Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av overlay »

Sakkle skrev: 13 okt 2018, 15:26
Bjerknez skrev: 13 okt 2018, 11:59
overlay skrev: 13 okt 2018, 11:05
Bjerknez skrev: 13 okt 2018, 05:04 Men det sikreste hadde nok kanskje vert øyescanning og fingeravtrykk. Lurer på hvem som er først ut med dette. :)
De begynte med fingeravtrykk som verifisering for bankkort i Brasil. De sluttet fort med det når kundene ikke bare ble ranet, men også fikk lemmer fjernet sånn til info :roll
Jeg tviler på at noen vil lemleste et menneske og i værste fall drepe for å stjele en motorsykkel. Sjansen for å bli tatt blir alt for stor. Poenget er jo at dem skal komme seg unna med motorsykkelen for så og tjene penger på dette. Lemlester dem mennesker så tror jeg nok dem får problemer med å lykkes.

Man må liksom sette inntjeningen opp mot straffen man får her. Noe jeg tror de fleste kriminelle er gode til.

iPhone har jo også øyescanner og annsiktsscanner. Kapper dem av hode også tror du?
Jeg kan ikke finne noe på nett som bekrefter historien til Overlay, noe som tyder på at det kanskje ikke er sant. Men at det finnes steder i verden (områder i sør- og mellom-Amerika f.eks.) der kriminaliteten er ekstremt brutal er ikke noen myte. Å tro at ingen vil drepe noen for å stjele en motorsykkel tror jeg er ganske naivt.
Det ble sagt i en forelesning jeg deltok i som handlet om sikkerhet, spurte ikke om kilden hans :P

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av mekkern »

Tjaaaa.....
http://www.dailymail.co.uk/video/news/v ... ficer.html

Og

https://youtu.be/bzN_tcK0NzI

Å kappe en finger eller 2 tror jeg er innafor enkelte steder..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av Bjerknez »

Så klart... man kan velge å være pesimist eller optimist. Jeg vekger det siste. I Norge tror jeg neppe slikt kommer til å sje. Når tyven vet at man må scanne øyet for å starte sykkelen så kan man jo evt. Bare gjøre det, eller ikke...

Ser ikke problemet i det hele tatt. Du finner sikkert folk som har drept for mindre enn dette også. Betyr det at disse tingene ikke bør låses?

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av Kawagutten »

mekkern skrev: 13 okt 2018, 18:33 Tjaaaa.....
http://www.dailymail.co.uk/video/news/v ... ficer.html

Og

https://youtu.be/bzN_tcK0NzI

Å kappe en finger eller 2 tror jeg er innafor enkelte steder..
I Afrika og Brasil er det gammelt nytt og tror det blir mer av det i fremtiden nærmere Norge også . F.eks. bilkapring nærmer seg stygt her nå. Akkurat vært på nyhetene .I Leksand i Sverige var det noen som ble forsøkt kapret og jeg har vært borti det før i Gøteborg og på grensa mellom Danmark og Tyskland.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 13 okt 2018, 21:07 Så klart... man kan velge å være pesimist eller optimist. Jeg vekger det siste.
Jeg velger å være realist... ;)
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av Bjerknez »

Sakkle skrev: 14 okt 2018, 02:38
Bjerknez skrev: 13 okt 2018, 21:07 Så klart... man kan velge å være pesimist eller optimist. Jeg vekger det siste.
Jeg velger å være realist... ;)
Så da mener du vi skal avbryte opptrappingen vedrørende sikring av egne gjenstander, for å slippe at man selv blir skadet? Jeg vet ikke med andre, men jeg har vertfall ikke tenkt til å gi meg uten kamp hvis noen prøver å stjele sykkelen min (eller andre ting)

Blir litt sånn, «Hei, kan jeg ta ut penger her i DNB hvis jeg ikke har noen konto her? Nei så klart ikke sier ekspeditøren. Men jeg har en pistol sier mannen. Ja, men DA er det jo helt greit sier ekspeditøren.

Så langt har jeg ikke hørt om noen i Norge som har mistet fingeren eller hodet for en iphone. Kanskje vi bør fjerne politiet slik at det ikke oppstår konflikter med kriminelle?

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 14 okt 2018, 06:52
Sakkle skrev: 14 okt 2018, 02:38
Bjerknez skrev: 13 okt 2018, 21:07 Så klart... man kan velge å være pesimist eller optimist. Jeg vekger det siste.
Jeg velger å være realist... ;)
Så da mener du vi skal avbryte opptrappingen vedrørende sikring av egne gjenstander, for å slippe at man selv blir skadet? Jeg vet ikke med andre, men jeg har vertfall ikke tenkt til å gi meg uten kamp hvis noen prøver å stjele sykkelen min (eller andre ting)

Blir litt sånn, «Hei, kan jeg ta ut penger her i DNB hvis jeg ikke har noen konto her? Nei så klart ikke sier ekspeditøren. Men jeg har en pistol sier mannen. Ja, men DA er det jo helt greit sier ekspeditøren.

Så langt har jeg ikke hørt om noen i Norge som har mistet fingeren eller hodet for en iphone. Kanskje vi bør fjerne politiet slik at det ikke oppstår konflikter med kriminelle?
Konflikter mellom disse har det nok vært lenge......
også over tlf....
https://www.politiforum.no/artikler/na- ... nen/404535
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av Bjerknez »

At politiet kan tvinge en til å låse opp telefon etc. er vel greit? Men kriminelle kan ikke ikke det med loven i hånd. SKulle dem stå der med pistol mot tinningen din, så kan man jo fortsatt låse opp telefonen, motorsykkelen etc.

Man kan jo velge å lage et problem ut av dette eller forsøke og se fordelene. Personlig velger jeg å se fordelene.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av mekkern »

:lol Enkleste er vel å ikke ha noe som andre vil ha..... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 14 okt 2018, 09:43 :lol Enkleste er vel å ikke ha noe som andre vil ha..... :lol
Ja, eller å ikke eie noe som helst, samt flytte inn i en pappeske. :twothumbs:

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 14 okt 2018, 10:21
mekkern skrev: 14 okt 2018, 09:43 :lol Enkleste er vel å ikke ha noe som andre vil ha..... :lol
Ja, eller å ikke eie noe som helst, samt flytte inn i en pappeske. :twothumbs:
Pappeske er litt upraktisk i regvær da....men inni et busskur funker den...
Men der blir det vel konflikter også.... :crazy:

Nææææ.... tror jeg satser på slik det er i dag jeg.... mest behaglig..daue gjør jeg uansett siden jeg er født..... :twothumbs:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av Juicebox »

Harley har hatt keyless lenge, og alarm som aktiveres når foben er en viss distanse fra sykkelen i over 10 år nå(!). Jeg tror også man kan taste en kode om batteriet på foben er dødt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Blir det sykkelbytte snart mon tro...?

Legg inn av Jompa »

Juicebox skrev: 09 nov 2018, 06:03 Harley har hatt keyless lenge, og alarm som aktiveres når foben er en viss distanse fra sykkelen i over 10 år nå(!). Jeg tror også man kan taste en kode om batteriet på foben er dødt.
Jepp. Det stemmer. Man bruker blinklysbryterne til å taste koden. Honda Goldwing og Kawasaki GTR 1400 har også keyless. Sikkert noen flere og.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez - Bimmern støver ned...

Legg inn av supersic »

Har du testet den nye Speed Triple RS? er nærme med å kjøpe en selv men har ikke prøvd en enda, prøvesatt 765 rs og speed rs hos AMD og følte at man var litt mindre fremoverlent på streetn og quickshifter er vel heller ikke standard på speeden?

Satt også på en 790 duke og denne hadde perfekt kjørestilling men setet var som en planke, litt vel hardt, lurer litt på superduke også men blir litt for mye sykkel føler jeg.

Hmm blir vel en tur til graarud å høre om de vil gi noe rabatter har så lite lyst å handle hos AMD

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern støver ned...

Legg inn av Bjerknez »

Så vidt jeg vet har Speed Triple RS quickshift som standard?

Når dte kommer til bytte av sykkel for min del, så har jeg satt dette litt på vent. Jeg har ikke hjerte til å selge S1000R'en ennå. Jeg tror den skal få kjørt seg en sesong til. Den har jo tross alt kun så vidt rundet 10.000km. :)

Svar