TGR - Återfallsgubbe

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 18 nov 2018, 21:34 Helt konge! Er du fornøyd med luksustourern? Ser veldig fin ut på bilder :)

Noen planer for vinteren?
Nja,... har egentlig ikke fått tenkt så mye på det. Hatt mye annet å få unna. Den fikk jo stor service på 20.000 km, og har nå gått 23900. Servicen ble tatt i august 2017, så ting skulle jo egentlig være i orden.

Men jeg skal kle av en del tupperware, og få tatt en grundig titt på det som er greit å ha oversikt over. Kanskje bytte hurtigkoblingene til tanken, hvis ikke de er bytta allerede, sjekke bremseslanger, bremseklosser, og litt annet småtteri det er greit å ha oversikt over. Og så må jeg jo finne ut av dette stereo-opplegget, med ettermontert DAB.

Driver å smugtitter på et ryggstø for fører også. Har fått påvist en prolaps, så kiropraktoren mente at ryggstø var særs smart... :D

Forøvrig, ja, fikk skikkelig godfølelse av turen i dag. Den er som smør å kjøre, utrulig lettsvingt, virker veldig balansert og fin, helt frem til den siste meteren rett før stopp. Da kjenner man liksom vekta i toppen. Men jeg regner med å venne meg til det. Jeg gleder meg til å få kjørt den på sommeren, med varm asfalt og varme dekk. Trur faktisk det går fint å svinge litt med den :)

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Esveen »

Gratulerer med flott sykkel. Blir spennende å se hva du syns utover neste sesong etter litt mer bruk.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Sjekk om Pirateslair har et sete igjen til LTen.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 20 nov 2018, 13:49 Sjekk om Pirateslair har et sete igjen til LTen.
Nei, det fant jeg ikke. Men jeg har sett flere på ebay, så det skal jeg nok få tak i.

Men takk for tips, fin side :twothumbs:

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Jompa »

Kjenner igjen det du skriver om siste meteren før stopp. Kan vel tilføye start også. Med en tung sykkel må. man være bestemt ved start og stopp, nøler du kan sykkelen bli svintung å holde oppreist med en fot i bakken.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Esveen skrev: 20 nov 2018, 08:32 Gratulerer med flott sykkel. Blir spennende å se hva du syns utover neste sesong etter litt mer bruk.
Takk for det Esveen :)

Det kjennes umiddelbart at det er en K1200. Men tammere naturligvis, og ca 120 - 30 - 40 kg tyngre.
Og så er jo ergonomien fullstendig annerledes. Det var det jeg ikke fikk til å stemme med RS for mitt eget skrog. Men på LT kjennes det riktig ut, så jeg er også spent på hvordan det barker i vei på lengre turer til sommeren :thumleft

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Jompa skrev: 20 nov 2018, 22:35 Kjenner igjen det du skriver om siste meteren før stopp. Kan vel tilføye start også. Med en tung sykkel må. man være bestemt ved start og stopp, nøler du kan sykkelen bli svintung å holde oppreist med en fot i bakken.
Ja, det blir omtrent identisk med en Electra. Jeg kjørte kompisens Electra fra Oslo til Stathelle i fjor, med litt vekt i toppboxen og rundt 100 kg gubb på baksetet, blant annet i kø som beveget seg i sneglefart.

"Sannhetens øyeblikk", er vel en grei beskrivelse ... :lol

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Logg, blogg, whatever..... Er jo ikke særlig aktiv akkurat, sånn midtvinters :[-(

Men i dag klinka jeg til å bestilte et par ting på ebay, til LT'en. Med statisk scoliose og en prolaps i L5, tenker jeg at det er helt ok med ryggstøtte, når man allikevel skal kjøre mc type "stressless" på langtur.

Og så måtte jeg naturligvis skaffe innervesker, når veskene ikke er til å ta av sykkelen. Tenker generalsekretæren blir fornøyd med det :thumleft

Har en del annet å pusle med i vinter, men har tatt meg mål av å gjøre det som gjøres skal med sykkelen i mars måned. :)

Skjermbilde 2019-01-22 kl. 17.18.59.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Jompa »

Ryggstøtte er nok både godt og nødvendig når du har dårlig rygg.
Selv har jeg vært heldig, ingen ryggplager så langt.
Jeg har innervesker til Electraen som også har fastmonterte kofferter. Og ja, det er flott å kunne ta med seg veskene inn når man kommer frem etter en lang dags tur.
Ulempen om man kan si det, er at de "stjeler" litt bagasjeplass. Og så kan man ikke stappe dem for fulle heller, da blir de vanskelige å få ned i koffertene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Jompa skrev: 22 jan 2019, 19:45 Ryggstøtte er nok både godt og nødvendig når du har dårlig rygg.
Det er kjempebehagelig. Det oppdaga jeg faktisk på Electraen til en kompis. :thumleft
Jeg har alltid klart meg helt greit uten, også i 2018, det handler for det meste om å sitte riktig. Men det var som sagt veldig behagelig, så jeg satser på at det funker på samme måte på LT'en :D

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

I går fikk jeg et par skikkelig gode tips i tråden på forumet her om hva folk betaler for å legge om dekk på sykkelen sin :thumleft

Det resulterte i at jeg bestilte meg en dekkmaskin fra XL-moto, og i dag skal jeg på Biltema og handle inn en balanseringsaksel.

Så da er det slutt på å shoppe omlegg hos forhandlere. :twothumbs:
Skjermbilde 2019-01-23 kl. 11.41.29.png
Skjermbilde 2019-01-23 kl. 11.46.27.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Flattop »

LT har da originale innervesker til alle 3 koffertene.

De stjeler minimalt med plass, og siden de er formsydde går de nedi selv om du stapper dem helt fulle.
Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Flattop skrev: 23 jan 2019, 23:07 LT har da originale innervesker til alle 3 koffertene.

De stjeler minimalt med plass, og siden de er formsydde går de nedi selv om du stapper dem helt fulle.
Ja, har vel hørt om det, men ikke gjort noe research på akkurat det.
Var på ebay, og disse er også formsydde, og kosta bare 450,- riksdaler. Så et evt bomkjøp er uansett ingen katastrofe :)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av haakeik »

TGR skrev: 23 jan 2019, 11:52 I går fikk jeg et par skikkelig gode tips i tråden på forumet her om hva folk betaler for å legge om dekk på sykkelen sin :thumleft

Det resulterte i at jeg bestilte meg en dekkmaskin fra XL-moto, og i dag skal jeg på Biltema og handle inn en balanseringsaksel.

Så da er det slutt på å shoppe omlegg hos forhandlere. :twothumbs:

Skjermbilde 2019-01-23 kl. 11.41.29.png
Skjermbilde 2019-01-23 kl. 11.46.27.png
Må ikke glemme vektene, da. Men det har du vel tenkt på allerede :knegg
De har vekter på Biltema, i lysegrått og mørkegrått.
https://www.biltema.no/bil---mc/mc/verk ... 2000035790

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 22 jan 2019, 19:45 Ryggstøtte er nok både godt og nødvendig når du har dårlig rygg.
Selv har jeg vært heldig, ingen ryggplager så langt.
Jeg har innervesker til Electraen som også har fastmonterte kofferter. Og ja, det er flott å kunne ta med seg veskene inn når man kommer frem etter en lang dags tur.
Ulempen om man kan si det, er at de "stjeler" litt bagasjeplass. Og så kan man ikke stappe dem for fulle heller, da blir de vanskelige å få ned i koffertene.
Husker når jeg kjørte cruiseren med stor sekk på tvers bak ryggen. Utrolig deilig med ryggstøtte ja. :thumleft

Svar