ZZR-Erling skrev: 12 okt 2018, 10:06
Nøkkelfritt... Sikkert helt topp når det funker, men funker det lengre uten kluss, enn nøkkel? Skeptisk.
Biken min har hverken det eller ulike powermodes, og det synes nå jeg er helt greit! Powermodes blir det neppe noe kluss med, men det er noe jeg må ta stilling til, og det vil jeg i grunn ikke.. Maybe its just me.. men sånn er nu det da.
Vi får da håpe at nøkkelfriløsningen funker like godt over tid på MC som det gjør i bil. Teknologien er vel strengt tatt den samme, er den ikke

?
Uansett så venner man seg fort til å sette stor pris på å hele tiden ha kontroll på nøkkelen der den får ligge i fred i en lomme i kjøredressen :) .
Men det er klart, du har ingen manuell reserveløsning å ty til om den makaløse maniken skulle finne på å svikte...

.
Ang. powermodus: denne valgmuluigheten bruker jeg sjelden. Kjører som regel i "Street" modus hvor sykkelen akselerer mer enn heftig nok og hvor den også går mykt og fint boligområdefart uten rykk og napp.
Men det skal nevnes at forskjellen mellom "Power" og "Street"
er merkbar. Mer hissig på grøten ved igangsetting og aks, ingen tvil om det. Og med velfungerende quickshifter vil man kunne gi seg selv ryggfrysende kjøreopplevelse der det er mulig (og lovlig...) i "Power" modus med KTM 1290 SA S

.