Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av kjellv »

cannon skrev: 23 okt 2018, 08:23
Stian87 skrev: 23 okt 2018, 08:13 Forumet her hadde blitt rimelig dødt om alle gjentakelser ble fjernet :D
Jepp....og når gjentagelser er "dødt" i seg selv....hva er status da, mon tro??? :crazy:
Ellers har jeg lagt merke til at spesielt gode historier ofte blir gjenfortalt mange ganger, og blir gjerne bare bedre og bedre for hver gang :lol Slik er det kanskje her inne også..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Det er forskjell på:

"Hei, jeg er ny her og har planer om å ta mc lappen. Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en cruiser, men er usikker på hva man bør velge med tanke på kvalitet og ikke minst motor. Jeg har planer om å kjøre mye utenlands i all slags vær og derfor er service tilgang også viktig. Jeg har lest at Yamaha er gode saker, men vil gjerne også ha anbefalinger om andre gode cruisere. HD er ikke helt meg, så det er utelukket. Budsjettet er på rundt 150.000,-"

og

"Hei, jeg skal snart ta lappen trenger tips til valg av sykkel. Noen som kan foreslå noe?"

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av KåreDump »

Bjerknez skrev: 24 okt 2018, 06:27 Det er forskjell på:

"Jeg har planer om å kjøre mye utenlands i all slags vær....."

"Hei, jeg skal snart ta lappen trenger tips til valg av sykkel. Noen som kan foreslå noe?"
Joda, men ofte er de to like intetsigende!
Kroppen med den første uttalelsen ender ofte, etter anbefaling, opp med å kjøpe seg en GSA og bruker den til to turer til ESSO'n i året for å tøffe seg! :-)
:lol :lol :lol

Hva du drømmer om å bruke sykkelen til før du kjører opp er sjeldent det du faktisk ender opp med å bruke den til.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av KåreDump »

I går kveld observerte jeg sesongens første saltbil... og derved er sesongen definitivt over for min del!!

Hva i h¤%%# skal vi med de j%¤#¤ saltbilene?
Kan ikke folk heller lære seg å kjøre bil? Og de som ikke evner å lære seg det heller ta buss eller bane?
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av kjellv »


KåreDump skrev: Kan ikke folk heller lære seg å kjøre bil? Og de som ikke evner å lære seg det heller ta buss eller bane?
Jeg er så hjertens enig..
Nå går vi inn i en periode da vi stadig leser følgende fraser i avisene:
"..årsaken er sannsynligvis det glatte føret.."
"..bilen han satt i kjørte av veien. "

For svarte.. bilen kjører ikke av veien av seg selv, og er det glatt så har farten vært for høy i forhold til føret eller dekkene på bilen. Det er hverken bilens eller førets skyld at det går i grøfta, det er som regel begått en førerfeil!

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

KåreDump skrev: 24 okt 2018, 12:05
Bjerknez skrev: 24 okt 2018, 06:27 Det er forskjell på:

"Jeg har planer om å kjøre mye utenlands i all slags vær....."

"Hei, jeg skal snart ta lappen trenger tips til valg av sykkel. Noen som kan foreslå noe?"
Joda, men ofte er de to like intetsigende!
Kroppen med den første uttalelsen ender ofte, etter anbefaling, opp med å kjøpe seg en GSA og bruker den til to turer til ESSO'n i året for å tøffe seg! :-)
:lol :lol :lol

Hva du drømmer om å bruke sykkelen til før du kjører opp er sjeldent det du faktisk ender opp med å bruke den til.
Man «tøffer seg» da ikke med en GS! :lol

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rune75 »

kjellv skrev: 24 okt 2018, 13:14
KåreDump skrev: Kan ikke folk heller lære seg å kjøre bil? Og de som ikke evner å lære seg det heller ta buss eller bane?
Jeg er så hjertens enig..
Nå går vi inn i en periode da vi stadig leser følgende fraser i avisene:
"..årsaken er sannsynligvis det glatte føret.."
"..bilen han satt i kjørte av veien. "

For svarte.. bilen kjører ikke av veien av seg selv, og er det glatt så har farten vært for høy i forhold til føret eller dekkene på bilen. Det er hverken bilens eller førets skyld at det går i grøfta, det er som regel begått en førerfeil!

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Hvis noen bryter vikeplikten og kjører ut forran dere så har dere vel lyst å kunne stoppe uavhengig om det er deres skyld ? Bremselengden blir jo mye lenger uten salt men det tar jo ikke han/hun som bryter vikeplikten hensyn til. Ikke fortell meg at dere kjører så seint når det er glatt at dere kan stoppe for enhver uforutsett hindring som måtte dukke opp. Du Ove har jo selv veltet på glatta med sykkelen din fordi du kjørte for fort - eller var det fordi det var glatt at det gikk galt ?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Hvorfor blir jeg blandet inn i dette Rune??

Jeg har da ikke blitt med på den delen av diskusjonen i det hele tatt...

Men det var fordi vegvesenet ikke hadde fikset veien skikkelig. Slike som meg gjør jo ikke slike teite feil. Det vet dem fleste :P

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av KåreDump »

Rune75 skrev: 24 okt 2018, 14:15 Bremselengden blir jo mye lenger uten salt....


Det er en sannhet med modifikasjoner! I mange tilfeller (der det saltes på snø) så øker bremselengden!
Det ser man også i områder der salting opphører.
Rune75 skrev: 24 okt 2018, 14:15 Ikke fortell meg at dere kjører så seint når det er glatt at dere kan stoppe for enhver uforutsett hindring som måtte dukke opp. Du Ove har jo selv veltet på glatta med sykkelen din fordi du kjørte for fort - eller var det fordi det var glatt at det gikk galt ?
Har tilbakelagt godt over to millioner kilometer i alt fra vogntog til moped, og vært involvert i flere ulykker og utforkjøringer.
Felles for alle er at fører (i flere tilfeller meg) har feilvurdert føre eller fart! Det er ALLTID førerfeil!
Du kan ikke skylde på føret, du har enten kjørt for fort/uvørent eller vært for dårlig skodd!
(Ser her bort i fra "freak acciedents" der noen der noen har tømt et fat olje i veibanen samt parkert en traktor i en blind kurve...)

Jeg har gått på skogen når det har vært ekstremt glatt, men aldri fordi det var glatt. Det har alltid vært en feilvurdering fra min side!
De som påstår at en ulykke skyldes glatt føre har etter min mening en holdning som gjør at de aldri vil bli en bedre fører!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Men ja... jeg er helt enig med dem som mener at man kun kan skylde seg selv. Man skal til enhver tid klare og stoppe for enhver hindring. Noen ganger må man være unskyldt, som feks. når en sitter med trynet i telefonen og skjener over veien rett i mot deg, eller når en syklist velger å plutselig skjene over veien, i mørket, uten lys og refleks.

Men i de fleste tillfeller (og egentlig alltid i følge trafikkreglene) er det bilførers feil.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av KåreDump »

Bjerknez skrev: 24 okt 2018, 15:48 Noen ganger må man være unskyldt, som feks. når en sitter med trynet i telefonen og skjener over veien rett i mot deg, eller når en syklist velger å plutselig skjene over veien, i mørket, uten lys og refleks.
Enig der!
Men i de tilfellene er det også en fører som har gjort feil! :-)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 24 okt 2018, 15:06 Hvorfor blir jeg blandet inn i dette Rune??

Jeg har da ikke blitt med på den delen av diskusjonen i det hele tatt...

Men det var fordi vegvesenet ikke hadde fikset veien skikkelig. Slike som meg gjør jo ikke slike teite feil. Det vet dem fleste :P
Ooops :redface :redface Her blingsa jeg voldsomt. Pinlig faktisk. Du fikk "æren" for det kjellv skrev.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rune75 »

KåreDump skrev: 24 okt 2018, 15:24
Rune75 skrev: 24 okt 2018, 14:15 Bremselengden blir jo mye lenger uten salt....


Det er en sannhet med modifikasjoner! I mange tilfeller (der det saltes på snø) så øker bremselengden!
Det ser man også i områder der salting opphører.
Rune75 skrev: 24 okt 2018, 14:15 Ikke fortell meg at dere kjører så seint når det er glatt at dere kan stoppe for enhver uforutsett hindring som måtte dukke opp. Du Ove har jo selv veltet på glatta med sykkelen din fordi du kjørte for fort - eller var det fordi det var glatt at det gikk galt ?
Har tilbakelagt godt over to millioner kilometer i alt fra vogntog til moped, og vært involvert i flere ulykker og utforkjøringer.
Felles for alle er at fører (i flere tilfeller meg) har feilvurdert føre eller fart! Det er ALLTID førerfeil!
Du kan ikke skylde på føret, du har enten kjørt for fort/uvørent eller vært for dårlig skodd!
(Ser her bort i fra "freak acciedents" der noen der noen har tømt et fat olje i veibanen samt parkert en traktor i en blind kurve...)

Jeg har gått på skogen når det har vært ekstremt glatt, men aldri fordi det var glatt. Det har alltid vært en feilvurdering fra min side!
De som påstår at en ulykke skyldes glatt føre har etter min mening en holdning som gjør at de aldri vil bli en bedre fører!
Men utkjøring pga førerfeil skjer jo oftere jo glattere det er. Det er vanskelig/umuligt å gjøre noe med førerenes manglende vurderingsevne, men det er relativt lett å gjøre noe med friksjonen på veien.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av cannon »

Rune75: det er da stikk motsatt....eller er det noe jeg misforstår?

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rune75 »

cannon skrev: 24 okt 2018, 16:43 Rune75: det er da stikk motsatt....eller er det noe jeg misforstår?
Jeg mener det er lettere å salte for bedre veigrep enn det er å få folk til å kjøre etter forholdene.

Skal ulykkesstatistikken ned må det saltes for folk lærer aldri å kjøre etter forholdene.

Svar