett til å bli krenket. Eller i alle fall ikke å bli tatt på alvor når det skjer.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Ronning »

Jeg blir krenket over at folk reagerer kraftig pga teksten på en tskjorte. SKANDALE! Hvor er nærmeste talerør???

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Jompa »

Jeg smilte litt for meg selv da jeg leste de første innleggene i tråden i går kveld. Hadde bare så vidt nådd å lese igjennom da fruen spurte om jeg hadde sett hva avisa skrev. Her er en kort artikkel fra Altaposten, Ifinnmark hadde en litt grundigere plussartikkel om samme sak.
Saken omhandler bedriften jeg jobber for:

https://www.altaposten.no/incoming/2018 ... 648807.ece

Faktum er at bedriften bruker mye vann, både til kjøling under saging og til rengjøring av blandere og annet produksjonsutstyr.
Dette vannet renner gjennom et renseanlegg som består av et basseng der det meste av slammmet legger seg i bunnen og flere kummer som tar ut restene av slammet.
Omtrent en gang pr måned blir bassenget tømt med hjullaster, etter at vannet som er øverst i bassenget er pumpet ut med lensepumpe.
Dette gjøres for at hjullasteren egner seg dårlig til transport av vann og tyntflytende slam.
Både slammet og vannet blir dumpet i enden av ei fylling bestående av knust restbetong i enden av fabrikkområdet.

Det er to mann som for det meste står for denne jobben.
Han som kjører hjullasteren har over 20 års ansettelse og han som har stått for pumpinga, etter ordre fra ledelsen, har ett og ett halvt års ansettelse.
Den nyansatte som nevnes i artikkelen er meg.
Nå er jeg en type som tåler det meste, men lørdagskvelden hadde jeg litt høy temp oppunder topplokket, for å si det mildt.
Vel, jeg lærte i alle fall en ting, når noen uttaler at "feilen ble gjort av en nyansatt som ikke kjente rutinene" eller at
" det var et innleid firma som skulle utføre jobben" osv er det nok ofte bare et forsøk på ansvarsfraskrivelse.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av KåreDump »

:O :O :O
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Rune75 »

Jompa skrev: 07 okt 2018, 21:23 Jeg smilte litt for meg selv da jeg leste de første innleggene i tråden i går kveld. Hadde bare så vidt nådd å lese igjennom da fruen spurte om jeg hadde sett hva avisa skrev. Her er en kort artikkel fra Altaposten, Ifinnmark hadde en litt grundigere plussartikkel om samme sak.
Saken omhandler bedriften jeg jobber for:

https://www.altaposten.no/incoming/2018 ... 648807.ece

Faktum er at bedriften bruker mye vann, både til kjøling under saging og til rengjøring av blandere og annet produksjonsutstyr.
Dette vannet renner gjennom et renseanlegg som består av et basseng der det meste av slammmet legger seg i bunnen og flere kummer som tar ut restene av slammet.
Omtrent en gang pr måned blir bassenget tømt med hjullaster, etter at vannet som er øverst i bassenget er pumpet ut med lensepumpe.
Dette gjøres for at hjullasteren egner seg dårlig til transport av vann og tyntflytende slam.
Både slammet og vannet blir dumpet i enden av ei fylling bestående av knust restbetong i enden av fabrikkområdet.

Det er to mann som for det meste står for denne jobben.
Han som kjører hjullasteren har over 20 års ansettelse og han som har stått for pumpinga, etter ordre fra ledelsen, har ett og ett halvt års ansettelse.
Den nyansatte som nevnes i artikkelen er meg.
Nå er jeg en type som tåler det meste, men lørdagskvelden hadde jeg litt høy temp oppunder topplokket, for å si det mildt.
Vel, jeg lærte i alle fall en ting, når noen uttaler at "feilen ble gjort av en nyansatt som ikke kjente rutinene" eller at
" det var et innleid firma som skulle utføre jobben" osv er det nok ofte bare et forsøk på ansvarsfraskrivelse.

Så du var ikke engang involvert i hendelsen ? Du er vel heller ikke å anse som nyansatt lenger.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Jompa »

Joda, jeg var absolutt involvert. Det var jeg som hadde fått i oppdrag å pumpe vekk vann og pumpbart slam, og det har skjedd omtrent en gang pr måned det siste året.
Mulig jeg uttrykte meg litt uklart i mitt forrige innlegg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Lauri »

Da jeg leste om de tre Tolga-brødrene og overgrepene fra såvel kommune som fastlege da følte jeg meg indirekte krenket. Historien leser man her https://www.vg.no/spesial/2018/verge/?u ... ent=row-22

Hvorfor krenket? Som tidligere offentlig ansatt i posisjon blir jeg forbannet når offentlige institusjoner og funksjoner skjuler sine vedtak bak veggen av taushetsplikt - og især når personer vedtakene gjelder løser motparten fra taushetsplikten. Å løse noen fra taushetsplikten er å åpne for at avgjørelser kommer i offentlig lys - samt at man får innsyn i begrunnelser. Istedetfor brukes og opprettholdes taushetsplikten som et skjul og en beskyttelse.

Nope - jeg er ikke evneveik. Men jeg føler med de som ikke blir hørt.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Ronning »

Lauri skrev: 08 okt 2018, 19:28 Nope - jeg er ikke evneveik. Men jeg føler med de som ikke blir hørt.
Ikke akkurat en dårlig egenskap det. Må visst lese den saken der.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Stian87 »

Enig i at den saken er direkte provoserende. Men blir ikke så mye krenket som jeg blir forbannet. Tolga ligger forøvrig «nabo»kommunen til Alvdal, som ikke akkuratt har en stolt historie med kommunal forbaltning heller....
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar