Ref https://www.statsbudsjettet.no/upload/S ... /skatt.pdf
Side 37.
La merke til dette da jeg kikka raskt igjennom blekka. Ser ut som det blir en liten justering ja.
Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
- Bjerknez
- Innlegg: 22867
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
Hvis jeg har regnet riktig så bli min S1000R 17.000,- dyrere (den er oppgitt til 154 g/km). Noe jeg i utgangspunktet ikke er i mot på kortsikt da verdien på sykkelen stiger ytterligere. Passer bra før et evt. MC bytte :)
Hvis dette stemmer så er dette den andre avgiftsøkningen etter at jeg kjøpte sykkelen. Jeg risikerer og selge den med gevinst
Hvis dette stemmer så er dette den andre avgiftsøkningen etter at jeg kjøpte sykkelen. Jeg risikerer og selge den med gevinst
Re: Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
Så en avgiftsreduksjon på 15,8 prosent for MC over 125cc?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Bjerknez
- Innlegg: 22867
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
Jeg ser etter grundigere annalyse at S1000R kun blir 5.000 dyrere, siden den får fratrekk på slagvolumavgiften.
Ganske lett å regne seg frem til resultatet når man vet hvor mange g/km sykkelen slipper ut:
http://www.ofvas.no/getfile.php/136431- ... 017_v5.pdf
Ganske lett å regne seg frem til resultatet når man vet hvor mange g/km sykkelen slipper ut:
http://www.ofvas.no/getfile.php/136431- ... 017_v5.pdf
Sist redigert av Bjerknez den 08 okt 2018, 12:38, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Innlegg: 22867
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
Det kommer an på utslippet. Jeg ser sykler over 125cc kan få opp mot 13.7% i økte avgifter på g/km.
- Bjerknez
- Innlegg: 22867
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
En MT 10 med 185 g/km. bli etter min regning ca. 10.000 dyrere.
Re: Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
Lagde meg ett lite regneark, her er ett uttdrag
Tapere i prosent
Tapere i kroner
Vinnere i prosent
Vinnere i prosent
Tapere i prosent
Kode: Velg alt
Merke Modell Diff i kr Diff i %
KTM 250 EXC-F 3,079.24 45.08%
BMW G 310 R 2,618.58 34.01%
Piaggio Beverly 350 2,770.56 25.55%
KTM 390 Duke 2,539.22 20.62%
KTM RC 390 2,600.08 20.07%
Beta RR 350 Enduro 3,155.22 18.99%
Beta RR 390 Enduro 3,382.18 15.12%
KTM 450 EXC 2,191.20 14.09%
Beta RR 430 Enduro 3,018.36 13.34%
Ducati Scrambler Sixty 4,042.56 13.25%
Honda CB 500 F 1,951.12 12.99%
Honda CB 500 X 1,951.12 12.99%
Honda CBR 500 R 1,951.12 12.99%
Honda CMX 500 Rebel 2,316.28 12.28%
Beta RR 480 Enduro 3,374.10 11.01%
KTM 500 EXC 1,680.44 10.70%
Kode: Velg alt
Merke Modell Diff i kr Diff i %
Kawasaki Ninja H2 10,857.42 8.86%
Yamaha MT-10 9,411.95 8.41%
Yamaha MT-10 SP 9,411.95 8.41%
Yamaha MT-10 Tourer 9,411.95 8.41%
Moto Guzzi California 1400 8,128.86 4.95%
Yamaha YZF-R1 7,410.53 7.61%
Yamaha YZF-R1M 7,410.53 7.61%
Kawasaki Ninja ZX-10R 6,854.58 7.35%
Kawasaki Ninja ZX-10RR 6,854.58 7.35%
BMW S 1000 XR 6,064.45 6.92%
Kode: Velg alt
Merke Modell Diff i kr Diff i %
Honda SH 300i -828.52 -15.76%
Honda CRF 250 L -672.50 -15.76%
Honda CRF 250 L Rally -672.50 -15.76%
Beta RR 250 Enduro -667.12 -15.76%
Harley-Davidson FLHXSE CVO Street Glide -8,169.92 -6.03%
Harley-Davidson FXDB Dyna Street Bob -6,818.48 -5.73%
Harley-Davidson FXDF Dyna Fat Bob -6,818.48 -5.73%
Harley-Davidson FXDL Dyna Low Rider -6,818.48 -5.73%
Harley-Davidson FXDWG Dyna Wide Glide -6,818.48 -5.73%
Harley-Davidson FLHR Road King -7,001.71 -5.57%
Kode: Velg alt
Merke Modell Diff i kr Diff i %
Harley-Davidson FLHXSE CVO Street Glide -8,169.92 -6.03%
Harley-Davidson FLHR Road King -7,001.71 -5.57%
Harley-Davidson FLHRC Road King Classic -7,001.71 -5.57%
Harley-Davidson FLHRXS Road King Special -7,001.71 -5.57%
Harley-Davidson FLHXS Street Glide Special -7,001.71 -5.57%
Harley-Davidson FLTRXS Road Glide Special -7,001.71 -5.57%
Harley-Davidson FXDB Dyna Street Bob -6,818.48 -5.73%
Harley-Davidson FXDF Dyna Fat Bob -6,818.48 -5.73%
Harley-Davidson FXDL Dyna Low Rider -6,818.48 -5.73%
Harley-Davidson FXDWG Dyna Wide Glide -6,818.48 -5.73%
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37843
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
Artig, kso!
Kunne vært interessant å se hvordan f.eks. KTM 1290 og BMW R1200 GS/A kommer ut?
Kunne vært interessant å se hvordan f.eks. KTM 1290 og BMW R1200 GS/A kommer ut?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
Kode: Velg alt
Merke Modell Diff i kr Diff i %
BMW R 1200 GS -1,351.94 -1.85%
KTM 1290 Super Adventure T -2,106.56 -2.31%
KTM 1290 Super Duke R -2,045.70 -2.23%
KTM 1290 Super Duke GT 503.01 0.52%
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37843
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Endring mc avgift. Hva blir det faktiske prisutslaget?
Aha...
Blir billigere, altså.. .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering