Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 05 okt 2018, 20:28
Bjerknez skrev: 05 okt 2018, 15:50 Ingen flere som tør å ta quiz'en altså?

Er 4 medlemmer herfra som har klart full pott :)
Synes du skal stenge den jeg :knegg
Yeah right! :knegg
Flott quiz og kule premier, Bjerknez. :prf Det begynner å bli mange bra innlegg på bloggen. :thumleft
Takk for det :)
Da har også jeg avlagt prøven.. En del av spørsmålene er kvalifisert gjetting, noen gjorde jeg litt sjekk på, mens andre følte jeg meg rimelig sikker på.
Men ett av spørsmålene er jeg helt sikker på at du ikke har lagt inn korrekte svaralternativer.. Du kan jo selv ta en gjennomgang og se om du finner ut hvilket :knegg
Litt usikker på hvilke spørsmål det skulle vert kjellv.... :-k

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
Stian87 skrev: 05 okt 2018, 20:28
Bjerknez skrev: 05 okt 2018, 15:50 Ingen flere som tør å ta quiz'en altså?

Er 4 medlemmer herfra som har klart full pott :)
Synes du skal stenge den jeg :knegg
Yeah right! :knegg
Flott quiz og kule premier, Bjerknez. :prf Det begynner å bli mange bra innlegg på bloggen. :thumleft
Takk for det :)
Da har også jeg avlagt prøven.. En del av spørsmålene er kvalifisert gjetting, noen gjorde jeg litt sjekk på, mens andre følte jeg meg rimelig sikker på.
Men ett av spørsmålene er jeg helt sikker på at du ikke har lagt inn korrekte svaralternativer.. Du kan jo selv ta en gjennomgang og se om du finner ut hvilket :knegg
Litt usikker på hvilke spørsmål det skulle vert kjellv.... :-k
Hvor langt nord har du kjørt med MC?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 05 okt 2018, 23:12
Bjerknez skrev:
Stian87 skrev: 05 okt 2018, 20:28
Bjerknez skrev: 05 okt 2018, 15:50 Ingen flere som tør å ta quiz'en altså?

Er 4 medlemmer herfra som har klart full pott :)
Synes du skal stenge den jeg :knegg
Yeah right! :knegg
Flott quiz og kule premier, Bjerknez. :prf Det begynner å bli mange bra innlegg på bloggen. :thumleft
Takk for det :)
Da har også jeg avlagt prøven.. En del av spørsmålene er kvalifisert gjetting, noen gjorde jeg litt sjekk på, mens andre følte jeg meg rimelig sikker på.
Men ett av spørsmålene er jeg helt sikker på at du ikke har lagt inn korrekte svaralternativer.. Du kan jo selv ta en gjennomgang og se om du finner ut hvilket :knegg
Litt usikker på hvilke spørsmål det skulle vert kjellv.... :-k
Hvor langt nord har du kjørt med MC?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Ja... Kan ikke se noe galt med det spørsmålet? :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser nå at jeg ligger på opp mot 100 unike beøkende pr dag i snitt, noe som er ganske bra til å være en norsk privat blogg som ikke bruker mange slantene i året på markedsføring. Jeg har ingen planer om å vokse meg stor på dette, men hovedmålet mitt er å sagte men sikkert bygge antall lesere og alt jeg får inn av midler fra tredjepart vedrørende premier etc. blir gitt direkte tilbake til leserne.

Ikke har jeg noe kjent annsikt å spille på og ikke kan jeg vel skryte på meg en fantastisk kropp heller, så jeg har ikke så mye annen drahjelp enn det engasjementet jeg skaper rundt innleggene.

Jeg jobber med et skriv jeg skal sende ut som gir meg premier en gang pr.mnd. som jeg har tenkt til å sende til en av de som abonnerer på nyhetsbrevet mitt. Men ingen gir bort noe helt gratis i dag og jeg vil ikke ha reklame fast i bloggen, så jeg må finne på andre måter og gjengjelde giverne på.

Men jeg ser jo at hvis man skal kunne gi noe tilbake til leserne uten at man skal blakke seg selv, så komnmer man snart ikke utenom litt reklame og det strider litt i mot mine prinsipper. Så jeg befinner meg litt mellom bukken og hevresekken her...

Jeg er derimot åpen for noen kloke ideer for å øke engasjementet på siden :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av kjellv »

Ikke godt å si Ove, kanskje det hadde gitt bloggen din et boost om du la ut noen lettkledde bilder av deg selv på bimmern

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 06 okt 2018, 19:42 Ikke godt å si Ove, kanskje det hadde gitt bloggen din et boost om du la ut noen lettkledde bilder av deg selv på bimmern Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Haha, det hadde nok garantert skapt liv og røre og mye trafikk ja, men på sikt hadde det nok ikke gagnet meg. Sååå fotogen er jeg nok ikke, hehe. :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Stian87 »

kjellv skrev: 06 okt 2018, 19:42 Ikke godt å si Ove, kanskje det hadde gitt bloggen din et boost om du la ut noen lettkledde bilder av deg selv på bimmern Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Å gud nei!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Lauri »

Kikket innom denne quiz'en din - og etter å ha gjettet på din ryggoperasjon, navnet på bikkja og hotellpriser så spør jeg meg selv: Hva i hu... heite h* har dette å gjøre på et fora for motorsykkelinteresserte? 😡

Hadde du hatt spørsmål som hadde bidratt til heving av allmennkunnskap om motorsykler, teknisk, trafikkadferd m.m så hadde jeg klappet i hendene av glede. Men dette ble for personlig; vil dere vite hvem JEG er eller... ? Ikke vet jeg hvem du er - og ikke vet jeg i hvilken grad du er eller kan bli en betydningsfull influenser for motorsykkelmiljøet i dette langstrakte kongeriket. Men du traff overhodet ikke min målskive.

Denne quiz'en ble too much for min del! Sorry - men som "blogger" må du tåle dislikes :[-X
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Rune75 »

kjellv skrev: 06 okt 2018, 19:42 Ikke godt å si Ove, kanskje det hadde gitt bloggen din et boost om du la ut noen lettkledde bilder av deg selv på bimmern Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Bjerknez »

Hva i hu... heite h* har dette å gjøre på et fora for motorsykkelinteresserte?
Det er jo der jeg legger inn tur refferater etc. samt noen egne synsinger om andre motorsykler, litt informasjon rundt vask av motorsykkel etc. Men som det så tydelig står under "Om meg" i bloggen så vil denne også inneholde en rekke andre ting, spesielt utenfor sesong.

Å "belære" andre uten fullstendig kunnskap om det man skriver blir i mitt hode feil. Derfor blir det mye egne meninger og synsinger i steden.
Hadde du hatt spørsmål som hadde bidratt til heving av allmennkunnskap om motorsykler, teknisk, trafikkadferd m.m så hadde jeg klappet i hendene av glede. Men dette ble for personlig; vil dere vite hvem JEG er eller... ? Ikke vet jeg hvem du er - og ikke vet jeg i hvilken grad du er eller kan bli en betydningsfull influenser for motorsykkelmiljøet i dette langstrakte kongeriket. Men du traff overhodet ikke min målskive.
Her har jeg åpnet en lite ndebatt om valg av motorsykkel for nybegynneren feks.
https://bjerknez.no/valg-av-motorsykkel ... eren-9935/

Det er også en del innlegg som omhendler vask (detailing) av motorsykkel. Jeg er som nevnt ikke ekspert i noe, men jeg har meninger om mye. Det er dette jeg formidler i bloggen.

Jeg har ingen intensjon om å vokse meg inn i himmelen som noen talsperson for motorsyklister. Dette er en ganske jordnær og personlig blogg hvor jeg deler egne opplevelser og en god del meninger og synsinger (som nevnt over)

At ikke jeg traff din målskive er helt greit. Det er ingen som tvinger deg til å bli værende på siden eller evt. komme tilbake. Er ikke dette stedet for deg så skal ikke jeg overtale deg. Du finner helt sikkert andre mer egnede steder hvis du vil lære å bli mekaniker, bli en bedre motorsyklist etc.

Men hyggelig at du tok Quiz'en da. Jeg kan fortelle såpass at du er ikke den dårligste, men at det kvalifiserer til noen premie tror jeg ikke :vs Derimot har du samme utgangspunkt som mange andre hvis flest mulig riktige var målet. Fasiten finnes i bloggen. Flere har klart dette. Men ser jo at kanskje innholdet ikke motiverte deg nok til å ta den helt ut.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 07 okt 2018, 17:28
kjellv skrev: 06 okt 2018, 19:42 Ikke godt å si Ove, kanskje det hadde gitt bloggen din et boost om du la ut noen lettkledde bilder av deg selv på bimmern Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Bilde
Haha, jeg kan betrygge deg med at du skal få slippe å se det Rune :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Stian87 »

Synes bloggen din er fin jeg! Liker best anmeldelsene av motorsykler og detailing tips. Men også artig å lese de mer personlige innleggene :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 08 okt 2018, 11:11 Synes bloggen din er fin jeg! Liker best anmeldelsene av motorsykler og detailing tips. Men også artig å lese de mer personlige innleggene :)
Hyggelig at du synes det :)

Jeg ser jeg får flere og flere besøkende på siden og det er en stadig kamp og finne noe å skrive om. Folk melder seg på nyhetsbrevet mitt støtt og stadig og jeg får en del gode tilbakemeldinger. Men så klart kan man ikke blidgjøre alle.

Hele poenget mitt er at denne bloggen skal være MIN lille plass for å få ut noen meninger om forskjellige ting samt poste alt mulig rart som opptar meg i hverdagen.

Besøkende blir lenge på siden og og det tyder på at innholdet er lesbart og interessant nok for dem som er der. Snitt tiden for besøkende er nesten 2 minutter, noe som er ganske bra. Jeg ser også hvor dem trykker, hvor langt dem scroller og i det hele tatt hvor på siden det er mest aktivitet. På den måten kan jeg tilpasse siden fortløpende, noe jeg så langt har hatt suksess med.

Men er man ute etter fakta så er nok wikipedia en bedre kilde :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg må bare si... at denne vokser på meg...



Jeg har lenge vert svak for Triumph og har jo eid en Street Triple R tidligere. Siden den gang har storebroren blitt enda mer voksen og selv om denne sikkert ikke kan kjøre fletta av S1000R, så er det andre ting denne har som jeg savner litt til tider.

Det første er motorkarakteristikken. På en måte det beste fra begge verdener. Lyden er også mer "spennende". For det andre så er sittestillingene litt mer oppreist og salen virker for meg mer behagelig (etter noen prøvesittinger).

Det digitale TFT displayet er også noe en som meg liker. I tillegg er den litt "større".

Prisen er rett i underkant av 200 laken som RS versjon og det eneste man mangler da er skiltholder bak, tankveske og full tank. Bimmern stiger i pris også til neste år og det er nesten så jeg sitter igjen med gevinst etter salg. Vertfall taper jeg ikke veldig mye.

Har fortsatt ikke slått spikeren i kista, men det kan være en mulighet for et bytte i løpet av neste år... ;)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjerknez - Dags for Quiz!

Legg inn av WikingTnT »

Støtter den :thumleft

Svar