MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Da er det klart, Yamaha T7 er endelig lansert og i produksjon. Den vil nå markedet i løpet av sesongen 2019. Jeg skal gi beskjed straks noen datoer er klar.
Her er et skjermbilde fra pressekonferansen i Milano i dag, der T7 blir presentert av en av Yamahas fabrikkførere i Dakar Rally Adrien Van Beveren som også har vært en av testerne dette siste året. Adrien fortalte at han startet testen på stedet der han krasjet i Januar og måtte bryte Dakar Rally. Her er også President i Yamaha Motor EU, Eric de Seynes som forteller mye av historien rundt T7.
2018-11-05.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kvase »

Tørrvekt på ca. 200kg på den T7 blir ille mange kg på den men sikkert grei som BMW800cc
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Sakkle »

kvase. skrev: 06 nov 2018, 00:29 Tørrvekt på ca. 200kg på den T7 blir ille mange kg på den men sikkert grei som BMW800cc
Tja... 205 kg med full tank så vidt jeg kan se. Og tanken er på 16 liter.

Årets BMW F850 GS veier vel 229 kg med full tank, så litt tyngre en Yamahaen.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kvase »

Sakkle skrev: 06 nov 2018, 09:52
kvase. skrev: 06 nov 2018, 00:29 Tørrvekt på ca. 200kg på den T7 blir ille mange kg på den men sikkert grei som BMW800cc
Tja... 205 kg med full tank så vidt jeg kan se. Og tanken er på 16 liter.

Årets BMW F850 GS veier vel 229 kg med full tank, så litt tyngre en Yamahaen.
Derfor skrev jeg ca.205 kg å hva betyr ca.
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Sakkle »

kvase. skrev: 06 nov 2018, 10:06
Sakkle skrev: 06 nov 2018, 09:52
kvase. skrev: 06 nov 2018, 00:29 Tørrvekt på ca. 200kg på den T7 blir ille mange kg på den men sikkert grei som BMW800cc
Tja... 205 kg med full tank så vidt jeg kan se. Og tanken er på 16 liter.

Årets BMW F850 GS veier vel 229 kg med full tank, så litt tyngre en Yamahaen.
Derfor skrev jeg ca.205 kg å hva betyr ca.
Du skrev tørr vekt på ca. 200 kg.
Korrekt vekt er våt 205 kg.

205kg (våt) - 16 liter * 0,74 kg/liter = 193,16 kg (tørr). Sånn ca.

Jeg synes ikke du var nøyaktig nok så jeg korrigerte deg.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Sakkle »

Ser at KTM har lagt til den nye 790 Adventure på nettsiden.

I tillegg kommer det vist en 790 Adventure R og 450 Rally Factory Replica. Sistnevnte har vel kun vært tilgjengelig på spesialbestilling direkte fra KTM tidligere?

Venter spent på mere info, video og bilder...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Sakkle skrev: 06 nov 2018, 14:49 Ser at KTM har lagt til den nye 790 Adventure på nettsiden.
70 Kw motoreffekt = vel 95 HK...
Hadde ventet litt mer, må jeg innrømme... :-k .
Står for øvrig ingenting om dreiemoment.

Ellers bra med 20 liters tank og tørrvekt under 190 kg.
Og sykkelen ser veldig bra ut og blir definitivt en sterk konkurrent hvis jeg bytter - og nedgraderer - om et år eller to :ohyeah: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Ah... :twothumbs: !
Denne luftfilterløsningen på nye 790'en liker jeg!
790 luftfilter.PNG
Selv om det mest sannsynlig betyr at det ikke blir plass til særlig mye annet under setet...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Første gang jeg fikk tatt følt og tatt på Kawasaki Versys, fant jeg meg skikkelig godt tilrette i salen på den.
Men utseendet falt jeg ikke for på noen måte.
Men nå begynner sykkelen å ligne noe jeg kan like veldig godt :yeyeye !

2019 modellen ser slett ikke gæern ut!
2019 Versys.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kvase »

AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen
Bilde
Bilde
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

kvase. skrev: 06 nov 2018, 15:39 AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen
Enig i dette.
Må si jeg ble litt overrasket da jeg hentet den nye KTM'en i vår da jeg ble vist av selger at det ikker lenger var plass til den fyldige verktøyveska som følger med sykkelen.
I verktøyrommet under salen måtte KTM heller gjøre plass til no' ekstra utslippsgreier. Så er det knapt plass til mer enn en gulvest... :evil .
Verktøyveska får enten bli hjemme eller så må vel tankveska være fast påmontert om den skal være med på tur.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Sakkle »

kvase. skrev: 06 nov 2018, 15:39 AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen
Hæ? Tror du ikke de har tenkt å legge med verktøy? DET ville overraske meg stort.

Eller misforstår jeg innlegget ditt?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Sakkle »

AJ skrev: 06 nov 2018, 15:49
kvase. skrev: 06 nov 2018, 15:39 AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen
Enig i dette.
Må si jeg ble litt overrasket da jeg hentet den nye KTM'en i vår da jeg ble vist av selger at det ikker lenger var plass til den fyldige verktøyveska som følger med sykkelen.
I verktøyrommet under salen måtte KTM heller gjøre plass til no' ekstra utslippsgreier. Så er det knapt plass til mer enn en gulvest... :evil .
Verktøyveska får enten bli hjemme eller så må vel tankveska være fast påmontert om den skal være med på tur.
Hm... dette var jeg ikke klar over. På min 2008 modell er det jo plass til verktøy. Ikke mye riktignok, men en liten mappe er det plass til.

De regner vel med at de fleste har en eller annen form for bagasjeløsning påmontert, da. Men det er litt rat, ja. Enig i det... bør være plass til verktøyet på sykkelen et sted.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Sakkle skrev: 06 nov 2018, 16:05
kvase. skrev: 06 nov 2018, 15:39 AJ det ser ut som de satser på service bil for alle mc fremover ved en liten skavank av problem langs veinettet -Tragisk at de ikke tenker på en liten mekke pakke som følger mc-ene under drift -Ser det er et lite rom fra setelåsen å bakover filtre blir vel stående ned i forkant av setelåsen
Hæ? Tror du ikke de har tenkt å legge med verktøy? DET ville overraske meg stort.

Eller misforstår jeg innlegget ditt?
De har nok tenkt å levere med verktøy, men har "glemt" å sette av plass til det på sykkelen. Noe som altså skjedde med 1290'en.
Brukbar plass på den forrige jeg hadde, men ingen mulighet på den nye siden plassen under salen er brukt til disse avgassgreine...

På 790'en ser det ut til at det, som etter min vurdering er en genial luftfilterplassering, går på bekostning av det samme. Dvs. ingen ledig plass til verktøypakka. Det ser i hvert fall slik ut... :-k .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Skogstrollet »

Det jeg er litt skuffet over er at hverken Yamaha eller KTM helt overholdt hva det tidligere sagt om 'tilgjengelig salhøyde' på Tenere 700 og 790 Adv. 88cm for begge to er i høyeste laget på sykler som tross alt veier over 200kg med full tank, selv for meg som er 170cm og ikke kan kalle meg kortbent :sk?

CRF'en min er 87,3cm - hvis jeg husker korrekt - og det fungerer fordi fjæringen er veldig myk og sykkelen ikke veier mer enn 144kg fulltanket, men på tyngre sykler har jeg lyst til å kunne ha litt mer enn tåspissene i bakken.

Nå skal jeg vel ikke si for mye uten å ha prøvesittet dem da :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Svar